Konec října 2023 přinesl českému finančnímu a e-commerce sektoru výjimečný okamžik – Housewarming se Skip Pay. Tato událost nebyla pouze oslavou přestěhování Skip Pay do nových prostor ČSOB, ale také platformou pro hlubokou diskusi o průsečících mezi bankovnictvím, fintechem a e-commerce. Jak to probíhalo a co je nového ve světě e-shopů?
Co nového ve Skip Pay
Do toho nás zasvětil CEO Skip Pay Richard Kotrlík společně s členem představenstva ČSOB Jánem Lučanem. Jaká je budoucnost BNPL (Buy Now, Pay Later) plateb a co hraje prim v našich strategiích, plánech a připravovaných novinkách?
Ve Skip Pay jich máme spoustu. Patří mezi ně například:
- Dokončení licenčního procesu s ČNB. Už jsme jen krok od toho, abychom mohli naše služby nabídnout i na Slovensku, v Maďarsku, Bulharsku nebo v Belgii.
- Zvýšení podílu BNPL na on-line platbách. Odložené platby by mohly mít do roku 2025 celkový podíl na on-line platbách 12,2 %. Ve Skip Pay stále zbavujeme odloženou platbu nálepky nezodpovědného placení – a to i díky naší chytré platební kartě, se kterou mají zákazníci své nákupy 100% pod kontrolou. Navíc k ní získají spoustu výhod, jako je placení nákupů až do 50 dní, prodloužená záruka, pojištění proti rozbití a krádeži nebo třeba zajímavý cashback.
- Nárůst platebních transakcí. Do konce roku 2023 počítáme s nárůstem klientů o 100 tisíc a zdvojnásobením transakcí na 2 miliardy Kč. Zároveň spouštíme i partnerství s největšími e-shopy a klíčovými platebními bránami v republice.
- Aktivní spolupráce s ČSOB. Pod křídly ČSOB rosteme a společně dosahujeme svých ambiciózních cílů.
Jak se v posledním roce změnilo nákupní chování v Česku?
Aktuální logistické e-commerce trendy nám představil Vít Řezníček z DPD:
- Cena je nejdůležitějším rozhodovacím faktorem a její význam je ještě větší než v předchozích letech.
- 78 % spotřebitelů si nechává doručit zásilky domů.
- Mezi hlavní motivátory nákupu na konkrétním e-shopu patří doručení zdarma, rychlý nákup bez nutnosti vytvoření účtu a možnost výběru preferované platební metody.
- C2C nakupování se stává standardem, jelikož umožňuje ušetřit, resp. vydělat peníze.
- Češi jsou méně citliví na zelené doručování než zbytek Evropy. Pouze 51 % Čechů si myslí, že doručení ohleduplné k životnímu prostředí je při nákupu na e-shopech důležité (evropský průměr je přitom 60 %).
Chcete si poslechnout poutavé přednášky z Housewarmingu? Pusťte si toto video:
Fintech, banka a e-shop: Rozdíly a průsečíky v akvizici zákazníků
Housewarming nebyl jen sérií prezentací, ale mnoho zajímavých informací přinesla i panelová diskuze vedená odborníky v oblasti fintechu, bankovnictví a e-commerce. Co na ní zaznělo?
1. Informovanost, jednoduchost, rychlost. Klíčovou roli v akvizici zákazníků hraje celý nákupní proces. Důležité je, aby byl intuitivní a rychle dokončený. Obchod by měl zákazníky také dostatečně informovat o jakýchkoli změnách, např. o dostupnosti zboží nebo stavu zásilky.
2. Personalizace nákupního procesu. V dnešní době jsou zákazníci náročnější než kdy dřív, a je proto potřeba jim z nákupu vytvořit jedinečný zážitek. Stěžejní je také rychlé přizpůsobení se potřebám a očekáváním zákazníků.
3. Využívání dat pro zlepšení. Aby mohly e-shopy svým zákazníkům poskytovat co nejlepší služby, je nutné mít v ruce data, která jim s personalizací služeb a optimalizací procesů pomohou.
4. Rovnováha mezi digitálními a tradičními kanály. Díky komunikaci se zákazníky na tradičních i digitálních kanálech můžou e-shopy oslovit širší publikum s rozdílnými preferencemi.
5. Spolupráce mezi fintechy a bankami přináší výhody oběma stranám. Zatímco fintechy přinášejí inovace, banky poskytují stabilitu a podporu v oblasti regulací.
Záznam z panelové diskuze si pusťte tady:
Networking s Královnou Vinylů
Po diskusi měli účastníci příležitost rozšířit svou síť kontaktů během příjemného networkingového setkání. V kontrastu s inovacemi, o kterých byla podstatná část diskuzí, událost zakončila oldschoolovými rytmy Královna Vinylů.
![](https://skippay.cz/blog/wp-content/uploads/2023/12/kralovna-vinylu.jpg)
Housewarming se Skip Pay tak nebyla jen oslava nové etapy Skip Pay, ale především důležitý vhled do digitální budoucnosti. Událost zdůraznila potřebu spojení digitálních trendů s tradičními hodnotami, a to s jediným cílem — vytvořit optimální prostředí pro růst.