B2B

Léto v e-commerce: E-shopy hledají cesty k udržení zákazníků, slevy už nezabírají

Internetový prodej zažívá historicky první propad, kdy se meziroční obrat e-commerce snížil o 13 % (z 223 miliard korun v roce 2021 na 197 miliard korun v roce 2022). Je to dáno tím, že domácnosti šetří a nad nákupy více přemýšlejí. Chuť zákazníků utrácet se snížila o třetinu a míra rozvažování nákupu se zvýšila 1,5×. Osvědčený boj o zákazníky v podobě slevových akcí tak už tolik nezabírá. Jejich pozornost a loajalitu je nutné získat jinými způsoby. Realizovali jsme průzkum mezi 121 e-shopy a přinášíme vám 5 trendů, se kterými je potřeba počítat. Které to jsou?

Pojištění zboží. Proč ho uvítají i vaši zákazníci?

Relativně nová pračka, která odmítá prát, rozbitý displej u drahého mobilu nebo ukradený foťák na dovolené. To jsou nepříjemnosti, kterým lidé čelí každý den. I proto přibývá těch, kteří se podobným situacím chtějí vyhnout. A to díky pojištění zboží, které kryje nejen poruchy produktů po záruce, ale i nešťastné náhody. Proč byste ho zákazníkům měli nabízet i vy?

Technologie mění platby v lokální e-commerce

Svět e-commerce se rychle mění a tyto změny mají svůj dopad i na platby za online nákupy. Podobně jako v ostatních oborech, i zde má zásadní vliv rozvoj moderních technologií. Pro úspěšné provozování e-shopu a jeho růst, je nezbytné sledovat aktuální trendy doma i ve světě a dokázat na ně reagovat. Kam retail ve své online formě směřuje a na co je potřeba si v souvislosti s platbami dávat pozor, aby váš e-shop držel krok s potřebami zákazníků?

Slavíme 50 e-shopů. A rosteme dál!

S příchodem června jsme překonali velký milník –⁠ s odloženou platbou MALL Pay nyní nakoupíte na více než 50 e-shopech. To ale určitě neznamená, že bychom se chystali usnout na vavřínech, naopak. I nadále se budeme snažit, aby počet obchodníků, se kterými spolupracujeme, rostl. A stejně tak připravujeme další velké novinky, které zpříjemní vaše nakupování.

Opouštění košíku stojí české e-shopy miliardy ročně – část 1/2

Daří se vám potenciální zákazníky dostat na svůj web, nalákat je na konkrétní zboží, ale k nákupu nakonec stejně nedojde? Nejste v tom sami. Opuštěním košíku končí zhruba 60–70 % všech objednávek v českých e-shopech. V roce 2019 jejich obrat dosáhl 161 miliard korun, tedy jen za loňský rok takto „přišly“ minimálně o 240 miliard korun.

Odložená platba pomáhá minimalizovat kontakt během mimořádné situace

Zatímco velká část kamenných obchodů byla kvůli bezpečnostním nařízením v Česku nucena dočasně zavřít, e-shopy nebo služby, které se specializují na rozvoz potravin, i nadále fungují. Provozovatelé ale často museli přistoupit k opatřením, jejichž cílem je eliminovat mezilidský kontakt. Krizová pravidla se dotkla i způsobů platby nebo doručení. Většina internetových obchodů nyní akceptuje pouze platbu předem a nezasílá zboží na dobírku. V této situaci může obchodníkům pomoci i odložená platba.

Dominik Stroukal: PSD2 otevírá cestu technologickým gigantům

Je PSD2 jenom nafouknutá bublina, nebo tato evropská směrnice změní způsob, jakým jsme zvyklí nakládat s penězi? A jaký bude mít nařízení dopad pro e-shopy? Na to jsme se zeptali Dominika Stroukala, hlavního ekonoma finanční skupiny Roklen, kterého můžete znát také z pořadu Kdo to platí?, který vysílá internetová televize MALL.TV.