Zatímco velká část kamenných obchodů byla kvůli bezpečnostním nařízením v Česku nucena dočasně zavřít, e-shopy nebo služby, které se specializují na rozvoz potravin, i nadále fungují. Provozovatelé ale často museli přistoupit k opatřením, jejichž cílem je eliminovat mezilidský kontakt. Krizová pravidla se dotkla i způsobů platby nebo doručení. Většina internetových obchodů nyní akceptuje pouze platbu předem a nezasílá zboží na dobírku. V této situaci může obchodníkům pomoci i odložená platba.

E-shopy, online supermarkety s potravinami i restaurace, které nabízejí rozvoz jídel, se i v těchto dnech pokoušejí vyjít vstříc zvýšené poptávce ze strany zákazníků, kdy spousta z nich nyní hledá možnosti jak nakoupit online, jak si dovézt jídlo z restaurace a nebo jak si vyrobit roušku. Logicky tak chtějí firmy zabránit zbytečnému kontaktu mezi svými kurýry a klienty. Proto většina obchodníků vyřizuje pouze objednávky zaplacené předem, v ideálním případě prostřednictvím rychlé online platby platební kartou nebo prostřednictvím platebního tlačítka.

TIP!
Implementace odložené platby je jednodušší, než si možná myslíte. Co vám může přinést?

Díky tomu kurýr nemusí manipulovat s hotovostí nebo platebním terminálem, což je výhodné jak pro něj, tak i pro samotného zákazníka. K platbě předem obchodníci přistupují také proto, aby si pohlídali cash-flow. Dlouhé čekání na připsání peněz nebo zasílání produktů na dobírku, kterou si zákazník nemusí vyzvednout, je pro e-shopy ve chvíli, kdy nikdo neví, jak dlouho bude nouzový režim trvat, riskantní.

Lidé i obchody sázejí na odloženou platbu

Ne všichni Češi jsou ale na placení kartou zvyklí. Přestože je tato metoda v dnešní době velmi bezpečná, konzervativnější zákazníci stále neradi sdílejí citlivé údaje na internetu. Právě jim může vytrhnout trn z paty odložená platba. Jaké benefity nabízí?

  • Umožňuje okamžitý nákup bez nutnosti zadávat kamkoliv údaje z debetní nebo kreditní karty.
  • Zákazníkům poskytuje 30 dní na zaplacení zboží, přičemž objednávku mohou uhradit i převodem z účtu. Tak získají čas na vyzkoušení zboží nebo jim tato platební metoda pomůže překlenout náročné období před výplatou.
  • Služba obchodníkům uhradí objednávku do 3 dnů bez ohledu na to, kdy ji reálně zaplatí zákazník. 
TIP!
Na co se nás nejčastěji ptáte? Mrkněte na otázky a odpovědi o odložené platbě.

Proto není divu, že situace posledních dnů způsobila ze strany obchodníků vlnu zájmu o zavedení odložené platby. Nejsou mezi nimi jen majitelé e-shopů, ale také firmy rozvážející potraviny, jako je Košík.cz, který spustil projekt Hotovky Košík s dovozem hotovek až domů, nebo restaurace, bistra a další podniky, které nabízejí dovezení hotových jídel. Právě pro poslední jmenované je nyní možnost rozvozu klíčová, protože aktuálně nemohou zákazníky obsloužit přímo v prostoru restaurace.

E-shopy a nová opatření
Majitelé e-shopů musí v těchto dnech počítat více než kdy jindy.

„Snažíme se nyní zrychlit co nejrychleji implementaci, velkou výhodou je možnost jednoduché aktivace, pokud obchodník používá platební bránu ČSOB. Doufáme, že alespoň tímto způsobem dokážeme všem službám, co pomáhají domácnostem, to co nejvíce ulehčit. Jasně se ukazuje univerzálnost odložené platby. Zejména ve chvíli, kdy online začínají nakupovat i lidé, pro které to není běžné.“

Adam Kolesa, bývalý CEO mallpay

Myslíte, že by odložená platba bylo to pravé i pro vás? Ozvěte se nám na e-mail sales@skippay.cz, společně určitě vymyslíme, jak vašemu podnikání pomoct.

Hodnocení článku:

(7 hlasů, průměrné hodnocení: 5.00 z 5 )
Loading...

Témata:

Komentáře:

Sledovat
Chci být informován o:
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
Ukázat všechny komentáře
0
Napište nám prosím do diskuze váš názor.x