EET

EET neboli elektronická evidence tržeb je systém online správy transakcí obchodníků státní správou. V Česku funguje od roku 2016. Každý obchodník má v rámci tohoto systému povinnost mít elektronické zařízení s připojením k internetu, na němž eviduje každou transakci, odesílat ji na státní správu a zároveň vydat zákazníkovi účtenku, která musí obsahovat následující údaje:

  • DIČ poplatníka a případně i DIČ toho, koho poplatník pověřil zpracováním EET
  • identifikace provozovny
  • identifikace pokladny
  • pořadové číslo účtenky
  • datum a čas přijetí tržby
  • celková částka tržby
  • údaj, zda je platba evidována v běžném nebo zjednodušeném režimu
  • bezpečnostní kód poplatníka (BKP)
  • Fiskální identifikační kód (FIK), pokud jej získal
  • podpisový kód poplatníka (PKP), pokud obchodník nezískal FIK

To, jestli byla účtenka správně vystavená, si lze kdykoli zkontrolovat na Daňovém portálu Finanční správy.