Ano, pokud dodržujete bezpečnostní pravidla, která popisujeme výše v textu.
Ano. Pokud máte podezření, že vám bylo strženo více peněz nebo při platbě kartou nastaly jiné potíže, obraťte se na svou banku s žádostí o reklamaci platby.
Zpravidla je platba debetní nebo kreditní kartou zdarma. Poplatky se platí až tehdy, pokud platíte kreditní kartou a nestihnete peníze vrátit bance v bezúročném období.
Pokud cestujete po Evropě, pak nikoli. Obchodníci v Evropské unii mají účtování poplatků za platbu kartou zakázané. Pokud míříte dál, může se vám to ale stát. Někdy vám při nákupu mohou nabídnout zaúčtování transakce v místní měně nebo v českých korunách – v takovém případě je vždy výhodnější volit místní měnu.
Limit pro bezkontaktní platby je v ČR stanovený na 500 Kč, nad tuto částku budete muset zadat PIN. Pokud jste platili kartou bezkontaktně vícekrát, je možné, že to po vás bude chtít z bezpečnostních důvodů zadat PIN i přesto, že je částka do 500 Kč.
Limit si můžete změnit vždy u své banky - buďto zajdete na některou z poboček banky, zavoláte na jejich zákaznickou linku a nebo si limit jednoduše změníte v internetovém bankovnictví nebo v mobilní aplikaci (např. u Air Bank nebo Monety)
Ano. Můžete využít pojištění ke kartě, které banky nabízejí. Jednotlivé nabídky se ovšem liší podle výše spoluúčasti a jednotlivých situací, které pojištění kryje, vybírejte proto obezřetně, abyste neplatili zbytečné peníze za krytí, jež vám ve výsledku přinese více škody než užitku.