EET neboli elektronická evidence tržeb je systém online správy transakcí obchodníků státní správou. V Česku funguje od roku 2016. Každý obchodník má v rámci tohoto systému povinnost mít elektronické zařízení s připojením k internetu, na němž eviduje každou transakci, odesílat ji na státní správu a zároveň vydat zákazníkovi účtenku, která musí obsahovat následující údaje:
- DIČ poplatníka a případně i DIČ toho, koho poplatník pověřil zpracováním EET
- identifikace provozovny
- identifikace pokladny
- pořadové číslo účtenky
- datum a čas přijetí tržby
- celková částka tržby
- údaj, zda je platba evidována v běžném nebo zjednodušeném režimu
- bezpečnostní kód poplatníka (BKP)
- Fiskální identifikační kód (FIK), pokud jej získal
- podpisový kód poplatníka (PKP), pokud obchodník nezískal FIK
To, jestli byla účtenka správně vystavená, si lze kdykoli zkontrolovat na Daňovém portálu Finanční správy.