Buy Now, Pay Later (BNPL) se stal populárním e-commerce nástrojem. Pomáhá e-shopům zvyšovat tržby i průměrnou hodnotu objednávky (AOV) a oslovit širší skupinu zákazníků. Aby ale nakupující o této možnosti věděli a měli chuť ji využít, je potřeba ji správně a viditelně komunikovat.
Proč e-shopy využívají Buy Now, Pay Later (BNPL)
1. Nárůst tržeb a průměrné hodnoty objednávky
Implementace BNPL může významně zvýšit průměrnou hodnotu objednávky. Pro nákupy s AOV do 5 000 Kč je dobré zákazníkům nabídnout odloženou platbu, kde e-shop na poplatcích zaplatí méně než za platbu kartou, a je to jednoduché a uživatelsky pohodlné řešení. U vyšších částek je pak vhodné umožnit zákazníkům zdarma rozdělit platbu na třetiny.
2. Oslovení a přivedení nových zákazníků
Mnoho e-shopů se obává, že BNPL přetáhne zákazníky od jiných platebních metod, zejména platby kartou. Výsledky A/B testu Stripe na 150 000 transakcích ale ukázaly, že BNPL přináší nové zákazníky, kteří by jinak nákup nedokončili – 66 % objemu BNPL pochází z čistých nových prodejů. E-shopy, které BNPL v košíku nabízí, zaznamenaly průměrný nárůst tržeb o 14 %. Jde tedy o ověřený nový prodejní kanál.
3. Míra přijetí na českém trhu
V současnosti některou z forem BNPL nabízí 39 z TOP 100 českých e-shopů, což dokazuje, že se tyto metody stávají v našem e-commerce standardem. Rychlé přijetí BNPL v českém prostředí potvrzuje, že zákazníci flexibilitu při placení vítají a e-shopy tím získávají konkurenční výhodu.
Jak BNPL komunikovat?
Existuje hned několik způsobů, jak zákazníkům tyto flexibilní platební metody vhodně představit. Na pár příkladech si ukážeme, jak české e-shopy BNPL komunikují.
1. Zobrazení platební metody v košíku (příklad: Astratex)
Umístění BNPL přímo v košíku je zásadní. Zákazník na tuto možnost narazí při dokončování nákupu, což ho může motivovat k jejímu využití a sníží se tak riziko opuštění košíku. O tom, jak zobrazit Skip Pay logo a služby v checkoutu, máme pro e-shopy podrobný manuál.
2. Banner na hlavní stránce (příklad: Klenoty Aurum)
E-shopy propagují BNPL na hlavní stránce prostřednictvím banneru. Už při vstupu zákazníka na web je tak jasné, že má k dispozici některou z flexibilních platebních možností, což může zvýšit jeho zájem o produkty.
3. Sezónní kampaně (příklad: Invia)
BNPL může výrazně podpořit sezónní kampaně, a to hlavně v klíčových obdobích. Invia například aktivně představuje nákup na Třetinu před hlavním dovolenkovým obdobím. Zákazníci tak zjistí, že si platbu zájezdu můžou zdarma rozložit do více měsíců, a vysněná dovolená je pro ně hned dostupnější. Samotná možnost BNPL tedy zvyšuje poptávku i konverze.
4. Propagace v kamenných prodejnách (příklad: DATART)
Datart nabízí BNPL také v kamenných prodejnách, čímž tuto možnost odemyká i pro offline nakupování. Kombinace online a offline přístupu zvyšuje komfort nákupu pro všechny typy zákazníků – zastánce pohodlného vybírání zboží na e-shopech i lidi, kteří si chtějí produkty prohlédnout přímo v obchodě a zároveň vítají možnost rozložit si platbu.
5. Zacílený e-mailing na zákaznickou bázi Skip Pay
Je důležité využít naplno i zákaznickou základnu poskytovatele BNPL. E-mailing zaměřený na správnou cílovou skupinu je efektivní způsob, jak rychle informovat potenciální zákazníky o spuštění BNPL služby na vašem e-shopu. Skip Pay má aktuálně v databázi 300 000 relevantních uživatelů s čteností 40 % a konverzním poměrem 10 %, potenciál pro oslovení nových zákazníků je tak značný.
Kombinace dobře strukturované nabídky BNPL produktů a kvalitní komunikace může e-shopům navýšit konverze i průměrnou hodnotu objednávky a také jim pomoct oslovit nové segmenty zákazníků.