B2B

Opouštění košíku stojí české e-shopy miliardy ročně – část 1/2

Daří se vám potenciální zákazníky dostat na svůj web, nalákat je na konkrétní zboží, ale k nákupu nakonec stejně nedojde? Nejste v tom sami. Opuštěním košíku končí zhruba 60–70 % všech objednávek v českých e-shopech. V roce 2019 jejich obrat dosáhl 161 miliard korun, tedy jen za loňský rok takto „přišly“ minimálně o 240 miliard korun.

Dopady koronaviru na e-commerce. 10 segmentů, které epidemie ovlivňuje

Zásadní dopady epidemie koronaviru na ekonomiku jsou nevyhnutelné. I když mnozí obchodníci a podnikatelé už teď čelí velkým potížím, některým odvětvím se stále daří. A Češi se v důsledku nouzových opatření přesunuli na internet, odkud také nakupují. Které produkty nejvíce pořizují a jaké oblasti čelí poklesu zájmu?

Odložená platba pomáhá minimalizovat kontakt během mimořádné situace

Zatímco velká část kamenných obchodů byla kvůli bezpečnostním nařízením v Česku nucena dočasně zavřít, e-shopy nebo služby, které se specializují na rozvoz potravin, i nadále fungují. Provozovatelé ale často museli přistoupit k opatřením, jejichž cílem je eliminovat mezilidský kontakt. Krizová pravidla se dotkla i způsobů platby nebo doručení. Většina internetových obchodů nyní akceptuje pouze platbu předem a nezasílá zboží na dobírku. V této situaci může obchodníkům pomoci i odložená platba.

Noví zákazníci a minimální riziko. Proč by váš e-shop měl nabízet odloženou platbu?

Když pro vás píšeme o odložené platbě, obvykle předpokládáme, že ji budete využívat z pozice nakupujícího. Ale co když stojíte na druhé straně pomyslné barikády – provozujete e-shop a uvažujete o tom, že by vaši zákazníci tuto službu ocenili? Proto se dnes zaměříme na to, co vám odložená platba může přinést a jak (ne)komplikovaná je její implementace.

Dominik Stroukal: PSD2 otevírá cestu technologickým gigantům

Je PSD2 jenom nafouknutá bublina, nebo tato evropská směrnice změní způsob, jakým jsme zvyklí nakládat s penězi? A jaký bude mít nařízení dopad pro e-shopy? Na to jsme se zeptali Dominika Stroukala, hlavního ekonoma finanční skupiny Roklen, kterého můžete znát také z pořadu Kdo to platí?, který vysílá internetová televize MALL.TV.

Co přinese PSD2 a silné ověření zákazníka? Spotřebitelům vyšší ochranu, e-shopům práci navíc

PSD2 a SCA. Co tajemné zkratky, o kterých se v posledních dnech horlivě diskutuje, znamenají? Ve zkratce jde o evropské nařízení, jehož úkolem je zvýšit ochranu spotřebitelů při platebních stycích. Přinese s sebou implementace směrnice velké změny, nebo se toho až tak moc nestane? Záleží na tom, jestli jste v pozici zákazníka, nebo obchodníka. Ale zdá se, že zásadní zemětřesení se prozatím nechystá.