Internetový prodej zažívá historicky první propad, kdy se meziroční obrat e-commerce snížil o 13 % (z 223 miliard korun v roce 2021 na 197 miliard korun v roce 2022). Je to dáno tím, že domácnosti šetří a nad nákupy více přemýšlejí. Chuť zákazníků utrácet se snížila o třetinu a míra rozvažování nákupu se zvýšila 1,5×. Osvědčený boj o zákazníky v podobě slevových akcí tak už tolik nezabírá. Jejich pozornost a loajalitu je nutné získat jinými způsoby. Realizovali jsme průzkum mezi 121 e-shopy a přinášíme vám 5 trendů, se kterými je potřeba počítat. Které to jsou?
Novinky
Záhada datových schránek: Kdo ji musí mít a koho se povinnost netýká?
Datová schránka je bezpečný způsob elektronické komunikace mezi státními institucemi a fyzickými a právnickými osobami. Povinnost založit datovou schránku mají nově OSVČ, spolky nebo nadace. Týká se to i vás?
Nová pravidla pro e-shopy: Konec falešných slev i recenzí
Umělé navyšování cen pár dní před výprodejem nebo nepravdivé uživatelské recenze jsou už minulostí. Díky tzv. „tlačítkové novele” je nakupování na internetu mnohem bezpečnější.
Úrokové sazby hypoték stoupají. Vyplatí se čekat?
Průměrná úroková sazba hypoték letos v létě překročila hranici 6 procent. To je pro řadu lidí, kteří touží po vlastním bydlení, nepříjemná komplikace. Budou úroky u hypotečních úvěrů ještě stoupat, nebo už narazily na svůj strop?