I když dobírka utrpěla ránu v důsledku koronavirové krize, počet zákazníků, kteří na ni nedají dopustit, je stále vysoký. A proto jim e‑shopy, které mají hned několik důvodů upřednostňovat jiné platební metody, vycházejí vstříc. Proto jsme se na současné postavení dobírky podívali blíže.
Dobírka
Dobírka
Platba při převzetí neboli dobírka je způsob zaplacení objednaného zboží až po jeho převzetí zákazníkem. V Česku se stále jedná o jeden z nejrozšířenějších způsobů doručování. Dobírka je často spojená s vyššími náklady a nakupující za ní v online obchodech mnohdy platí poplatek navíc. její popularita tkví ve stále převládající nedůvěře k e-shopům a bezproblémovosti jak doručení, tak kvality objednaného […]
Platba po doručení
Platba po doručení neboli dobírka umožňuje zákazníkovi zaplatit cenu zboží až poté, co jej má v rukou. Díky tomu má zákazník jistotu, že zboží po zaplacení opravdu dostane. Na druhou stranu jsou s platbou po doručení spojené vyšší náklady a pro obchodníky představuje komplikaci a náklady navíc v případě, že si zákazník svou objednávku nevyzvedne. Dobírka je v Česku […]
Platba při převzetí
Platba při převzetí neboli dobírka je způsob zaplacení objednaného zboží až po jeho převzetí zákazníkem. V Česku se stále jedná o jeden z nejrozšířenějších způsobů doručování. Dobírka je často spojená s vyššími náklady a nakupující za ní v online obchodech mnohdy platí poplatek navíc. Její popularita tkví ve stále převládající nedůvěře k e-shopům a bezproblémovosti jak doručení, tak kvality objednaného […]
Lymet
Lymet je bývalá finanční služba společnosti Mall Group provozovaná firmou Home Credit, která umožňovala nakoupit na e-shopu Mall.cz a zaplatit až poté, co zákazník zboží obdržel. Platbu si uživatel s ověřeným účtem mohl odložit až o 51 dní. V roce 2018 nahradil Lymet koncept odložené platby MALL Pay, která umožňovala odložení platby ve lhůtě 14 dní. Mall […]
Balík na dobírku
Balík na dobírku označuje poštovní službu, která umožňuje zaplatit za zboží až při jeho převzetí. Jedná se o typ dopravy, za který si zákazník musí obvykle připlatit. Nákup na dobírku je stále populární, protože zákazníkům dodává jistotu, že zboží opravdu dostanou a až poté zaplatí. Není ovšem pravda, že mohou balík před zaplacením rozbalit a […]
Cena dobírky
Cena zásilek na dobírku se odvíjí od jejich velikosti a případných doplňkových služeb. Pro zákazníky se obvykle jedná o dražší variantu dopravy než v případě platby předem, protože pro obchodníka může znamenat náklady navíc v případě nevyzvednutí zásilky kupujícím. Základní cena u České pošty se dělí na 4 kategorie: Velikost zásilky S M L XL Cena dobírky […]