Tempo inovací se u českých e-shopů už několik let zpomaluje. Zatímco v druhém covidovém roce 2021 přiznalo 64 % provozovatelů českých e-shopů, že nestíhá inovovat tak rychle jako konkurence, letos se toto číslo blíží už k 70 %. Jedním z důvodů je strach z finanční a časové náročnosti zavádění inovací.
Ve Skip Pay jsme proto spojili síly s experty z DX Heroes, kteří nám pomohli s optimalizací našich odložených plateb a jejich začlenění do e-shopu je tak snazší než kdy dřív. Jakými dalšími způsoby Skip Pay naplňuje svůj cíl stát se nejrozšířenější platební metodou na českém trhu?
Díky odložené platbě lidé nakoupí častěji
Inovace pomáhají e-shopům uspět v silně konkurenčním prostředí. Naše data ukazují, že odložená platba (známá pod zkratkou BNPL – buy-now-pay-later) dokáže pozitivně ovlivnit už samotný nákupní proces. Zákazníci totiž platí za zboží až v okamžiku, kdy si ho prohlédnou. E-shopy ale mají peníze k dispozici okamžitě. Počet dokončených nákupů se díky odložené platbě zvyšuje až o 33 % a o 20 % vzroste frekvence nákupů. Spoluprací s námi se může také zvýšit návštěvnost vašeho e-shopu až o 50 %. Odložená platba navíc posiluje spokojenost zákazníka s platbou i následným servisem, a e-shopy tak získají výrazně lepší zákaznické hodnocení. To k nákupu postrčí hlavně zákazníky, které s e-shopem zatím nemají žádnou zkušenost. Na e-shopech s BNPL řešením lidé oceňují například to, že obchodník nedrží jejich peníze v případě, kdy vrací nevyhovující zboží.
„Obchodníci často nevyužívají na svém e-shopu odloženou platbu, protože se obávají časové i finanční náročnosti zavedení této platební metody. To Skip Pay řeší řadou doplňků pro nejrozšířenější e-shopové platformy jako Shoptet, Woocommerce nebo Fastcentrik a svou vlastní integrací do největších platebních bran jako Comgate či ČSOB. Nově jsme se také společně s DX Heroes zaměřili na vylepšení developer experience našich platebních metod, díky čemuž práce developerů zabere v průměru o třetinu méně času než dříve,“ vysvětluje Jakub Wagner, CTO Skip Pay.
Náročnost integrace jsme snížili o dalších 30 %
60 % aktivních partnerů Skip Pay využívá tzv. krabicové řešení a BNPL funkci snadno aktivuje jen na několik kliknutí v nastavení e-shopové platformy. Ostatním partnerům jsme ve spolupráci s odborníky z DX Heroes zjednodušili integraci platební metody na maximum a díky tomu o 30 % zkrátili čas, který vývojáři zabere její nasazení do partnerského e-shopu. Zároveň se nám podařilo o 20 % zkrátit čas, který partneři stráví na technické podpoře Skip Pay.
„V rámci řešení Skip Pay jsme pro vývojáře připravili nástroj typu plug&play. Díky tomu mají všechny potřebné informace na jednom místě, včetně nejčastějších příkladů využití produktu. V případě, že je daný vývojář zvyklý využívat při své práci technologii, se kterou se při nasazování nepočítalo, dostane návod, jak krok za krokem Skip Pay integrovat do partnerského e-shopu. Skip Pay je tak nyní z pohledu integrace nejjednodušší BNPL řešení na trhu,“ říká Josef Zeman, CRO společnosti DX Heroes.
Skip Pay jako jednička v oboru
DX Heroes považuje Skip Pay v porovnání s jinými BNPL řešeními jako jedno z nejlepších na trhu, a zároveň nám udělila nejvyšší ohodnocení za:
- skvělý management objednávek,
- veřejně přístupnou dokumentaci,
- velmi dobře zpracované návody,
- testovací prostředí na ověření správnosti implementace,
- možnost přímých integrací skrze SDK v Javě a PHP,
- velice jednoduchý „precheck“ (skóring, na základě kterého je možné Skip Pay jednoduše deaktivovat, pokud zákazník nesplní požadavky, aniž by to mělo zásadní dopad na jeho celkový dojem z nákupu),
- rychlost, kterou se vývojář dostane k první odpovědi API.
„Time to first API call dosahuje u Skip Pay méně než 15 minut, což službu řadí mezi špičku na trhu. A v čem Skip Pay udává tempo celému odvětví, je možnost přímých integrací skrze SDK v Javě a PHP. U ostatních služeb v odvětví jsou tyto přímé integrace často zastaralé, což v praxi znamená neexistující, neboť je vývojáři nemohou použít,“ říká Josef Zeman z DX Heroes.
Cesta za nejrozšířenější platební metodou v české e-commerce
Neustálé vylepšování celého integračního procesu je jen dalším střípkem do skládačky, který ze Skip Pay udělá jednu z nejoblíbenějších platebních metod. Dříve už jsme takto investovali do kontinuálního měření NPS skóre ze strany koncových zákazníků, podle kterého upravujeme celou řadu procesů.
„Chceme-li být nejoblíbenější, tak musíme být i nejjednodušší. A nebát se investovat čas do neustálého zlepšování našich služeb – jak pro koncové zákazníky, tak pro partnery, kteří je nabízejí mezi platebními metodami. Jednodušší implementace a provoz zajistí, že se budou obchodníci moct ještě více soustředit na svůj core byznys a placení v klidu přenechat Skip Pay,“ uzavírá Jakub Wagner. „A v tomto máme rozhodně společnou misi.“