Dobírka

Češi už se odložené platby nebojí. Rosteme i díky skipování

Čechů, kteří při online nákupech využívají odloženou platbu MALL Pay, přibývá. Díky licenci na poskytování platebních služeb, kterou jsme získali na podzim, teď lidem nabízíme i další produkty včetně platební karty. V roce 2020 jsme zprostředkovali platby v řádu stovek milionů korun a meziročně vyrostli zhruba na dvojnásobek. Přidejte se k nám i vy.

Technologie mění platby v lokální e-commerce

Svět e-commerce se rychle mění a tyto změny mají svůj dopad i na platby za online nákupy. Podobně jako v ostatních oborech, i zde má zásadní vliv rozvoj moderních technologií. Pro úspěšné provozování e-shopu a jeho růst, je nezbytné sledovat aktuální trendy doma i ve světě a dokázat na ně reagovat. Kam retail ve své online formě směřuje a na co je potřeba si v souvislosti s platbami dávat pozor, aby váš e-shop držel krok s potřebami zákazníků?

Opouštění košíku stojí české e-shopy miliardy ročně – část 1/2

Daří se vám potenciální zákazníky dostat na svůj web, nalákat je na konkrétní zboží, ale k nákupu nakonec stejně nedojde? Nejste v tom sami. Opuštěním košíku končí zhruba 60–70 % všech objednávek v českých e-shopech. V roce 2019 jejich obrat dosáhl 161 miliard korun, tedy jen za loňský rok takto „přišly“ minimálně o 240 miliard korun.

Odložená platba pomáhá minimalizovat kontakt během mimořádné situace

Zatímco velká část kamenných obchodů byla kvůli bezpečnostním nařízením v Česku nucena dočasně zavřít, e-shopy nebo služby, které se specializují na rozvoz potravin, i nadále fungují. Provozovatelé ale často museli přistoupit k opatřením, jejichž cílem je eliminovat mezilidský kontakt. Krizová pravidla se dotkla i způsobů platby nebo doručení. Většina internetových obchodů nyní akceptuje pouze platbu předem a nezasílá zboží na dobírku. V této situaci může obchodníkům pomoci i odložená platba.

Noví zákazníci a minimální riziko. Proč by váš e-shop měl nabízet odloženou platbu?

Když pro vás píšeme o odložené platbě, obvykle předpokládáme, že ji budete využívat z pozice nakupujícího. Ale co když stojíte na druhé straně pomyslné barikády – provozujete e-shop a uvažujete o tom, že by vaši zákazníci tuto službu ocenili? Proto se dnes zaměříme na to, co vám odložená platba může přinést a jak (ne)komplikovaná je její implementace.

Dobírka

Platba při převzetí neboli dobírka je způsob zaplacení objednaného zboží až po jeho převzetí zákazníkem. V Česku se stále jedná o jeden z nejrozšířenějších způsobů doručování. Dobírka je často spojená s vyššími náklady a nakupující za ní v online obchodech mnohdy platí poplatek navíc. její popularita tkví ve stále převládající nedůvěře k e-shopům a bezproblémovosti jak doručení, tak kvality objednaného […]

Platba po doručení

Platba po doručení neboli dobírka umožňuje zákazníkovi zaplatit cenu zboží až poté, co jej má v rukou. Díky tomu má zákazník jistotu, že zboží po zaplacení opravdu dostane. Na druhou stranu jsou s platbou po doručení spojené vyšší náklady a pro obchodníky představuje komplikaci a náklady navíc v případě, že si zákazník svou objednávku nevyzvedne. Dobírka je v Česku […]