Flexibilita a pohodlí při placení jsou hlavními nákupními trendy dneška. Ke spokojenosti zákazníků a zvýšení konverzí i malých e-shopů přispívá odložená a rozložená platba – tedy „nakup nyní, zaplať později“ (Buy Now, Pay Later aneb BNPL). Tato metoda je žhavým tématem v e-commerce a nabízí mnoho výhod pro zákazníky i prodejce. Jaké to jsou?
Co je to BNPL
BNPL je platební metoda, která umožňuje zákazníkům nakupovat ihned a platit až za několik týdnů nebo měsíců. E-shopy ale na peníze čekat nemusejí. Obchodníkům s integrací BNPL řešení od Skip Pay je pošleme obratem.
Výhody BNPL platby pro zákazníky
Využívání BNPL plateb nestojí zákazníky ani korunu – a naopak mnohé získají.
- Zboží zaplatí až po jeho prohlédnutí stejně jako v kamenném obchodě.
- Mohou nakoupit více a dražší zboží bez nutnosti zaplatit ho celé najednou.
- Získají záchranné lano v případě nenadálých událostí, kdy nechtějí zatížit rozpočet velkým jednorázovým výdajem nebo si sjednávat nevýhodný úvěr.
- Rozložení platby jim pomůže s plánováním dalších výdajů.
Výhody integrace BNPL pro malé e-shopy
Přemýšlíte, jestli bude mít váš e-shop z integrace BNPL plateb užitek? Odložené a rozložené platby vám pomůžou zvyšovat konverze třeba takto:
1. Cenová dostupnost zboží. Díky rozložení platby vzroste zájem o dražší zboží a zvýší se i celková průměrná výše objednávky.
2. Méně opouštěných košíků. Stává se vám často, že si zákazníci vyberou produkt, ale nákup nedokončí? Dopřejte jim volnost při placení a dokončí ho mnohem častěji.
Na stránkách fundera.com uvádí, že: „80 % online nákupních košíků je opuštěno. Mezi hlavní důvody patří nemožnost platit pomocí preferované platební metody a pomalé nebo složité procesy placení.“.
3. Více nových zákazníků. Lidé zvyklí nakupovat s odloženou nebo rozloženou platbou sami vyhledávají obchody, kde takto zaplatí. Malé e-shopy se tak integrací BNPL mohou odlišit od konkurence i z řad větších hráčů.
4. Zvýšená loajalita zákazníků. Lidé, kteří jsou s nákupem i způsobem placení spokojeni, se k vám rádi vrátí a budou vás doporučovat dál.
5. Zrychlení nákupního procesu. Rychlejší a pohodlnější nákupní proces je přímou úměrou k vyššímu objemu objednávek a větší spokojenosti zákazníků s daným e-shopem.
“Nad zavedením platby Skip Pay na náš e-shop jsme nejdříve váhali, ale nakonec to bylo správné rozhodnutí. Ukázalo se, že zákazníci tuto platební metodu uvítali, nebojí se jí a začali ji hojně využívat. Díky tomu se i výrazně zvýšila průměrná hodnota objednávky. Zákazníci ví, že se Skip Pay nakupují bez rizika, produkt si doma prohlédnou a kdyby jim nevyhovoval, vrátí jej a nemusí čekat na vrácení zaslaných peněz. Potěšilo nás, že k vrácení ve 14denní lhůtě dochází minimálně. Celkově tedy Skip Pay doporučujeme.” (Darovanek.cz)