Sjednání prodloužené záruční doby na zboží se často vyplatí. Smysl má především u produktů jako je elektronika, domácí spotřebiče apod. Je ale potřeba si dobře prostudovat smluvní podmínky a vyhnout se tak nepříjemným překvapením.

Rozbité zboží těsně po záruce? Situace, která dokáže nepříjemně zaskočit nejednoho majitele pračky, ledničky, vysavače či třeba mixéru. Často to pro něj totiž znamená finanční výdaje buď za opravu věci, nebo nákup nového kusu. Nepříjemné situaci ale můžou noví majitelé zboží předcházet, a to pořízením prodloužené záruky nad rámec zákonem garantovaného období.

Jen opravdu výjimečně se můžete setkat s doživotní zárukou. Klasická délka záruční lhůty, kterou určuje zákon, trvá 2 roky. U mnoha produktů ale jejich majitelé počítají s tím, že budou fungovat bez dalších investic i o řadu let déle. Prodloužená záruka tak dává zákazníkovi možnost u obchodníka uplatnit reklamaci například rok, dva nebo i více let od uplynutí zákonné záruční lhůty. Dokonce ani zboží z druhé ruky nezůstává stranou. Záruka na použité zboží je také dva roky, ovšem podmínky mohou být podrobněji rozvedené a v některých případech tato doba může být zkrácena.

Podmínky se liší

Pro prodlouženou záruku už si ale podmínky určuje především likvidátor, tedy pojišťovna a často se pod pojmem prodloužená záruka skrývá i takzvané pojištění prodloužené záruky. Tehdy je prodejce pouze zprostředkovatelem pojištění mezi zákazníkem a pojišťovnou. Podmínky prodloužené záruky, jako například její cena, se tak u jednotlivých prodejců liší a stejně tak se liší třeba i to, na jaký typ vad zboží lze nebo nelze uplatnit reklamaci.

Přečtěte si podrobně podmínky prodloužené záruky, u různých prodejců se budou lišit

Záruka se může také vztahovat pouze na určitou část výrobku, jako je například rám jízdního kola či pouze vnitřní část myčky nádobí. Kupující nemůže počítat ani s vrácením plné kupní ceny výrobku v případě neopravitelné závady. Produkty totiž s léty užívání ztrácejí na své hodnotě, a proto obchodníci využívají časovou cenu zboží. Jedná se o nákupní cenu sníženou o jedno procento za každý měsíc, který uplynul od koupě produktu. Pokud ale zboží zaplatíte přes Skip Pay, nepočítá se vám časová cena zboží, ale ta, za kterou jste ho koupili. Před sjednáním prodloužené záruční doby se tak vyplatí dobře si přečíst smluvní podmínky. Mnozí prodejci, jako například Mall.cz ale garantují záruku na všechny běžné poruchy, na které se vztahuje i standardní záruka. Jednat se tak může o závady elektrické, elektronické, ale i mechanické, které nezpůsobil sám uživatel. Někteří obchodníci nabízejí i výhody jako bezplatný odvoz vadného zboží do servisu či opravu produktu přímo u zákazníka doma. Prodlouženou záruku na opravu lze například díky platbě přes Skip Pay sjednat po celou dobu zákonné záruky (tedy do 2 let od zakoupení zboží), a to v Skip Pay zákaznické zóně.

TIP!
Víte, že díky spolupráci s Allianz vám Skip Pay uzná více než 96 % nahlášených případů poruch zboží?

Kdy se vyplatí prodloužená záruka

Záleží především na pořizovací ceně zboží, ceně prodloužené záruky a také době, na jakou je prodloužená záruka sjednána. Způsoby výpočtu ceny prodloužené záruky se různí. Existují takové, které se počítají tzv. schodkově – cena se odvíjí od cenového intervalu, do jakého spadá zboží. Například zboží v intervalu od 3 000 Kč do 6 000 Kč má stejně drahou prodlouženou záruku, produkt za 3000 Kč tak má v tomto případě záruku velmi drahou. Oproti tomu při platbě s Skip Pay je cena počítána procentuálně z ceny zboží, levnější výrobky tak mají levnější prodlouženou záruku.

V neposlední řadě musí zákazník také zvážit, po jak dlouhou dobu bude chtít daný výrobek užívat. Kupovat si prodlouženou záruku například na sluchátka do uší, u kterých kupující ví, že si za dva roky stejně raději koupí nové, než by vyřizoval reklamaci, se tak nejspíš příliš nevyplatí. Prodloužená záruka (vztahující se na všechny běžné poruchy, na které se vztahuje i ta standardní) se vyplatí na:

  • spotřebiče v domácnosti (pračky, trouby, myčky, sušičky, chladničky, mrazničky,…) – každodenní či častý provoz, případná oprava zboží by stála více než prodloužená záruka,
  • elektroniku (mobilní telefony, audio technika,…),
  • zahradní techniku (sekačky, řetězové pily, štípače dříví,…),
  • fotoaparáty a příslušenství (digitální zrcadlovky, objektivy,…).

Hodnocení článku:

(7 hlasů, průměrné hodnocení: 4.71 z 5 )
Loading...

Témata:

Komentáře:

Sledovat
Chci být informován o:
guest

0 Comments
nejstarší
nejnovější nejoblíbenější
Inline Feedbacks
Ukázat všechny komentáře
0
Napište nám prosím do diskuze váš názor.x