Ne každý nákup proběhne ideálně. Ať už nakupujete v kamenném obchodě, nebo online, může se stát, že vám produkt nesedne nebo nesplní vaše očekávání. Jaká máte práva, pokud jde o vrácení peněz za zboží? Zjistili jsme to za vás.

Možná to znáte sami –⁠ nákup, ze kterého jste měli původně radost, se vám rozleží v hlavě a zjistíte, že vám produkt tak úplně nevyhovuje. Ne vždy ho ale můžete bez potíží vrátit. Záleží totiž na způsobu, jakým jste ho koupili, i vstřícnosti konkrétního prodejce. Zatímco někteří vám bez zbytečných průtahů vyjdou vstříc, jiní se k vrácení peněz tak příznivě nestaví.

Zároveň je třeba rozlišovat mezi vrácením zboží a reklamací. Na reklamaci totiž máte jako kupující právo vždy, jen to musíte stihnout v záruční lhůtě, která je v Česku standardně 24 měsíců. Reklamovat můžete jakoukoliv vadu zboží, o které jste v době nákupu neměli ponětí. Prodávající má na vyřízení reklamace 30 dnů, během kterých vyhodnotí, jak bude dále postupovat.

Vrácení zboží bez udání důvodu
Komunikace s prodejcem není vždy jednoduchá.

Pokud počítáte s tím, že vám při reklamaci automaticky vzniká nárok na vrácení peněz za zboží, musíme vás zklamat. Peníze smíte požadovat až po třetí reklamaci stejné vady. Prodávající vám kromě toho může nabídnout opravu zboží nebo výměnu rozbité součástky. Je také potřeba počítat s tím, že prodejce usoudí, že k vadě došlo kvůli nevhodnému zacházení s produktem a vaši reklamaci neuzná.

E-shopy bývají k vrácení peněz benevolentnější

Při nákupu zboží přes internet má kupující podle občanského zákoníku právo zakoupený produkt vrátit bez udání důvodu do 14 dnů, a tím odstoupit od kupní smlouvy. Obchodník mu pak podle zákona musí vrátit peníze, opět ve 14denní lhůtě. Důvod je jednoduchý –⁠ při online nákupu si zákazník nemůže zboží fyzicky prohlédnout, osahat a vyzkoušet. Vrácení do dvou týdnů se týká i objednávek přes internet, které jste si vyzvedli v kamenné pobočce daného prodejce.

TIP!
Se Skip Pay nikdy nekupujte zajíce v pytli. Na zaplacení svých nákupu můžete mít až 50 dnů. Zdarma a bez háčků.

Některé internetové obchody se snaží vycházet svým zákazníkům maximálně vstříc a nabízejí jim prodlouženou lhůtu pro vrácení zboží. Může jít o 30, 45 nebo i 100 dnů, během kterých se kupující může rozhodnout, jestli si produkt ponechá, nebo ho nepoškozené a nepoužité vrátí.

Při vrácení zboží vám obchodník musí vrátit nejen kupní cenu výrobku, ale i náklady na dopravu. Jak při vrácení zboží postupovat, zjistíte v obchodních podmínkách e‑shopu, případně v sekci věnované dopravě a platbě za zboží.

V kamenném obchodě záleží na prodejci

V případě zboží pořízeného v kamenné prodejně nemusí prodejce kupujícímu umožnit jeho vrácení nebo výměnu za jiné. Žádný právní předpis totiž nestanoví obchodníkovi povinnost přijmout zpět zboží, které zákazníkovi z různých důvodů nevyhovuje. Důvodem je, že v kamenném obchodě si zákazník může na rozdíl od e‑shopu produkt prohlédnout, a proto dobře ví, co kupuje.

Přesto někteří obchodníci výměnu zboží nebo třeba vrácení nevhodného dárku umožňují, a to obvykle do 14 nebo 30 dnů. Jde ale čistě o jejich dobrou vůli. Proto si před nákupem zjistěte, jakou politiku výměny nebo vracení zboží konkrétní prodejce preferuje. Existují čtyři scénáře:

  1. prodejce produkt, který nevykazuje žádnou vadu, zpět nepřijme,
  2. nabídne vám výměnu za jiné zboží, 
  3. hodnotu nákupu vám připíše na dárkovou kartu, kterou můžete použít později,
  4. vrátí vám peníze.

A co když zboží vůbec nedorazí?

Zaplatili jste za zboží předem, ale balíček stále nikde? Na vině mohou být potíže s dopravou, nedostatek zboží na skladu nebo třeba výpadek ve výrobě. Seriózní prodejce by vás měl o důvodu zpoždění informovat a nabídnout vám možnosti, jak situaci řešit.

Se Skip Pay můžete platit až po vyzkoušení a prohlédnutí zboží. Nic tak neriskujete — peníze, kterými byla uhrazena objednávka, nejsou vaše, takže za vás případné potíže s prodávajícím vyřešíme my. Nestane se vám tak, že se budete s prodejcem o platbu handrkovat.

Pokud nastal problém s doručením zboží z online objednávky, můžete uplatnit právo na odstoupení od kupní smlouvy a své peníze požadovat zpět. Dělá obchodník mrtvého brouka i přes vaše pokusy o kontaktování? Můžete přistoupit k zaslání předžalobní výzvy, která prodejce k aktivitě přiměje.

Nakupte hned, plaťte až do 50 dní
Nakupte hned, plaťte až do 50 dní

Z pozice nakupujícího můžete v souladu se zákonem o ochraně spotřebitele přistoupit také k mimosoudnímu řešení sporu prostřednictvím České obchodní inspekce (ČOI). Ta rozhodne, kdo je v dané situaci v právu, a pokud jste to vy, může prodejci udělit nemalou pokutu. Jakmile obchodníkovi pohrozíte ČOI, věci se obvykle dají do pohybu.

Držíme vám palce, ať jsou vaše nákupy co nejpříjemnější. Se Skip Pay je to jistota.

Hodnocení článku:

(8 hlasů, průměrné hodnocení: 4.00 z 5 )
Loading...

Témata:

Komentáře:

Sledovat
Chci být informován o:
guest

56 Comments
nejstarší
nejnovější nejoblíbenější
Inline Feedbacks
Ukázat všechny komentáře
Jana

Prodejce odmítá vrátit nevyužitý pytel cementu (koupený před 2 dny), že pytlové zboží nebere zpět. Děkuji za komentář.

Daniela Vaněčková

Dobrý den Jano, pokud jste pytel cementu koupila v kamenné prodejně, tak vám bohužel prodejce nemusí umožnit jeho vrácení. Žádný právní předpis totiž nestanoví obchodníkovi povinnost přijmout zpět zboží, které zákazníkovi z různých důvodů nevyhovuje. Daniela ze Skip Pay

Lenka

Dobrý den, v kamenné prodejně jsme si zakoupili před třemi týdny zásnubní prsteny, přičemž stejný typ prstenu pro manžela byl pouze ve větší velikosti. Prodejce ochotně nabídl, že prsten zúží muži na potřebnou velikost zdarma, zúžení mělo trvat týden až 14 dní, že pošlou SMS. Po 14-ti dnech mi prodejce sdělil, že by prsten měl být hotový dnes, že ale paní co ho opracovává volal, ale že to ještě nemá, že pošle SMS. Po dalších osmi dnech jsem přišla znovu na prodejnu, sdělili mi prakticky, že ještě není hotov a neví, kdy bude, prodejce odmítal dat jakýkoliv termín. Na můj… Číst více »

Daniela Vaněčková

Dobrý den, Lenko, pokud vás rychlá úprava prstenu přesvědčila zboží zakoupit a tato podmínka nebyla prodejcem dodržena, může se jednat o klamavou praktiku, kterou lze řešit s ČOI. https://www.coi.cz/pro-spotrebitele/spotrebitelsky-pruvodce/ Daniela ze Skip Pay

Lucie

Dobrý den před 4týdny jsem koupila v bazaru auto a teď se my rozbylo a v servisu my řekli že je to auto ve velice špatném stavu a že jo mám vrátit zpět prodejci.Mohu po 4tydnesch chtít zpět peníze a auto vrátit?Děkuji za odpověd Lucie

Daniela Vaněčková

Dobrý den, pokud má automobil závady, o kterých jste před koupí nebyla informovaná, může se jednat o nekalou obchodní praktiku a v takovém případě byste měla ze zákona právo na odstoupení od smlouvy do 90 dnů. Daniela ze Skip Pay

Jirka

Prodal jsem starsi Babetu prodejce jsem upozornil, že 7-8 let byla v garáži a nejezdila a že je koroze v nadrzi kupujici řekl, že nevadi, že si ji zprovozni najednou chce Babetu vratit. Jak mam postupovat.

Daniela Vaněčková

Dobrý den, Jirko, pokud jste kupujícího o závadě informoval a on ji právě kvůli této závadě chce vrátit zpátky, vyhovět mu nemusíte. Daniela ze Skip Pay

Lada Šťastná

Dobrý den,
zakoupila jsem kalhoty se slevou přes e-shop a nesedí mi. Navíc jsem neobdržela fakturu a to ani mailem, ani v balíčku. Prodejce nemá na stránkách uvedenou žádnou adresu, kam se má zboží vrátit. V obchodních podmínkách má uvedeno, že není možné vrátit zlevněné zboží.
Přes mailovou komunikaci mi nabízí pouze zdarma zaslání “správné velikosti” kalhot.
Jak je to tedy po právu? Může si takto upravit obchodní podmínky a pak se na tuto situaci nevztahuje právo vrácení do 14 dnů?
Děkuji za odpověď
Lada

Daniela Vaněčková

Dobrý den, Lado, ze zákona máte právo u zboží pořízeného přes internet odstoupit od smlouvy do 14 dnů. Pokud vám e-shop nechce vyhovět, obraťte se prosím na ČOI. Daniela ze Skip Pay

Pavlína

Dobrý den, zakoupila jsem zboží na Moda Opava. Bohužel produkty na stránkách vypadají úplně jinak. Oblečení je moc velké. Prodejce mi nechce umožnit zboží vrátit (jen vyzkoušeno) a vrátit mi peníze. Co s tím mám dělat?

Monika

Dobrý den
Mám stejnou zkušenost se zbožím z Opava Moda. Nechtějí mi vrátit peníze, s tím že na zboží v akci se 14ti denní lhůta nevztahuje a že to mají uvedeno v obchodních podmínkách.
Na čí straně je právo?

Marie

Dobrý den, my zase objednali šaty a ty nedorazily. Nyní odkaz na e-shop neexistuje. Je nějaká možnost jak dostat peníze zpět?

Daniela Vaněčková

Dobrý den, obraťte se na ČOI, která věc prošetří a poradí vám, jak postupovat dále. Daniela ze Skip Pay

Daniela Vaněčková

Dobrý den, 14denní lhůta se vztahuje i na akční zboží. Pokud s vámi e-shop nespolupracuje, obraťte se na ČOI. Daniela ze Skip Pay

Monika

Dobrý den, zakoupila jsem na lidl shopu boční markýzu a už 10 dní se mi nedaří odstoupení od smlouvy ve lhůtě 14 dní, ačkoli bych ji kamkoli dovezla, má mě kontaktovat PPL, ale stále dělají mrtvého brouka a stále dokola mi posílají stejnou zprávu, už nevím, co dál, na lidl shopu je jen mail, začarovaný kruh. Děkuji za odpověď. Mrňáková

Daniela Vaněčková

Dobrý den, Moniko, pokud jste vyplnila potřebné formuláře a e-shop tak o vrácení zboží informovala, měla byste být v případě sporu “krytá”. V případě nejasností můžete kontaktovat i zákaznickou linku, kterou najdete pod záložkou Kontakty. Daniela ze Skip Pay

Jiří

Dobrý den,zakoupili jsme zboží přes internet a na kamenné prodejně jej vyzvedli. Jednu věc jsme chtěli v zákonné lhůtě 14 dnů vrátit.
Prodejce nechce toto uznat,že prý jsme si zboží vyzvedli na prodejně, tudíž bylo možné si zjistit zda nám vyhovuje či ne.
Je toto jednání správné.
Děkuji

Daniela Vaněčková

Dobrý den Jiří, rozhodující je způsob uzavření smlouvy (přes internet) a nikoliv jeho dodání (přes prodejnu). Jednání prodejce je proto v rozporu se zákonem. Daniela ze Skip Pay

Karla

Koupila jsem u Mountfieldu za sedmnáct tisíc korun sekačku a křovinořez a protože jsem nedokázala sama sekačku doma složit, naložila jsem vše do vozu a odvezla obojí prodejci s tím, že to jako důchodkyně nedokážu složit a že si raději koupím jinde zboží už složené. Bohužel mi vnutili místo peněz kupóny na sedmnáct tisíc na nákup v jejich obchodě… Mountfield! Jsem bez peněz a s kupóny a fakturou za ně. Netuším, co mám teď dělat abych se dostala ke svým penězům. Den předtím si něco koupím a druhý den mi dají kupony tak akorát na vystavení v sekretáři, abych nebyla… Číst více »

Daniela Vaněčková

Dobrý den Karlo, pokud jste sekačku kupovala přes internet, je prodejce povinen vám vrátit peníze. V případě, že jste kupovala sekačku v kamenné prodejně, nemusel vám vyhovět ani s vrácenou částkou v podobě kupónů. Daniela ze Skip Pay

Erika

Prodejce mi nevrátil peníze s tím,že nemají moje číslo účtu,že jsem jim ho nedodala,protože jsem platila prostřednictvím platební brány.Přitom v emailu o vrácení peněz nic o tom,že potřebují číslo účtu nebylo.Jak to tedy je při vrácení peněz,když platím přes platební bránu?Děkuji

Daniela Vaněčková

Dobrý den, Eriko, refundace peněz při nákupu kartou přes platební bránu je zcela standardní. Pokud by to obchodník z nějakého důvodu nemohl provést, měl by vás informovat o nutnosti doložení čísla účtu. Daniela ze Skip Pay

Kylich

Dobrý den,dnes 3.8 jsem koupil v kamenném obchodě koberec 4*2,66 m. K tomuto jsem ještě dokoupil ve zbytcích 105*4m. Po příjezdu domů jsem zjistil,že tento zbytek nepotřebuji,ihned jsem kontaktoval projce a požádal ho zdali bych mu ho mohl ihned přivezt a vrátit,jeho odpověď byla zamítavá s vysvětlením,že zboží zakoupené již zpět vzít nemůže. Jedná se o prodejnu Koberce Trend v Roudnici nad Labem. Jaké mám dovolání? Děkuji za odpověď,Kylich.

Daniela Vaněčková

Dobrý den, při nákupu zboží v kamenné prodejně je na obchodníkovi, jestli vám v takovém případě vyhoví. Daniela ze Skip Pay

Marcela Šnajdrová

Koupila jsem v kameném obchodě dlažbu podle katalogu mněla být hnědá bohužel barva je spíše šedivá chtěla bych jí vrátit . Musí mi vrátit peníze?

Daniela Vaněčková

Dobrý den, Marcelo, v tomto případě si nejsem jistá, protože ač se jedná o zboží objednané v kamenné prodejně, tak jste si ho nemohla na místě prohlédnout. Doporučuji se v první řadě spojit s obchodníkem a v případě nejasností vám poradí ČOI. Daniela, tým Skip Pay

Hanka

V CCC jsem si na panelu online vybrala boty a nechala si je doručit do kamenné prodejny. Boty mi ale nesedí a chci je vrátit (je to do 14 dní). Prodejna mi chce dát ale peníze na zákaznickou kartu, to já nechci chci je zpátky na účet nebo kartu. Mám na to právo?

Daniela Vaněčková

Dobrý den Hanko, ano. Na vrácení zboží objednaného přes internet se vztahují stejná pravidla, i když si ho vyzvednete na kamenné prodejně. Daniela, tým Skip Pay

Zuzka

Dobrý den, přes internet jsem koupila boty, po vyzkoušení jsem zjistila, že jsou malé, tak jsem je poslala zpět. Od prodejce mi přišel mail, že boty byly zkonrolovány a bude mi vrácena částka na účet. Peníze nepřišly a prodejce dával jiné termíny, které nedodržel a teď už nereaguje. Poradíte mi prosím, jak mám dále postupovat? Děkuji

Daniela Vaněčková

Dobrý den, pokud obchodník nespolupracuje, můžete se obrátit na ČOI, která jeho chování prověří. Daniela, tým Skip Pay

Eva

Dobrý den, zakoupila jsem vířivku v uny hobby , asi před 4 měsíci,reklamovali jsem že nám nejde digitální displej,( tím pádem nic nefunguje).odmítají nám reklamaci,z důvodu že prý jsme to mi poškodily,pořadí mi někdo, chtějí zaplatit opravu cca 5000

Daniela Vaněčková

Dobrý den, Evo, pokud vám obchodník nechce uznat reklamaci, obraťte se na ČOI. Daniela ze Skip Pay

Eva Raczova

Děkuji, Marimex nám to zamítl,a uni hobby kde jsme to zakoupili ji mají zpět,mám si ji vyzvednout , samozřejmě bez opravy,na ČOI se nemůžu dovolat.

Petr

Dobrý den, koupil jsem v kamenné prodejně notebook, který na místě vypadal v pořádku, ale druhý den začal blbnout displej, tak jsem ho jel reklamovat, v den nákupu sice pršelo, ale notebook byl celou dobu zabalený v mikině, jelikož prodejce uvádí v inzerátu, kterým si propaguje prodejnu, že součástí balení je krabice, kterou jsem ale nedostal a mám trochu strach, že se bude vymlouvat, že notebook navlhnul mojí chybou, jsem v právu nebo ne? Nehledě na to prodejce nasliboval, že mi pošle náhradní, než můj projde diagnostikou a opraví ho, už je to ale týden a stále nic, mám nárok… Číst více »

Daniela Vaněčková

Dobrý den, Petře, nemyslím si, že by obchodník při vyřizování reklamace zkoumal počasí v den nákupu. Při nákupu na prodejně máte nárok na reklamaci zboží a jeho případnou opravu v zákonné 2leté záruce. (Pokud nakupujete naší Skip Pay kartou, tak máte záruku 3 roky). Pokud je zboží neopravitelné, obchodník je povinen vám vrátit peníze. Daniela ze Skip Pay

Martin

Dobrý den, 4 dny zpátky kolega kupoval repasovaný alternátor na auto není teda úplně nový tento díl. V kamenné prodejně mu řekli že to možná nepůjde vrátit zpátky. Krabici s alternátorem chtěl vrátit zpět byl nerozbalený ! Protože jsme ho nakonec nepotřebovali. Kdo je v právu? Ani se člověk té věci nedotkne a oni si můžou dělat co chcou? Děkuji předem za odpověď.

Daniela Vaněčková

Dobrý den, na zboží zakoupené v kamenné prodejně se zákonná 14denní doba na vrácení nevztahuje. Ta je pouze při objednávkách na internetu, kdy si člověk zboží nemůže prohlédnout. Pokud by vám obchodník vrátí peníze za zboží “které se vám nakonec nehodí”, je to jen z jeho dobré vůle. Daniela ze Skip Pay

Michal

Dobrý den, objednali jsme přes internet stůl se židlemi. Zboží bylo avizováno jako bytelné, pevné. Při pokusu sestavit jednu židli jsem zjistil, že zboží přišlo 1. poškozené, některé kovové části byly promáčklé, zprohýbané. 2 šedý nástřik barvy byl na několika místech snad na všech dílech, které jsem zkontroloval, buď nějak obitý nebo šlo o nekvalitní provedení. 4. Chyběla jedna plastová podložka u jedné nohy židle. 3. Zboží přišlo demontované a při pokusu sestavit jednu židli jsem zjistil, že díly k sobě přesně nesednou, je třeba je přiložit zešikma a tím pádem do nich nelze přirozeně zašroubovat šroub do závitu, který… Číst více »

Daniela Vaněčková

Dobrý den Michale, obraťte se (ideálně s fotkami jako důkaz) na ČOI, která vám s řešením pomůže. Při nákupu v EU by měla platit stejná spotřebitelská práva jako v ČR. Daniela ze Skip Pay

Petra vacková

Dobrý den nákup se uskutečnil přes firmu Vinted, prodávající uvedl špatné rozměry bundy do popisku,realita výrazně neodpovídá nabízenému zboží. Mou žádost o reklamaci Vinted zamítl i přes zakoupenou ochranu kupujícího. Cena bundy byla 8 tis. Mám někde šanci na vrácení peněz a případně kam se mohu dále obrátit, nereaguje ani společnost Vinted a prodávající mi nabídl odkup bundy zpět za 5 tis. děkuji moc Vacková

Daniela Vaněčková

Dobrý den, Petro, obraťte se prosím na ČOI. Daniela ze Skip Pay

K.Mik

Dobrý den,přes aplikaci Aukro jsem zakoupil použitou motorovou pilu,prodejce (podnikatelský účet) sice psal bez záruky vyžaduje servis,ale počítal jsem s tím že ji můžu vrátit v rámci 14denní lhůty jelikož jsem soukromá osoba,pak jsem ale zjistil že se místo uváděné pily Husqarna jedná o nějaký čínský padělek,prodejce odmítá vrácení,jsem v právu a můžu využít 14ti denní lhůtu bez udání důvodu,nebo mi nemusí prodejce vyhovět?

Daniela Vaněčková

Dobrý den, pokud je prodejce podnikatel (aukro je pouze zprostředkovatel), tak máte právo na vrácení zboží do 14 dnů. Daniela ze Skip Pay

Eliska Novotna

Dobry den,
koupila jsem si nový telefon dne 22.10.2024 Samsung v obchodě Mobil pohotovost.
Doma jsem zjistila,že v galerii telefonu je přes sto fotografií,některé z roku 2023 ale i roku 2022.
Domnívám se,že mnevprodejcecprodal starý telefon…
Mohu žádat vrácení peněz?
Zaplatila jsem.i prodlouženou záruku k tomuto telefonu,vrátí mně celou částku vcetne prodlouzeni záruky a ochranneho skla na display?

Daniela Vaněčková

Dobrý den, pokud vám prodejce prodal starý telefon bez vašeho vědomí, jedná se o klamavou praktiku a máte nárok na vrácení zboží a peněz. Daniela ze Skip Pay

Anna

Dobrý den koupila jsem si přes jednu Facebook stránku kabát kde paní prodává značkové kabáty dovezené z USA když mi zboží nesedí mam také 14 dní na vracení ? Děkuji za odpověď.

Daniela Vaněčková

Dobrý den, při nákupu přes sociální sítě u podnikajícího subjektu máte stejná práva jako při nákupu přes e-shop – tedy 14 dní na vrácení. Daniela ze Skip Pay

Lenka

Dobrý den,
reklamovala jsem v kamenném obchodě obuv, ze kterého mi těsně před uplynutím 30 dnů napsali, ze se omlouvají, kdyby se doba vyřízení reklamační lhůty prodloužila. Vyloženě do reklamačního listu uvedli jen možnost buď vyřízení reklamace v řádné lhůtě nebo vrácení zboží (působí to , jako bych neměla nárok na obě možnosti, viz fotka). Je to už 14 dni po skončení reklamacni lhůty a stale bez zboží, je možné odstoupit v tomto případě od kupní smlouvy a požadovat peníze zpět za nedodržení termínu?
Předem moc děkuji za odpověď
L.

IMG_4276
Daniela Vaněčková

Dobrý den Lenko, pokud prodejce nevyřídí vaši oprávněnou reklamaci v zákonné 30denní či dohodnuté prodloužené lhůtě, máte za určitých předpokladů právo od smlouvy odstoupit nebo požadovat přiměřenou slevu z ceny z ceny zboží. Daniela ze Skip Pay

Jakub

Dobrý den, chci se zeptat koupil jsem si sluchátka přes e-shop slochátka nedorazila tak jsem kontaktoval prodejce o odstoupení od kupní smlouvy. Bylo na ní napsáno že do 14 dnů budu mít peníze na účtu, ale už je to bez tych 14 dní 20dní prodejce furt říká že peníze posíla přes externí firmu a že už dal požadavek o poslání peněz. Už mi to přijde k smíchu/pláči. Chci se zeptat co mám teď dělat. Na webu bylo napsaný že když tam něco kupuju tak všechny konflikty se musí vyřešit mimo soudně. Za všechyn rady budu moc rád. A přeji hezký… Číst více »

Daniela Vaněčková

Dobrý den, mimosoudní spory se řeší přes Českou obchodní inspekci, která může obchodníkovi napařit i mastnou pokutu. Daniela ze Skip Pay

Martin

Dobrý den, nakoupil jsem elektroniku v kamenném obchodě. Po 2 měsících se vyskytla vada, kterou jsem reklamoval v záruční době produktu. Obchodník mou reklamaci nevyřídil ve lhůtě dané zákon č. 634 Sb.. Potom jsem tedy uplatil právo na vrácení peněz, na kterém jsme se s obchodníkem dohodli, ale peníze odmítají poslat – už je to minimálně 10 dní od doby, co slibovali, že peníze pošlou. Obchodník k tomu má všechny podklady – číslo účtu, sumu, a další… jaká je tedy teď ideální cesta, jak postupovat, když se mnou dále nekomunikují? Mám dát podnět na ČOI (českou obchodní inspekci) k prošetření… Číst více »

Daniela Vaněčková

Dobrý den, obchodník má na vrácení peněz 14 dní, pokud tak neučiní, nejlepší je se obrátit na ČOI. Daniela ze Skip Pay

Martin

Děkuji za odpověď. Je tato doba 14 dní něčím určena? Nějaký zákon, či vyhláška?

Daniela Vaněčková

Ano, § 1832 zákona č. 89/2012 Sb., (občanského zákoníku) říká: “Odstoupí-li spotřebitel od smlouvy, vrátí mu podnikatel bez zbytečného odkladu, nejpozději do čtrnácti dnů od odstoupení od smlouvy, všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem. Podnikatel vrátí spotřebiteli přijaté peněžení prostředky jiným způsobem jen tehdy, pokud s tím spotřebitel souhlasil a pokud mu tím nevzniknou další náklady.”

56
0
Napište nám prosím do diskuze váš názor.x