Konec října 2023 přinesl českému finančnímu a e-commerce sektoru výjimečný okamžik – Housewarming se Skip Pay. Tato událost nebyla pouze oslavou přestěhování Skip Pay do nových prostor ČSOB, ale také platformou pro hlubokou diskusi o průsečících mezi bankovnictvím, fintechem a e-commerce. Jak to probíhalo a co je nového ve světě e-shopů?
Co nového ve Skip Pay
Do toho nás zasvětil CEO Skip Pay Richard Kotrlík společně s členem představenstva ČSOB Jánem Lučanem. Jaká je budoucnost BNPL (Buy Now, Pay Later) plateb a co hraje prim v našich strategiích, plánech a připravovaných novinkách?
Ve Skip Pay jich máme spoustu. Patří mezi ně například:
- Dokončení licenčního procesu s ČNB. Už jsme jen krok od toho, abychom mohli naše služby nabídnout i na Slovensku, v Maďarsku, Bulharsku nebo v Belgii.
- Zvýšení podílu BNPL na on-line platbách. Odložené platby by mohly mít do roku 2025 celkový podíl na on-line platbách 12,2 %. Ve Skip Pay stále zbavujeme odloženou platbu nálepky nezodpovědného placení – a to i díky naší chytré platební kartě, se kterou mají zákazníci své nákupy 100% pod kontrolou. Navíc k ní získají spoustu výhod, jako je placení nákupů až do 50 dní, prodloužená záruka, pojištění proti rozbití a krádeži nebo třeba zajímavý cashback.
- Nárůst platebních transakcí. Do konce roku 2023 počítáme s nárůstem klientů o 100 tisíc a zdvojnásobením transakcí na 2 miliardy Kč. Zároveň spouštíme i partnerství s největšími e-shopy a klíčovými platebními bránami v republice.
- Aktivní spolupráce s ČSOB. Pod křídly ČSOB rosteme a společně dosahujeme svých ambiciózních cílů.
Jak se v posledním roce změnilo nákupní chování v Česku?
Aktuální logistické e-commerce trendy nám představil Vít Řezníček z DPD:
- Cena je nejdůležitějším rozhodovacím faktorem a její význam je ještě větší než v předchozích letech.
- 78 % spotřebitelů si nechává doručit zásilky domů.
- Mezi hlavní motivátory nákupu na konkrétním e-shopu patří doručení zdarma, rychlý nákup bez nutnosti vytvoření účtu a možnost výběru preferované platební metody.
- C2C nakupování se stává standardem, jelikož umožňuje ušetřit, resp. vydělat peníze.
- Češi jsou méně citliví na zelené doručování než zbytek Evropy. Pouze 51 % Čechů si myslí, že doručení ohleduplné k životnímu prostředí je při nákupu na e-shopech důležité (evropský průměr je přitom 60 %).
Chcete si poslechnout poutavé přednášky z Housewarmingu? Pusťte si toto video:
Fintech, banka a e-shop: Rozdíly a průsečíky v akvizici zákazníků
Housewarming nebyl jen sérií prezentací, ale mnoho zajímavých informací přinesla i panelová diskuze vedená odborníky v oblasti fintechu, bankovnictví a e-commerce. Co na ní zaznělo?
1. Informovanost, jednoduchost, rychlost. Klíčovou roli v akvizici zákazníků hraje celý nákupní proces. Důležité je, aby byl intuitivní a rychle dokončený. Obchod by měl zákazníky také dostatečně informovat o jakýchkoli změnách, např. o dostupnosti zboží nebo stavu zásilky.
2. Personalizace nákupního procesu. V dnešní době jsou zákazníci náročnější než kdy dřív, a je proto potřeba jim z nákupu vytvořit jedinečný zážitek. Stěžejní je také rychlé přizpůsobení se potřebám a očekáváním zákazníků.
3. Využívání dat pro zlepšení. Aby mohly e-shopy svým zákazníkům poskytovat co nejlepší služby, je nutné mít v ruce data, která jim s personalizací služeb a optimalizací procesů pomohou.
4. Rovnováha mezi digitálními a tradičními kanály. Díky komunikaci se zákazníky na tradičních i digitálních kanálech můžou e-shopy oslovit širší publikum s rozdílnými preferencemi.
5. Spolupráce mezi fintechy a bankami přináší výhody oběma stranám. Zatímco fintechy přinášejí inovace, banky poskytují stabilitu a podporu v oblasti regulací.
Záznam z panelové diskuze si pusťte tady:
Networking s Královnou Vinylů
Po diskusi měli účastníci příležitost rozšířit svou síť kontaktů během příjemného networkingového setkání. V kontrastu s inovacemi, o kterých byla podstatná část diskuzí, událost zakončila oldschoolovými rytmy Královna Vinylů.
Housewarming se Skip Pay tak nebyla jen oslava nové etapy Skip Pay, ale především důležitý vhled do digitální budoucnosti. Událost zdůraznila potřebu spojení digitálních trendů s tradičními hodnotami, a to s jediným cílem — vytvořit optimální prostředí pro růst.