• Účty
  • Kde nakupovat
  • Slevy
  • Pro e-shopy
  • Přihlásit se
    Vyzkoušet Skip Pay zdarma

Srovnání platebních bran

Jak vybrat tu nejlepší pro svůj e-shop
Žádný internetový obchod se v současnosti neobejde bez široké škály možností platebních metod. Díky jejich různorodosti vyjdete vstříc jednotlivým cílovým skupinám a zpečetíte jejich spokojenost s nákupem u vás v e-shopu. Zdaleka nejpohodlnějším a čím dál tím oblíbenějším způsobem placení je mezi zákazníky bezesporu online platba kartou.
Při výběru platební brány je důležité nedívat se pouze na to, jestli je zdarma, ale vzít v potaz veškeré služby a modifikace, které brána nabízí. Vybírejte také podle toho, jaké funkce v rámci svého e-shopu využijete, protože ne vždy je třeba platit za nadstandardní služby, které vaši zákazníci ani vy nevyužíváte.

Co je to platební brána a jak to funguje?

Platební brána umožňuje zaplatit zákazníkům zboží pohodlně za pár sekund. Výhodou pro e-shopy je, že v rámci platební brány mohou nabídnout online placení všem, bez ohledu na to, jakou banku či kartu mají.
V košíku zákazníci jednoduše zvolí např. metodu online platba kartou a budou přesměrováni na platební bránu poskytovatele, kterého jste vybrali. Zde zadají číslo, datum expirace a bezpečnostní kód karty. Následně mohou projít SMS ověřením 3D Secure a služba je vrátí zpět do vašeho obchodu.
To, co hraje v dnešní e-commerce sféře hlavní roli, je rychlost, s jakou zákazník své zboží dostane. A protože je zvyklý na čím dál tím rychlejší doručení, bude jej požadovat i od vás. Výhodou platební brány je to, že hned potom, co zákazník zboží zaplatí, vám přijde potvrzení. Můžete tak zboží expedovat okamžitě, peníze za nákup vám od zprostředkovatele platební brány přijdou do několika dnů.

Platební brána pro WordPress

Pokud váš e-shop stojí na open source platformě WordPress, může být integrace platební brány oříšek. Vhodným řešením je například celosvětově populární plugin WooCommerce, který pomáhá se správou e-shopu bez jakýchkoliv složitostí a nutností úprav ve zdrojovém kódu. S WooCommerce platební bránu do e-shopu integrujete zdarma a na pár kliknutí.

Srovnání platebních bran

Aktuálně můžete v Česku vybírat z celkem 13 větších a zavedených poskytovatelů platebních bran. Jejich cena se obecně liší podle toho, jaký máte obrat. Někteří poskytovatelé mají ceník transparentní, někteří jej uvádějí pouze na vyžádání podle údajů o vaší firmě.
Platební brána Comgate
Comgate platební brána má na výběr tři tarify - Start, Easy a Profi. Tarif Start je na 6 měsíců zdarma při transakcích do 50 000 Kč a po uplynutí této doby dle tarifu Easy. Pro srovnání tarifu Easy a Profi se podívejte na následující tabulku.
ComgateEasyProfi
Platební karty Visa, Mastercard včetně Google Pay a Apple Pay
Debetní a kreditní spotřebitelské vydané v EU0,9 % + 1 Kč0,65 % + 0,7 Kč
Podnikatelské a ostatní vydané v EU0,9 % + 1 Kč1,95 % + 0,7 Kč
Debetní a kreditní spotřebitelské vydané mimo EU0,9 % + 1 Kč2,55 % + 3 Kč
Podnikatelské a ostatní vydané mimo EU0,9 % + 1 Kč3,20 % + 3 Kč
Nákup ihned, platba později
Odložené platby - Twisto, Skip Pay, PlatímPak0,9 % + 1 Kč0,39 % + 0 Kč
Platby na tři splátky - Twisto, Skip Pay0,9 % + 1 Kč1,89 % + 0 Kč
Platby na splátky - Cofidis0,9 % + 1 Kč0 % + 0 Kč
Ostatní poplatky
Provoz platební brány, měsíční poplatekzdarma nebo 100 Kčzdarma nebo 200 Kč
Zřízení brányzdarmazdarma
Výhody ComgateNevýhody Comgate
✅ podpora platebních karet i platebních tlačítek pro expresní převod u konkrétní banky ✅ rychlá zákaznická podpora ✅ dobré zabezpečení (3D Secure, SSL certifikáty) ✅ responzivní design ✅ akceptace karet z celého světa ✅ převod bankovních prostředků na váš bankovní účet denně❌ časově omezená podpora (pouze všední dny 8:00-20:00)
Další platební brány
PLATEBNÍ BRÁNAOBRATSLUŽBACENA
GoPayObrat do 15 tis. KčImplementace0 Kč
Vedení brány190 Kč/měsíc
Poplatek za transakci2,2 % + 3 Kč
Vyúčtování a bankovní převod10 Kč
Obrat nad 15 tis. KčImplementace0 Kč
Vedení brány0 Kč
Poplatek za transakci0,9% - 1,7 % + 3 Kč (podle obratu)
Vyúčtování a bankovní převod10 Kč
Výhody GoPay✅ pohodlná implementace, přehledná dokumentace i nápověda ✅ nabízí širokou škálu platebních metod ✅ notifikace o stavu platby i pokud uživatel zavře prohlížeč dříve ✅ možnost mobilní brány ✅ vysoké zabezpečení (3D Secure, SSL certifikáty, PCI DSS Level 1) ✅ responzivní designNevýhody GoPay❌ vyšší cena za transakce
ThePayObrat do 250 tis. KčImplementace0 Kč
Vedení brány139 Kč/měsíc
Poplatek za transakci0,99 % + 0 Kč
Obrat nad 250 tis. KčImplementace0 Kč
Vedení brány0 Kč
Poplatek za transakci0,89 % + 0 Kč
Obrat nad 1 mil. KčImplementace0 Kč
Vedení brány0 Kč
Poplatek za transakci0,79 % + 0 Kč
Výhody ThePay✅ automatické rozpoznání jazyka a přeložení brán ✅ přizpůsobení vzhledu ✅ zákaznická podpora pro obchodníky i zákazníky ✅ elektronické peněženky Apple Pay a Google Pay ✅ účty v CZK, EUR, USD, GBP, HUF, PLN, RON, BGN a HRKNevýhody ThePay
GP webpayNa vyžádáníNa vyžádáníNa vyžádání
Výhody GP webpay✅ umožňuje opakované platby a zapamatování si kartyNevýhody GP webpay❌ pouze online platba kartou nebo Masterpass, nenabízí platební tlačítka a bankovní převod
StripeImplementace0 Kč
Vedení brány0 Kč
Poplatek za převod tržeb1,5 % - 2,9 % + 6,5 Kč
Vyúčtování a bankovní převod9 Kč
Výhody Stripe✅ jednoduchá implementace ✅ možnost vizuální personalizace brány ✅ kompatibilita s open source systémy pro e-shopy ✅ podpora elektronických peněženekNevýhody Stripe❌ nenabízí mobilní bránu ❌ web ani podpora zatím nejsou v češtině ❌ nepodporuje české e-shop platformy
BarionImplementace0 Kč
Vedení brány0 Kč
Poplatek za převod tržeb0,5 - 1,5 % (dle tarifu)
Vyúčtování a bankovní převod5 Kč (dle měny)
Výhody Barion✅ vysoké zabezpečení transakcí (kontrola více než 60 parametrů u každé transakce) ✅ možnost integrace do mobilní aplikace ✅ podpora C2C či tokenových plateb ve 4 různých měnách ✅ rychlá a snadná integraceNevýhody Barion❌ chybí možnost platby mobilem a bankovním převodem ❌ vyšší poplatky za převod peněz na účet
Komerční bankaImplementace0 Kč
Vedení brány0 Kč
Poplatek za převod tržeb0,6 % - 1,7 % + 3 Kč (podle obratu)
Výhody Komerční banka✅ podpora bankovních tlačítek ✅ vysoké zabezpečení (3D Secure, SSL certifikáty i PCI DSS Level 1)Nevýhody Komerční banka❌ pro využívání brány nutný podnikatelský účet KB
Unicredit bankNa vyžádáníNa vyžádáníNa vyžádání
Výhody Unicredit bank✅ podporuje zapamatování karty i opakované platbyNevýhody Unicredit bank❌ nepodporuje elektronické peněženky, platební tlačítka ani jiné alternativní metody
Česká spořitelnaNa vyžádáníNa vyžádáníNa vyžádání
Výhody Česká spořitelna✅ podpora platebních tlačítekNevýhody Česká spořitelna❌ zákaznická podpora pouze pro prodejce
Raiffeisen bankNa vyžádáníNa vyžádáníNa vyžádání
Výhody Raiffeisen bank✅ vysoké zabezpečení (3D Secure, SSL certifikáty i PCI DSS Level 1)Nevýhody Raiffeisen bank❌ platební bránu poskytuje GP Webpay
Fio bankaVedení brány0 Kč
Ostatní službyNa vyžádání
Výhody Fio banka✅ podpora placení ApplePay i GooglePay ✅ technická podpora 24/7Nevýhody Fio banka❌ platební tlačítko pouze pro Fio banku ❌ zákaznická podpora pouze pro prodejce
PayUNa vyžádáníNa vyžádáníNa vyžádání
Výhody PayU✅ vysoké zabezpečení (3D Secure, SSL certifikáty i PCI DSS level1)Nevýhody PayU❌ nezveřejněný kompletní ceník
ČSOBObrat do 50 tis. Kč*Implementace1890 Kč
Vedení brány99 Kč/měsíc
Poplatek0,37 % + 0,50 Kč
Výhody ČSOB✅ podpora digitální peněženky, a až 4 měn ✅ vysoké zabezpečení (3D Secure, SSL certifikáty i PCI DSS Level 1) ✅ online dokumentace na GitHubNevýhody ČSOB❌ pro využití ceny za platby nutnost zřízení podnikatelského účtu u ČSOB ❌ chybějící funkce notifikací ❌ vyšší registrační poplatek
PaysObrat 50 - 100 tis. KčImplementace600 Kč
Vedení brány0 Kč
Poplatek za transakci1,5 % + 1 Kč**
Poplatek za převod tržeb0-39 Kč
Výhody Pays✅ podpora více způsobů platby včetně elektronické peněženky, QR platby a dalších ✅ poplatky za transakci mohou platit zákazníci, nikoli prodejce ✅ dobré zabezpečení (3D Secure, SSL certifikáty)Nevýhody Pays❌ přizpůsobení vzhledu
* Při obratu nad 50 tis. ceny podle individuální nabídky
** Při nižším/vyšším obratu platí individuální cenový tarif

Do srovnání jsme zařadili nejspolehlivější platební brány v tuzemsku, které se mezi sebou výrazně liší jak paletou poskytovaných služeb, tak zabezpečením. Pro každý e-shop jsou přitom klíčová jiná kritéria. Pro malé e-shopy to může být výše poplatku za jednu transakci, pro ty větší zase třeba platby v zahraničních měnách. A co se obecně vyplatí zvážit při výběru nejlepší platební brány?
  • Jaká je reálná cena za provoz platební brány.
  • Jaké jsou dostupné platební metody: platební karty, platební tlačítka bank v ČR či na Slovensku.
  • V jakých měnách potřebujete přijímat platby.
  • Ověřte si, zda platební brána podporuje Shoptet či jinou platformu, na které provozujete e-shop.

Platební brána GoPay

GoPay je největší platební brána českého původu. Funguje ve dvanácti jazykových mutacích a je tak ideální zejména pro ty, kteří chtějí expandovat na zahraniční trhy. GoPay platbu je navíc možné provádět v 9 měnách, a to včetně bitcoinu. Výhodou je také možnost nastavení měsíční, týdenní či denní frekvence zasílání peněz z platební brány na účet obchodníka. Pro menší e-shopy s obratem do 15 000 korun však mohou GoPay poplatky představovat větší část marže.

Jak funguje GoPay? Zákazník jednoduše vybere platební metodu a je automaticky přesměrován na platební bránu, v jejímž rozhraní vyplní údaje z platební karty – tedy číslo karty, datum platnosti a CVC kód z její zadní strany. Následně platbu potvrdí a GoPay odesílá transakci do autorizačního centra, které ověří zadané platební údaje a dostatek finančních prostředků na kartě. Pokud je vše v pořádku, platba je schválena, systém pošle zákazníkovi e-mail s potvrzením o zaplacení a obchodníkovi notifikaci o přijaté platbě.

ČSOB platební brána

Dříve ČSOB nabízela řešení pro e-shopy přes GP webpay, dnes má však v nabídce již vlastní platební bránu, která zprostředkovává platby v českých korunách, eurech, americkém dolaru nebo britské libře. Vedle tradičních platebních metod umožňuje také platbu přes Skip Pay. Vyúčtování může být buď denní, nebo měsíční, v obou případech je ale podmínkou mít účet vedený u ČSOB.

Platební brána PayU

PayU používá přes 160 000 obchodníků v 18 zemích od Asie až po Jižní Ameriku, je tedy ideální pro rostoucí e-shopy, které expandují na zahraniční trhy. Tato platforma podporuje platby v několika měnách a obchodníkům je na účet připisuje každý den. Ceník služeb však nemá zveřejněný a jednotlivé služby nejsou na webových stránkách příliš detailně popsány.

Platební brána Comgate

Comgate je ryze česká platforma s více než 20letou historií. Z hlediska rozsahu služeb v poměru k ceně je to nejlevnější platební brána s veřejným ceníkem. Vedle online plateb zajišťuje také platební terminály nebo skladovou logistiku pro menší e-shopy. Samozřejmostí jsou platby přes elektronické peněženky Apple Pay a Google Pay, jež u českých zákazníků rostou na oblibě. Provedené transakce připisuje obchodníkům na účet každý den.

Platební brána ThePay

ThePay je platební brána původem z Jihlavy, která zprostředkovává tuzemským e-shopům platby od roku 2011. Její výhodou je možnost připsání plateb na účet v denní, týdenní, 14denní či měsíční frekvenci. Zákazníci také oceňují šikovné funkce, jako je například platba přes QR kód, zapamatování karty nebo jednoduchá implementace platební brány.

Platební brána GP webpay

Platební brána GP webpay má zázemí v USA, vlastní pobočku zřídila ale také přímo v České republice. Umožňuje tak přijímat platby nejen v českých korunách, ale mimo jiné také v eurech, amerických dolarech či maďarských forintech a polských zlotých. Podporuje elektronickou peněženku Google Pay a zasílání plateb na účet obchodníka umožňuje v měsíční či denní frekvenci. Nechybí ani nástroje pro automatizaci plateb či možnost optimalizace uživatelského rozhraní. Nevýhodou pro někoho může být absence bankovních tlačítek českých bank s výjimkou České spořitelny.

Platební brána Pays

Platební brána Pays je vhodná zejména pro mladé e-shopy, které ocení snadnou implementaci i platbu nebo nulové paušální poplatky. Pays sice nenabízí platbu přes platební tlačítka, podporuje ale platbu přes QR kódy nebo elektronické peněženky Apple Pay, Google Pay a PayPal. Od ostatních platforem se liší zejména tím, že poplatek za zprostředkování platby neplatí e-shop, ale přímo zákazník.

Platební brána Stripe

Stripe je americká platforma, která je v Česku přístupná teprve od roku 2020. Nabízí rychlé a jednoduché řešení pro platby kartou, podporuje elektronické peněženky Google Pay i Apple Pay. Prozatímní nevýhodou je, že potvrzující e-maily o platbách nejsou lokalizovány pro Českou republiku a také absence podpory českých platforem, jako jsou Shoptet, Eshop-rychle nebo ShopSystem. Na druhou stranu Stripe nabízí podporu pro širokou škálu open source platforem, ať už pro populární WordPress, WooCommerce plugin nebo Prestashop.

Platební brána Barion

Platební brána Barion nabízí širokou škálu služeb, jako je například možnost integrace brány do mobilní aplikace či C2C platby. Zákazníci také oceňují nulové fixní poplatky za transakce, možnost předautorizované platby nebo vysoké zabezpečení transakcí. Nicméně pokud se e-shop orientuje na produkty jako například tabák, alkohol či elektronické cigarety, existuje vysoká šance, že Barion žádost o platební bránu neschválí.

Platební brány od tuzemských bank

Platební brána Raiffeisenbank

Raiffeisenbank nabízí službu ePlatby, která e-shopům zprostředkovává příjem online plateb přes platební tlačítko. Není přitom nutná instalace žádného softwaru, podmínkou však je mít firemní účet vedený u Raiffeisenbank. Transakce jsou pak obchodníkovi připsány na účet během jednoho pracovního dne.

Platební brána UniCredit Bank

Platební bránu pro UniCredit Bank provozuje americká společnost Global Payments, pod níž spadá výše popsaná platební brána GP webpay. Výhodou je snadná implementace platební brány do e-shopu, rychlé připsání tržeb na účet a kvalitní zabezpečení karetních transakcí.

Platební brána České spořitelny

Česká spořitelna rovněž poskytuje službu pro přijímání plateb na internetu ve spolupráci s Global Payments. Peníze z karetních transakcí jsou obvykle připsány na účet následující pracovní den, výhodou je také snadná implementace platební brány a technická podpora od České spořitelny. Česká spořitelna k této službě nabízí také funkci FastPay, díky které zákazník při opakovaném nákupu u stejného prodejce při platbě zadává pouze ověřovací kód (CV2/CVV2).

Platební brána Komerční banky

Global Payments zastřešuje službu platební brány také pro Komerční banku. Stálí zákazníci e-shopu ocení funkce FastPay či tzv. push platby neboli platby přes odkaz, které se hodí ve chvílích, kdy se jim nepodařilo dokončit prvotní platbu, ať už z důvodu nedostatku peněz na účtu, nebo nízkého limitu pro internetové platby na kartě.

Platební brána Fio banky

Fio banka nabízí svým klientům zdarma nejen provoz Fio platební brány, ale také vedení podnikatelského účtu k tomu. Výhodou je opět snadná implementace, propojení s firemním účtem nebo nepřetržitá technická podpora. Informace o zabezpečení či doplňkových službách banka nemá veřejně dostupné.

Jakou platební bránu vybrat?

Při výběru platební brány je důležité nedívat se pouze na to, jestli je zdarma, ale vzít v potaz veškeré služby a modifikace, které brána nabízí. Vybírejte také podle toho, jaké funkce v rámci svého e-shopu využijete, protože ne vždy je třeba platit za nadstandardní služby, které vaši zákazníci ani vy nevyužíváte.
Prioritou by měla být kvalitní zákaznická podpora, vysoké zabezpečení i responzivní design a vzhledem k tomu, že se internetové nákupy pomalu začínají přesouvat do mobilních zařízení, také mobilní brána. Budoucí starosti si také ušetříte, pokud bude vybraná brána podporovat více platebních metod. Vyhnete se tak implementování doplňků navíc.

Nakoupit nyní, zaplatit později

Kromě okamžité rychlé platby dnes také velká část lidí ocení to, že za zboží mohou zaplatit až poté, co jej drží v ruce. Někteří zákazníci jsou opatrní a nechtějí za produkt platit, dokud nemají jistotu, že jim dorazí v pořádku. Jiní lidé mohou být ve finančně náročné situaci a zaplatit větší částku zkrátka hned nemohou.
Svým zákazníkům v takovém případě můžete nabídnout nákup na splátky. Tím si získáte větší část zákazníků, na druhou stranu si přiděláte více práce. Zajištění nákupu na splátky vyžaduje především zpočátku větší investici času. Je nutné se věnovat další komunikaci se zákazníkem i s případným bankovním partnerem, který vám, respektive vašim zákazníkům, tyto služby zprostředkovává.
Abyste vyšli této skupině vstříc a nezatížili své podnikání procesy navíc, vyzkoušejte odloženou platbu Skip Pay. Jedná se o implementaci jednoduchého tlačítka, které zákazníkovi umožní nakoupit zboží ihned a zaplatit jej do 14 dní. Vy nemáte žádné starosti navíc, protože o celý proces se vždy stará Skip Pay, a zákazníci mohou nakupovat bez omezení.
Více informací o Skip Pay