Domácí spotřebiče a elektronika mají unikátní vlastnost – zpravidla se porouchají nebo vám vypadnou z ruky ve chvíli, kdy se to nejméně hodí. A totéž platí i pro odcizení. Podobné nepříjemnosti vám pomůže pokrýt pojištění proti rozbití nebo krádeži. U kterých produktů se vyplatí?
Obecně platí, že se pojištění vyplatí dokoupit k produktům s vyšší pořizovací cenou, u kterých se oprava může prodražit. A když vám nějaký nenechavec odcizí například smartphone, foťák nebo notebook, určitě uvítáte proplacení škody. Pojištění dává smysl i u bílé techniky a dalších větších domácích spotřebičů.
Pojištění elektroniky a spotřebičů dnes nabízí většina pojišťoven a často si ho můžete sjednat i přímo při nákupu v e-shopu, kde se vám automaticky nabídne v košíku. Orientačně lze říct, že za něj zaplatíte přibližně 10 až 15 % z hodnoty produktu. To znamená, že u telefonu za 10 000 Kč vás pojištění vyjde přibližně na 1 000 až 1 500 Kč na rok. Částka se pak připočítá ke kupní ceně.
Začněte elektronikou, kterou nedáte z ruky
U zařízení, která používáte každý den (chytrý telefon, notebook, tablet nebo chytré hodinky), je riziko rozbití vyšší. Pojištění zajistí, že když se s nimi něco stane, pojišťovna vám uhradí opravu, případně výměnu produktu za nový. Smartphone navíc patří mezi nejčastější úlovky zlodějů, a proto se vám bude hodit i pojištění proti krádeži.
Pojištění pak produkt chrání před rozbitím, které bylo způsobeno pádem, vniknutím kapaliny nebo cizích předmětů, a před mechanickým poškozením. Ochrana se vztahuje také na ztrátu v důsledku krádeže nebo vloupání. Pokud tedy dojde k nějaké nehodě, máte jistotu, že za opravu nebudete muset platit, protože ji pokryje pojištění.
Jak funguje pojištění proti rozbití a krádeži se Skip Pay? 1. Automaticky ochráníme většinu produktů nad 1 500 Kč. 2. Ať už nakoupíte na e‑shopu, nebo zaplatíte v obchodě Skip Pay kartou, pojištění je vaše. 3. Pojištění se vztahuje na zboží, které jste si pořídili nové v České republice. 4. Prodloužená záruka a pojištění zboží proti rozbití a krádeži platí s aktivním balíčkem MAXI, který je zdarma. |
Které spotřebiče jsou nejporuchovější?
Pojištění se vám bude hodit i u bílé techniky a dalších nákladnějších spotřebičů, které využíváte v domácnosti. Mezi nejporuchovější výrobky tradičně patří pračka, chladnička nebo myčka nádobí. Pojišťovny často řeší také nefunkční televize nebo sušičky. Pokud se spotřebič porouchá, pojistka vám zajistí bezplatnou opravu.
A jak postupovat v případě pojistné události? Pokud zaznamenáte poruchu nebo se stanete obětí krádeže, jednoduše zavoláte na infolinku, kterou najdete ve smlouvě o pojištění, případně škodu nahlásíte online. V závislosti na konkrétním produktu se s operátorem dohodnete na dalších krocích. Zatímco tablet můžete na opravu celkem jednoduše zaslat, s myčkou nádobí už to tak jednoduché není, a proto se postup řeší individuálně.
Vyplatí se tedy si za pojištění připlatit? U nákladnější elektroniky a spotřebičů vám pojistka může ušetřit spoustu starostí a peněz, a proto dává smysl si ji sjednat. V případě levnějších produktů, jako jsou například sluchátka, je výhodnější si přikoupit okamžitou výměnu zboží, díky které v případě poruchy bez dlouhého čekání dostanete nový produkt.