Napsali o nás
Skip Pay, služba z rodiny ČSOB zaměřená na odložené platby, dál rozšiřuje své portfolio. Nově nabídne klientům možnost čerpat klasickou půjčku – až do výše 100 000 Kč. Fintech tak, podle vlastních slov, reaguje na rostoucí poptávku po větší finanční flexibilitě a navazuje na funkci rozesplátkování plateb, kterou už v aplikaci nabízí.„Díky kombinaci stávajících odložených plateb a nově zaváděné půjčky se otevírá prostor pro flexibilnější správu osobních financí – klient si v případě potřeby může například rozesplátkovat vyúčtování z balíčku MAXI a následně čerpat další prostředky formou půjčky,“ říká Tomáš Krásný, šéf marketingu Skip Pay. „Chceme našim klientům nabídnout možnost financovat nečekané výdaje nebo plánované investice například do vybavení domácnosti jednoduše, bezpečně a za férových podmínek. Výhodou našeho přístupu je, že vždy vycházíme z reálné schopnosti klienta splácet – půjčku tak nabídneme jen tam, kde dává smysl, což je nedílná součást DNA Skip Pay.“ V první fázi bude nová půjčka dostupná jen klientům s prémiovým balíčkem MAXI, který zahrnuje i platební kartu. Ti si už dnes mohou rozložit své nákupy do splátek nebo převést peníze na bankovní účet. Od konce srpna k tomu přibude i možnost klasické půjčky – bez nutnosti kontaktovat jiného poskytovatele nebo složitě dokládat příjmy. Vše pak proběhne v aplikaci Skip Pay, kde interní algoritmus posoudí finanční zdraví uživatele a vypočítá bezpečný úvěrový rámec.Do budoucna pak plánuje Skip Pay zpřístupnit půjčku i klientům s levnějším balíčkem MINI a přidat možnost refinancování úvěrů od jiných nebankovních společností.
Fintech Skip Pay, který poskytuje odložené platby, nově začíná nabízet také možnost rozložit si již vzniklé vyúčtování do splátek. Dlužnou částku je možné splácet od 4 do 37 měsíců. Na splátky se přitom dá rozložit buď celé vyúčtování, nebo jen jeho část. Novou funkci najdou uživatelé v mobilní aplikaci Skip Pay. Nyní je určena jen klientům s balíčkem Maxi (jeho součástí je úvěrový limit až do 100 tis. Kč – dle vaší bonity) a platební kartou od Skip Pay. Úrok, RPSN, datum splacení a další informace najdou uživatelé při nastavování služby v aplikaci. V případě úhrady vyúčtování na splátky už klienti platí úrok. Dlužnou částku je možné poté uhradit kdykoli během splácení i předčasně a bez poplatku. Už dnes zákazníkům umožňují pohodlně odložit platbu nebo ji rozdělit do několika částí bez navýšení. Nyní přidáváme možnost rozesplátkovat si celé vyúčtování až na 37 měsíců. Tato novinka otevírá dveře lidem, kteří potřebují jednorázově zvládnout větší výdaj, ať už kvůli stěhování, nečekané opravě nebo jiným neplánovaným výdajům, popsal Richard Kotrlík, CEO Skip Pay, podle kterého službu během prvního měsíce využily stovky klientů a objem splátek dosáhl několika milionů korun. Službu zatím není možné využít v případě, že jste Skip Pay využili přímo jako platební metodu na e-shopu nebo v režimu nákupu na Třetinu, a zatím nemáte zřízenou platební kartu Skip Pay. Na RPSN a úrokovou sazbu, která se mění s výší úvěru (čím vyšší úvěr, tím nižší sazba) se můžete podívat v kalkulačce na webu.
nvia se v kampani spojuje se službou Skip Pay, společně komunikují i jejich maskoti. Cestovní agentura Invia se propojuje s poskytovatelem platebních metod Skip Pay v nejnovější kampani, jež probíhá na českém i slovenském trhu. V rámci komunikace se propojí i maskoti obou značek – Mozek a Srdce ze Skip Pay si v kampani „podávají ruce" s Flipem a Flopem z Invie. „Jak Mozek a Srdce, tak Flip a Flop jsou maskoti s jasnými charaktery. Skip Pay a Invia jsou značky ze stejné části byznysového vesmíru. Přišlo nám tedy logické dát jim prostor a opřít část kampaně o jejich přirozené vlastnosti a dynamiku, která mezi nimi může vzniknout,“ říká Tomáš Krásný, šéf marketingu Skip Pay, a dodává: „Kolaborace maskotů u zákazníků pozitivně posiluje vnímání obou značek a odvádí velice dobrou práci daleko za horizont kampaně. Pro menší doprovodné formáty, jako je třeba komunikace na sociálních sítích, jde navíc o skvělý formát.“ V Česku bude mít kampaň těžiště v digitálních formátech, rádiu a outdooru včetně digitálních panelů, na Slovensku pak online formáty doplní silná venkovní prezentace cílená primárně na Bratislavu. „Díky Skip Pay umožňujeme Invia zákazníkům v Česku i na Slovensku vyrazit na vysněnou dovolenou i ve chvíli, kdy nemají dostatek prostředků na platbu předem. Rozložení do tří splátek bez navýšení nám připadá jako skvělá služba, kterou spolu se Skip Pay pomáháme některým rodinám užít si letošní dovolenou a strávit společný čas,“ přibližuje Michal Bošela, šéf komunikace v cestovní agentuře Invia. Podle Tomáše Krásného není spolupráce na kampani s agenturou Invia rozhodně poslední. Pro Skip Pay se naopak jedná o ukázku toho, jak chce s jednotlivými obchodníky do komunikačního prostoru vstupovat. V minulosti takto služba spolupracovala například s Trenýrkárnou, se kterou představila vlastní televizní spoty, nebo s Datartem.
Český fintech Skip Pay má za sebou první rok s užší integrací do portfolia mateřské ČSOB. I díky tomu dosáhl meziročně 39procentního růstu objemu transakcí, což v absolutních číslech znamená dosažení hranice 2,6 miliardy korun. Jeho „Platba na Třetinu“ – tedy možnost rozdělit nákup do tří splátek bez navýšení – se stala nejrychleji rostoucí platební službou v Česku. Co do počtu transakcí narostla o 635 procent a celkově ji využilo přes půl milionu klientů. Počet transakcí se zvýšil rovněž u karet s odloženou platbou, a to konkrétně o 32 procent, zatímco jejich objem narostl zhruba o čtvrtinu. Stalo se tak v důsledku skutečnosti, že tuto BNPL službu využívá čím dál více domácností jako alternativu k běžné platbě, tedy k častějším a menším nákupům, za účelem optimalizace rodinného cashflow. „Odložené platby si v Česku našly cestu k běžným domácnostem, které je využívají jak pro nakupování na internetu, tak v kamenných obchodech. Letos i díky tomu budeme zřejmě atakovat hranici tří miliard korun na vypořádaných platbách a předpokládáme, že počet pravidelných uživatelů odložených plateb by mohl růst ještě rychlejším tempem než vloni,“ říká šéf Skip Pay Richard Kotrlík. Důležitým milníkem se vloni pro fintech stalo získání licence platební instituce od ČNB, díky čemuž mohla ČSOB začít odložené platby nabízet jako standard novým klientům, a to v rámci online sjednání běžného účtu. Uvedenou možnost využívá již pětina z nich. „(Klientům) nyní dokážeme společně nabídnout skvělý doplněk ke klasickým bankovním produktům. Takové propojení může znamenat vznik nového segmentu – nebankovních služeb s bankovní garancí,“ popisuje Kotrlík.
V západní Evropě a dalších zemích dominují v internetových prodejích online tržiště, v Česku si ale stále silnou pozici drží samostatné e-shopy. Podíl tržišť na českém trhu e-commerce činí přibližně 15 procent, což je pod evropským průměrem. Ale stále roste. Zákazníci často nakupují na tržištích kvůli okamžité výhodnosti, zatímco svým oblíbeným e-shopům zůstávají věrní a nakupují u nich opakovaně.
Skip Pay přichází na Slovensko. Slovenským zákazníkům v první fázi nabídne svůj nejoblíbenější produkt, který v loňském roce v Česku dosáhl růstu objemu plateb o 407 procent – nákup na Třetinu. Služba umožňuje rozložit platbu až 100 tisíc korun do tří bezúročných splátek. Vstup na slovenský trh je pro Skip Pay logickým krokem – česká a slovenská e-commerce jsou úzce propojené a mnoho obchodníků působí na obou trzích současně. „Česká a slovenská e-commerce jsou v lecčems spojené nádoby – srovnatelná cenová hladina, podobně konzervativní přístup k financím a samozřejmě potřeba konkurovat nadnárodním gigantům. Řada našich partnerů je aktivní i na Slovensku a my jim proto chtěli dát příležitost nabídnout zákazníkům stejné služby a oslovit je i jinak než jen cenou,“ říká Richard Kotrlík, CEO Skip Pay. „Z našich dat vyplývá, že zájem o Třetinu, respektive objem plateb, vzrostl loni v Česku o 407 procent, a proto jsme pro slovenský trh zvolili jako první naši službu právě rozloženou platbu. Ta je pro odloženou platbou dosud nepolíbené zákazníky i nejvíce pochopitelná – nákup na tři části bez navýšení.“ Zabouchnuté klíče nebo rozbitá pračka? Jak postupovat, aby fakturu proplatila pojišťovna Zabouchnuté klíče nebo rozbitá pračka? Jak postupovat, aby fakturu proplatila pojišťovna Pojištění Aktuálně mohou zákazníci využít Třetinu na e-shopech, jako je Invia, Travelking, Benlemi, Olivie nebo třeba DroneRepublic. Postupně bude Skip Pay Třetinu spouštět kromě jednotlivých e-shopů i na platebních branách. V průběhu března bude Třetina od Skip Pay k dispozici i na platebních branách GoPay a Comgate, čímž se rozšíří na tisíce potencionálních e-shopů. Doplněk je taktéž k dispozici na Shoptetu. Zájem projevují i další partneři, kteří vnímají potenciál Třetiny oslovit zákazníka, jenž nejde prvoplánově po ceně a vyžaduje kvalitu zboží i služeb.
Zásilkovna oznámila, že k 20. únoru zdraží své služby. Českou e-commerce oznámení rozladilo, někteří obchodníci si myslí, že doplácejí na čínská tržiště. Naopak příležitost vycítilo třeba DPD.Růst cen zhruba o 15 procent, u menších balíčků na 72 korun bez DPH při podání do boxů, 62 korun pro podání na přepravním depu, na Slovensku o pár korun víc. Zdražení, které Packeta a její Zásilkovna oznámila po třech letech, kdy s cenami nehýbala, vnímají někteří majitelé online obchodů jako opouštění českých e-shopů. Firma při komunikaci změn vysvětluje, že s cenami nehýbala i navzdory vysoké inflaci. „A ačkoliv ceny některých služeb zvýšíme, tak je tím v podstatě dorovnáme trhu,“ uvedla. Majitele českých e-shopů však vyvedl z míry jak krok, tak způsob, jakým jim Zásilkovna o zdražení dala vědět. Oznámila jim to totiž hromadně e-mailem, bez personalizovaných nabídek, které si obvykle internetové obchody s prodejci dojednávají podle objemu zboží, jeho váze a dalších parametrů. Větší obchody se s tím podle zpráv z trhu vyrovnají, pro menší obchodníky může nastat problém. Jednoduchý hromadný e-mail s krátkým vysvětlením a jasně nastavenými ceníky přišel třeba do e-shopu Mixit. „Pokud bychom se neozvali a sami neiniciovali schůzku, zřejmě bychom přešli na ten ceník, který nám byl komunikován,“ krčí rameny Martin Wallner, spoluzakladatel firmy. Nové ceny přitom pro e-shop představují výrazný nárůst, pro některé typy zásilek a konkrétní případy až na trojnásobek.Wallner nevystupuje proti samotné skutečnosti, že Zásilkovna služby zdražuje, zároveň ale vysvětluje, že jednání nevede dosud běžnou cestou. Velké e-shopy mají totiž sazby nastavené jinak, než jaké stanovuje oficiální ceník. A to podle toho, co si vyjednají, což záleží především na objemu přepravených zásilek. Teď Mixit v lepším případě neví, s jakými cenami může už za pár dní počítat. V horším se musí připravit na výrazné zdražení. Ačkoliv obchodníci vyjednávají podmínky s přepravními službami s předstihem na určité časové období, pro Mixit tato doba končí s únorem. „Je možné, že se na takovou situaci připravovali,“ říká s odkazem na téměř shodné termíny se změnou sazeb. „Vypadá to, že e-commerce projekty doručují hezká čísla, která znamenají příjemně hřejivý pocit, že se po pár kotrmelcích dají vyhlížet klidnější časy a počet dnů dovolené a odpracovaných hodin nejen v managementech těchto projektů se zase přiblíží nějakému lidskému normálu,“ uvedl na svém Linkedinu Ruslan Skopal z e-shopu Trenýrkárna.cz. Návrat na internetové výsluní O Česku se dlouhodobě mluví jako o e-shopové velmoci vzhledem k počtu online obchodů na počet obyvatel. Celkově jich je podle různých odhadů mezi zhruba 50 tisíci (čísla Heureky za rok 2023) a 63 tisíci (počty BizMachine k roku 2023), tedy téměř šest kusů na tisíc obyvatel. Podle loňských dat Eurostatu čtyři z pěti Čechů nakoupili v posledním roce online a i to je řadí mezi evropskou špičku.Česká e-commerce nicméně po covidových letech padala, podle Asociace pro elektronickou komerci (APEK) z 223 miliard korun v roce 2021 na 197 a později 185 miliard v dalších dvou letech. Loni se už měl obrat začít vracet do růstu a zastavil se na 194 miliardách. Zákazníci tu i díky vysokému počtu obchodů vyžadují speciální zacházení. A mezi ně nově patří mimo jiné vyzvedávání zásilek v místech, která si určí. „Čeští zákazníci v porovnání se zbytkem Evropy upřednostňují doručení do partnerských výdejních míst, jako je Zásilkovna, anebo na naše kamenné pobočky, a to víc než doručení kurýrem přímo domů,“ říká Alexandra Išuninová z Notina. Firma za loňský rok poslala v rámci Evropy přes 27 milionů balíků a Išuninová vysvětluje, že zdejší kupující upřednostňují při vyzvedávání flexibilitu i pohodlí.Tyto aspekty potvrzuje třeba i Martin Bernátek, který se svou ženou Lucií založil Ovečkárnu a nově e-shop OlaOla. „Tento způsob je oblíbený i kvůli ceně a pochopitelně dostupnosti,“ dodává k výdejním místům a boxům. OlaOla běží od konce loňského roku, má už za sebou tisícovky rozeslaných zásilek a Bernátek popisuje, že už teď je jasné, že zákazníci nejraději volí výdejní boxy. Co se týče citlivosti lidí na cenu, doprava zdarma je podle něj jedna z nejspolehlivějších pobídek k nákupu. Zároveň však říká, že je viditelné, že v souvislosti s dopravou se očekávání lidí postupně mění. „Dnes jsou ochotni za dopravu zaplatit, pokud vnímají přidanou hodnotu – například rychlost doručení, spolehlivost nebo možnost flexibilního doručení. Ale samozřejmě se nadále snaží zpoplatněné dopravě vyhnout – proto je klíčové, aby s tím obchodníci pracovali a nabízeli dopravu zdarma od určité hranice nákupu nebo VIP zákazníkům,“ myslí si. „Zákazníci jsou na cenu dopravy citliví, a to zvláště v souvislosti s růstem cen v jiných oblastech,“ popisuje PR manažerka Alza.cz Eliška Čeřovská a hned doplňuje oblibu členského programu obchodu, který nabízí za předplatné dopravu zdarma. „Největší zájem je o doručení do AlzaBoxů,“ říká. Těch má firma v Česku přes 2300. „Naši zákazníci obecně preferují dopravu do odběrných míst a z našich zkušeností víme, že se u dopravy na cenu dívají a vybírají podle toho její způsob. Zvýšení nákladů ze strany Zásilkovny se jich proto nejspíše dotkne,“ myslí si Zuzana Sovjáková Koubková, zakladatelka e-shopu Bosonožka. Ta loni poslala přes 80 tisíc balíčků. Majitelka se ale zároveň nedomnívá, že se tím nutně změní preference zákazníků při výběru dopravy. „Souvisí s tím i druhý faktor, a to že čeští zákazníci jsou (i v evropském měřítku) velmi nároční. Projevuje se to především ve vysokých očekáváních z hlediska úrovně služeb a hlavně rychlosti doručení. A proto si myslíme, že Zásilkovna zůstane i přes zdražení populární metodou dopravy. Ne náhodou je na našem e-shopu využívaná nejvíce,“ říká. Zákazníci si zvyknou, e-shopy možná ne Bernátek potvrzuje, že doprava se za poslední roky nezdražovala, přestože na ni dopadla inflace stejně jako na ostatní. Zvýšení ceny tak vidí jako logický a do jisté míry i nevyhnutelný krok. A zákazníci? Ti se podle něj pravděpodobně přizpůsobí. „Problém mohou mít hlavně menší e-shopy bez vlastních produktů, které se snaží přežít na přeplněném trhu. Právě tyto menší hráče může současné zdražení dopravy nejvíce zasáhnout – pokud nenabízejí přidanou hodnotu, budou mít problém ospravedlnit vyšší cenu pro zákazníka,“ vysvětluje a zmiňuje u toho obchody bez vlastních produktů, privátních značek, nebo alespoň exkluzivní distribuce. „U většiny e-shopů se totiž bude muset cena promítnout do produktu a obchodník to bude muset obhájit,“ říká. „Každé zdražení může ovlivnit rozhodování zákazníků, ti tak často přecházejí na levnější varianty dopravy,“ potvrzuje Čeřovská. Alza má v tomto výhodu, má své boxy a prodejny, a Zásilkovna tak představuje jen velmi malou část doručení balíčků z e-shopu této firmy. Vlastní logistická síť je také pro e-shop nejvýhodnější. AlzaBoxy snižují náklady a zrychlují doručení. Firma každoročně doručí desítky milionů zásilek a velká část směřuje právě tam. Navíc do jejích boxů doručují i další dopravci, mezi nimi Balíkovna, PPL či DPD. Taková doprava je pro obchodníky nejvýhodnější. Vlastní showroom nebo sklad zajišťují co nejvyšší marži, boxy se pak přibližují ochotě nakoupit. Podle dat služby Skip Pay je průměrná cena za dopravu u velkých obchodníků, tedy ta, kterou platí nakupující, kolem 52 korun, přičemž cca od poloviny roku 2023 doprava zdražila v průměru o 15 korun. „U malých obchodníků cenu dopravy ovlivňuje více faktorů – například se dopravné mění sezónně a na jaře je nižší než před Vánoci. Zároveň častěji nabízejí již zmíněnou dopravu zdarma při větším nákupu – vědí, že v očích Čechů to může být jejich trumf proti velkému e-shopu,“ říká Tomáš Krásný, šéf marketingu fintechu ze skupiny ČSOB. A pokud jde o cenu, kterou platí e-shopy s velkými objemy odeslaných balíčků, firmy ji dokáží stlačit jen částečně. „Obecně se dá pro doručování do boxů v Česku říci, že ceny začínající dvojkou (mezi 20 a 30 korunami) jsou dumpingové a trojkové ceny (mezi 30 a 40 korunami) jsou i při výborné efektivitě na hranici nákladů,“ naznačuje ředitel DPD Miloš Malaník. „Pokud již doprava na výdejní místo nebude bezkonkurenčně nejlevnější, tak jak tomu doposud zpravidla bývalo, lze očekávat, že lidé budou zkoušet nyní cenově srovnatelné alternativy, které jim nabídnou větší pohodlí – třeba doručení na adresu například na pracovišti,“ myslí si. Podle něj doručení na adresu může být výhodné i pro obchodníka, protože ten pak může využít prostor pro další navýšení marže. I podle Krásného existuje možnost, že krok poškodí malé e-shopy. Individuální řešení ceny totiž dává velkým obchodům páku na její stlačení o něco níž, jenže takovou možnost malí obchodníci nemají. „Malé e-shopy tak stojí před výzvou, jak zákazníkům nabídnout takový servis, aby stál za útratu oné cca desetikoruny navíc, která zejména u menšího spotřebního zboží může být pro Čechy důležitým rozhodovacím argumentem,“ říká. „Z našeho rozsáhlého průzkumu E-Shopper Barometer vyplývá, že pro 63 % běžně nakupujících na internetu je cena zboží nejdůležitějším faktorem nákupního rozhodování. Dá se předpokládat, že obdobně tomu je i u dopravy, která tvoří nedílnou součást objednávek. ‚Dopravu zdarma‘ navíc uvádí nejvíce nakupujících (25 %) jako nejdůležitější kritérium, které je motivuje k nákupu na e-shopu,“ doplňuje ho Malaník. APEK v souvislosti s boxy mluví o zásadním převratu způsobu doručování v posledních letech. Dřív byl nejoblíbenější způsob dodání balíčků přímo domů, nyní právě boxy a výdejní místa převažují. Podle Bernátka ve využívání boxů doslova začínáme být jedničkou. „To byla doposud doména především Polska,“ dodává. „Od ledna (2024, pozn. red.) jsme postupně sledovali, jak nakupující využívají boxy stále častěji. Na začátku roku 2024 si zásilky nechalo tímto způsobem doručit alespoň jednou v měsíci 46 % online spotřebitelů, na konci to bylo už 63 %. Bude zajímavé sledovat, jaký vývoj nás v této oblasti čeká letos,“ uvedl výkonný ředitel APEK Jan Vetyška. Výdejní boxy jsou zároveň jedním z důvodů pro zdražování podle Zásilkovny. Na posilování jejich sítě totiž vynakládá významné investice. Loni jich provozovala na devět tisíc, proběhlo zhruba 1800 nových instalací a v jejich rozšiřování firma hodlá pokračovat. Problém s čínskými balíčky Diskutovaný je ale ještě jeden ohled, který cenu balíčků ovlivňuje. Podle Skopala z Trenýrkárny přichází zdražování ze strany Zásilkovny jako vystřízlivění. Myslí si, že tím společnost kompenzuje nižší výnosnost na balíček, který stlačila dolů přeprava pro balíčky z Číny, tedy obchodů, jako jsou ve velkém inzerující Temu, Shein a další. Mezi e-commerce hráči se s podobnou náladou zmiňuje i polské Allegro. „Např. v USA je téma balíčků z Číny na straně dopravců poměrně často zmiňováno právě s absurdním tlakem na cenu doručení (objemy) a zda sítě, které na tom rostou (většinou lokální doručovatelé některých regionů/států), jsou schopné v budoucnu fungovat i bez objemů z Číny. Nedávno jeden větší skončil,“ doplnil v reakci na Skopala Přemysl Lukeš, výkonný ředitel dopravce Der Kurier ČR specializujícího se na přepravu z Česka do Německa.„Zásilkovna není tím, kdo ovlivňuje množství zboží z mimoevropských e-shopů, které se v Čechách prodává. O růstu objednávek na čínských e-shopech rozhodují zákazníci, kteří hledají po letech vysoké inflace co nejnižší ceny. A to je hlavní důvod, proč roste podíl těchto e-shopů v celé Evropě. Zády k evropským e-shopům nestojí dopravci jako Zásilkovna, ale nekonkurenceschopná průmyslová a energetická politika Evropy a pokřivený celní režim,“ kontruje Packeta v otevřené diskusi s e-shopy. I APEK vnímá posuny v souvislosti s asijskými tržišti. „Náš trh se stal zajímavým pro řadu subjektů z jiných států, ale především pro tržiště ze zemí mimo EU. A právě tomuto budou muset české obchody nadále čelit. Je důležité, aby to bylo ve férovějším prostředí než vloni,“ hodnotí Vetyška trh posledního roku. „Je třeba si uvědomit, že náklady spojené s dovozem zboží jsou pro naše e-shopy o desítky procent vyšší. A to nikoli díky nějakým lepším schopnostem zahraničních subjektů, ale především ve vztahu k dodržování všech legislativních pravidel, která v EU platí od cla a daní až po ekologické poplatky. Je třeba v tomto směru nastavit pořádek, abychom si udrželi fungující online trh,“ myslí si. Počet Čechů nakupujících zboží z Asie se podle průzkumu firmy ESET loni zvyšoval, a to z 25 % v roce 2023 na 32 % v roce 2024. Stoupal ale i podíl zboží nakoupeného z EU (z 27 % v roce 2023 na 35 % v roce 2024). „Zkušenost s nákupem na Temu má podle našeho průzkumu zhruba třetina dotázaných (32 %), z nichž 7 % uvedlo, že zde nakupuje často. Je nicméně také zajímavé, že čtvrtina dotázaných uváděla, že jim nakupování na Temu nepřijde bezpečné (23 %), nebo že tam nenakupují kvůli tomu, že jim zboží nepřijde kvalitní (24 %),“ říká Jakub Souček, vedoucího pražského týmu expertů z firmy. Zásilkovna není jediná, která oznámila zdražování. Vedle ní k němu nedávno přistoupila také Balíkovna České pošty, která oznámila navýšení cen od března o šest korun, pro registrované zákazníky to znamená 75 korun za využití služby. Při doručení na adresu příjemce bude cena o 30 korun vyšší. Na druhé straně na aktuální reakce české e-commerce reaguje DPD. To, i ve spolupráci s Alzou, odpovídá zlevněním. V časově omezené akci (do 30. dubna s možností prodloužení) nabízí e-shopům na českém trhu doručení do sítě víc než sedmi tisíc míst a boxů a do AlzaBoxů od 46 korun. „Věřím, že tento krok velmi uvítá řada českých e-shopů, které v poslední době čelí silné konkurenci ze zahraničí, například z Číny,“ říká Malaník z DPD. Nezastírá, že tím chce oslovit zdejší trh. „Samozřejmě očekáváme, že to mimo jiné může vyvolat pozitivní reakci u odesílatelů, což v důsledku může znamenat navýšení počtu přepravených zásilek,“ říká.
Češi už odhodili své obavy z vysokých cen a opět se jim vrací chuť utrácet. A v povánočních výprodejích nakupují více než loni. Ty začaly u celé řady obchodníků doslova ihned po Vánocích a pokračují celý leden. Průměrná výše slev letos dosahuje 45 procent, o pět procent vyšší než loni. Tržby obchodníků, obzvlášť pak e-shopů, se odhadují vyšší o 10 až 15 procent než v loňském roce. Zdroj: https://www.idnes.cz/ekonomika/domaci/vyssi-slevy-po-vanocich-vice-e-shopu-trzby-obchodniku.A250109_151754_ekonomika_vebe
Vyberu si na e-shopu zboží, ale zaplatím za něj až po jeho doručení a vyzkoušení. Takzvané odložené platby (BNPL) jsou v posledních letech na vzestupu nejen v zahraničí, nýbrž i u nás v Česku. A není se vlastně co divit, ono kupovat zajíce v pytli totiž kolikrát přidělá mnohem více problémů než radostí. Naštěstí díky firmám, jako je například Skip Pay a pár dalších, je, respektive může být toto rčení dnes již minulostí. „Lidé za zboží zaplatí až v momentě, kdy jsou skutečně přesvědčeni, že jim daná věc vyhovuje. Oproti ostatním metodám tedy neutratí peníze za jakousi zavřenou a zalepenou krabici, u níž nemají představu o jejím skutečném obsahu. Na rozmyšlení, zda si zboží ponechají, přitom naši zákazníci mají 30 dní od doručení,“ uvádí pro Euro.cz obchodní ředitel zmíněné společnosti David Filippov. Odložené platby nejsou pro Skip Pay jedinou disruptivní službou, na které se fintech rozhodl svůj byznys vystavět. Neméně důležitým produktem je nákup na Třetinu, s jehož pomocí si lze, jak už název sám napovídá, rozložit větší transakce v hodnotě od tří do šedesáti tisíc korun na tři nižší bezúročné splátky. První Třetinu ceny zákazník zaplatí hned v momentě objednání zboží či služby na e-shopu, druhou za měsíc a třetí po dalších šedesáti dnech. „Hlavní výhodou tohoto produktu je skutečnost, že lidé díky němu mohou lépe zvládnout nečekané výdaje. Týká se to třeba situací, kdy se rozbije nějaký spotřebič s vyšší pořizovací cenou. Tehdy si zákazník může platbu rozdělit na tři části, díky čemuž to pro něj nebude tak velký jednorázový výdaj,“ objasňuje Filippov. Levnější získání nových zákazníků Ač to třeba na první pohled nemusí být patrné, ve skutečnosti podobné služby mohou být výhodné i pro samotné internetové obchodníky. Ze statistik Skip Pay vyplývá, že průměrná hodnota objednávky přes jejich aplikaci je o zhruba 20 až 30 procent vyšší než u ostatních platebních metod. Zároveň pak jejich zákazníci nakupují na e-shopech o poznání častěji než ostatní. Používáte při nákupech některou z dostupných BNPL aplikací? Ano Ne Odpověz Zobraz výsledek V rámci svého „ekosystému výhod“ jsou navíc provozovatelům online obchodů schopni pomoci i z hlediska marketingu. Jak konkrétně? „Zákazníkům umíme doporučit konkrétní e-shop, takže když si obchodníci porovnají náklady na získání nového zákazníka přes sociální sítě nebo reklamu na Googlu s náklady na nového zákazníka od Skip Pay, zjistí, že v tomto ohledu jsme pro ně mnohem levnější a výhodnější,“ dušuje se Filippov, podle kterého mohou e-shopeři těžit i z další nabízené služby, již tento český fintech poskytuje, a sice pojištění či prodloužené záruky. Tu mnoho zdejších online obchodů kolikrát vůbec nezprostředkovává. „Skip Pay v tomto případě poskytuje službu, která přispívá ke kvalitnějšímu nákupnímu zážitku, což mnoho provozovatelů e-shopů oceňuje. Zákazníci totiž mají sklony spojovat nákupní zážitek s obchodníkem, a ne s platební metodou,“ zdůrazňuje. Invií a Datartem expanze teprve začíná Všechny zmiňované služby už Skip Pay provozuje nějakou dobu, i proto ostatně nedávno spustila hned několik novinek, jejichž zavedení umožnilo mimo jiné vydání nové platební licence od České národní banky. „Předchozí druh licence brzdil náš rozvoj především z hlediska maximálního objemu transakcí. Vzhledem k tomu, že licenční řízení probíhalo zhruba tři roky, už jsme se dostali na jakýsi strop předchozí licence, kvůli čemuž jsme museli mírně omezit své byznysové aktivity. Nyní, s novou licencí, už by náš růst měl být rychlejší,“ vyzdvihuje Filippov. Na Třetinu nově nakoupíte i v kamenných obchodech. Český Skip Pay míří do poboček Datartu a Invie Přečtěte si také: Na Třetinu nově nakoupíte i v kamenných obchodech. Český Skip Pay míří do poboček Datartu a Invie Jednou z nedávných novinek je mimo jiné skutečnost, že zákazníci Skip Pay mohou s nákupem na Třetinu platit zhruba ve 220 kamenných prodejnách cestovní kanceláře Invia a prodejce elektroniky Datart. Pro firmu to představuje zásadní rozšíření poskytovaných služeb, protože v minulosti působila výhradně na e-shopech. „Počet nákupů na Třetinu nám i díky této novince meziročně zhruba čtyřnásobně vzrostl, což považuji za moc pěkné číslo. V současnosti tedy jednáme o rozšíření spolupráce s dalšími partnery, kteří působí v jiných odvětvích. Už v příštím roce chystáme rozšíření nákupů na Třetinu do sektoru hobbymarketů, sportovních potřeb a módního retailu,“ konstatuje Filippov s tím, že konkrétní partnery bude se svým týmem představovat postupně. Potenciál obsloužit polovinu ekonomicky aktivní populace Jen za loňský rok zprostředkovalo Skip Pay transakce o celkovém objemu zhruba dvou miliard korun. Letos to bude dozajista lepší, neboť zatím registruje více než 85procentní nárůst co do počtu i samotného objemu plateb. Hlavní nápor přitom obvykle nastává právě až nyní v období předvánoční sezóny, kdy dochází k více než stoprocentnímu nárůstu objednávek oproti letním měsícům. Utrácení během Vánoc přináší i pozitiva, říká ekonom. Většina Čechů hodlá do dárků investovat kolem 10 tisíc korun Přečtěte si také: Utrácení během Vánoc přináší i pozitiva, říká ekonom. Většina Čechů hodlá do dárků investovat kolem 10 tisíc korun „Letošní čísla navíc pozitivně ovlivní rovněž spuštění plateb přes platební bránu GoPay, kterou využívá mnoho internetových obchodníků. I díky tomu se naše pokrytí zvedlo na zhruba 33 tisíc e-shopů, což představuje asi dvě třetiny celé české e-commerce,“ prozrazuje obchodní ředitel. Aktuálně má Skip Pay zhruba půl milionu zákazníků, toto číslo ale firma vnímá jako pouhý začátek. Do budoucna chce totiž maximalizovat potenciál synergie s ČSOB, jejíž portfolio zahrnuje přes čtyři miliony klientů – což je více než polovina ekonomicky aktivní populace Česka. Focus na Slovensko V čem sám Filippov vidí značné mezery, jsou některé zaběhlé zvyklosti zdejších spotřebitelů. Tak například i v současnosti platí, že více než třetina Čechů stále používá jako platební metodu dobírku. Což je o to víc zarážející číslo, vezme-li člověk v potaz, že například v sousedním Německu dobírka zajišťuje pouhé jedno procento všech transakcí: „To značí, že potenciál pro odložené platby je skutečně velký. Chceme zkrátka naučit zákazníky, aby vyměnili dobírku za naši platební metodu, která zvyšuje jejich pohodlí při nákupu v online, ale i offline prostředí.“ WT100_25 Velké věci si manažer slibuje rovněž od plánovaného spuštění tokenizace platebních karet. Tento proces nahrazení fyzické karty jejím digitálním klonem by měl zlepšit pohodlí zákazníků a zároveň zvýšit zabezpečení jednotlivých transakcí. Jedním z těch nejdůležitějších témat příštího roku nicméně bude chystaná zahraniční expanze. Ochrana proti zlodějům a okamžitá dostupnost. V Česku roste počet virtuálních a jednorázových platebních karet Přečtěte si také: Ochrana proti zlodějům a okamžitá dostupnost. V Česku roste počet virtuálních a jednorázových platebních karet „Plánujeme rozšířit nákup na Třetinu na Slovensko, kde chceme nejprve obsloužit české obchodníky, kteří už jsou nyní našimi klienty. Tato novinka bude v plném rozsahu spuštěna v lednu roku 2025. Co se týče partnerů, půjde o průřez napříč všemi odvětvími – třeba Invia.sk, Mojkoberec.sk, Olivie.sk nebo Benlemi.sk. S dalšími firmami jednáme a jejich počet rozhodně není konečný – počítáme, že jakmile si slovenský trh osahá naše BNPL, zájem dále poroste,“ uzavírá Filippov.
Oblíbená platební brána GoPay hlásí novinku, která potěší nejednoho českého spotřebitele. Spojila síly s tuzemským fintechem Skip Pay, díky čemuž mohou zákazníci jeho řešení odložených plateb (BNPL) nyní využít již na většině zdejších e-shopů. „S GoPay máme společný cíl – dát českým zákazníkům co nejhladší a nejbezpečnější platební metodu. Obchodníkům zase chceme poskytnout prodejní nástroj, který je nezklame v nejcitlivějším možném okamžiku – v momentě, kdy zákazník vidí konečnou částku a zvažuje, zda opravdu nakoupit, nebo jestli by nebylo lepší opustit košík a porozhlédnout se jinde či nákup zboží odložit,“ říká Richard Kotrlík, šéf Skip Pay, kterážto společnost spadá do portfolia ČSOB a svým klientům nabízí možnost rozdělit platbu na třetiny nebo její uskutečnění odložit až o 30 dní. Na Třetinu nově nakoupíte i v kamenných obchodech. Český Skip Pay míří do poboček Datartu a Invie Přečtěte si také: Na Třetinu nově nakoupíte i v kamenných obchodech. Český Skip Pay míří do poboček Datartu a Invie Služba má být nově dostupná na více než 33 tisíc českých internetových obchodů. To vše v době, kdy na zdejší e-commerce scéně sílí podle vedení Skip Pay dva protichůdné tlaky. Tím prvním je důraz na bezpečnost, druhým výše ceny samotná. Na ni jsou tuzemští zákazníci podle dat společnosti meziročně o 58 procent citlivější. „Integrací odložených plateb v obou nejpoužívanějších podobách, tedy ve formě klasické odložené platby, kdy zákazník má na uhrazení platby až 30 dní od nákupu, a takzvané Třetiny, kdy si nákup rozloží na tři splátky, zkompletujeme naši nabídku produktového portfolia o poslední dosud chybějící kousek,“ říká Petr Vaněk, CEO GoPay.
Skip Pay, finančně technologický startup ze skupiny ČSOB, získal novou licenci od České národní banky. Umožní mu poskytovat finanční služby v neomezeném rozsahu, nově tak může například zvýšit limit vybraných produktů na 100 tisíc korun se splatností 50 dní zcela zdarma. Spolu s tím se stane tzv. payment facilitátorem a zákazníkům nabídne také vlastní platbu kartou. Díky tomu chce více zaměřit na běžné české domácnosti, ČSOB začne jeho platby nabízet i svým retailovým klientům. Společně chtějí posílit nejen bezpečí spotřebitelů, ale i pozici českých e-commerce obchodníků ve složité době. Zároveň Skip Pay, jehož transakční objemy se loni pohybovaly kolem dvou miliard korun, plánuje získání několika dalších licencí. Ještě letos pak zahájí aktivity na Slovensku.
Potvrzeno dva kvartály po sobě: české elektronické obchody se po dvou letech vymotaly ze záporných čísel a postupně rostou. Ke konci června podle dat Heureky povyrostla o 3 procenta. Máme vyhráno? criteo-paw Kdo investuje nebo sledoval srpnový propad velkých světových akciových indexů nejen v USA, ale i v EU a Asii, ví, že ne tak docela. Vždyť i Berkshire Hathaway Warrena Buffetta prodal polovinu držených akcií Apple, uložil si rekordní množství hotovosti a zřejmě očekává větší propad trhu, kdy levně opět nakoupí nové akcie a třeba i ty „staré“. Chování Věštce z Omahy dává tušit, že ještě nejsme z lesa venku. Ani v e-commerce, ani mimo něj. Vše se odvíjí od obav z recese americké ekonomiky. Fed v rámci boje s inflací stále drží vysoko základní úrokovou sazbu, a nejen americká ekonomika je tím značně zabrzděná. Co to znamená pro český e-commerce? Blíží se konec prázdnin a začátek podzimní nákupní sezóny. Čeští zákazníci jsou po letech zdivočelé inflace opět připraveni nakupovat a být loajální. Mohlo by se ale stát, že v září, po dovolených, nebudou mít k dispozici tolik peněz, kolik by očekávali. Budou váhavější a opatrnější – podle dat Skip Pay o 54 % více než loni. Častěji se stane, že zákazník s plným košíkem bude těsně před okamžikem platby zvažovat, jestli vůbec koupit. Kdo ale nakupuje, aby nakonec nenakoupil? E-commerce musí vydělávat – nenechává ale někoho ve štychu? Ano – běžnou českou rodinu, které sice kvalita dává smysl, ale pro kterou je cena stále zásadní faktor. Jsou to mladé rodiny, senioři… Aby koupili kvalitu, potřebují vědět, že se jim vyplatí. Pokud se budou rozhodovat pouze podle ceny, spadnou do sítí agresivních neevropských tržišť jako Temu, Trendyol, Shein, Wish, která zaplavují trh neregulovaným a mnohdy i nekvalitním balastem za hubičku. I „neroznakupovaní“ zákazníci dokážou kvalitu ocenit, ale potřebují péči, kterou jim s tou kvalitou nabídnete. Můžete nabízet skvělý komfort, ale stejně nepřekonáte Alzu. Řešení je kombinace obojího. Nespoléhejte jen na reklamu, mimoevropské giganty stejně nepřeplatíte. Hlavně vám ale získá pouze pozornost zákazníka. Proměnit ji v konverzi musíte sami, a to ohlídáním parametrů, ve kterých se obchodníci často krutě míjejí s realitou. Přitom jsou to jednotlivosti, které dokážete snadno odstranit, ale když o nich nevíte, nebo hůř, ignorujete je, zákazníci jednoduše půjdou jinam. A na vás je zjistit, co vašim zákazníkům vadí a co by chtěli – kromě ceny. Skvěle to dělají třeba Datart a Astratex, kteří se v posledních měsících více zaměřili na zákaznický komfort a už nyní jim to přináší výsledky. Zákazníci vám řeknou půl pravdy, nikdo nemá rád dotazníky na déle než 5 minut, ale o to víc musíte na jejich přání reagovat a každý měsíc vylepšovat proces, kterým zákazník prochází, jakmile vstoupí na váš web. Nebo jim nabídnout bezpečný a pohodlný způsob, jak nakoupit: počkat si na zboží a pak teprve zaplatit. Až když zboží přijde, a až když vědí, že ho chtějí. Každopádně stojí za to maximálně podporovat loajalitu – budovat svůj brand, kvalitní obsah na webu, třeba poradny, nákupní rádce. Segmentovat své zákazníky a zobrazovat jim relevantní nabídku. Využívat remarketing – opustil váš klient košík? Byl u vás spokojený? Nevíte? Tak se ho zeptejte, bude mít důvod se k vám vrátit. Jak poznáte, že to děláte dobře? V objednávkách vám poroste počet zákazníků z regionů – těch, kteří si vás vybrali před Temu. Až u vás bude nakupovat vaše oblíbená rodina z Humpolce, máte vyhráno.
Rebranding značce Skip Pay pomohl, Mall v původním názvu mnohým e-shopům vadil, říká marketingový ředitel služby Tomáš Krásný.
Česká společnost Skip Pay, která zákazníkům nabízí možnost zdarma rozdělit velké útraty do tří splátek, nyní začala spolupracovat i s kamennými prodejnami.Služeb takzvaného nákupu na Třetinu mohou lidé využít například v obchodech s elektronikou Datart či v cestovní agentuře Invia. Maximální možná cena zboží se bude u jednotlivých zákazníků lišit, nákup ale nemůže přesáhnout částku sto tisíc korun
Výsledky voleb, průměrná mzda nebo míra nezaměstnanosti v lokalitě, kam má objednávka dorazit. I to hraje roli v tom, zda zákazník bude moct využít takzvanou odloženou platbu, která umožňuje placení nákupu z e-shopu posunout až o 30 dní.
V době Mistrovství světa v ledním hokeji soutěží Skip Pay o vlastnoručně podepsaný dres Jaromíra Jágra.
Podle sondy Skip Pay začínají být čeští zákazníci opět loajální, složitější je ale si jejich důvěru získat. Zákazníci jsou o 56 % opatrnější než v loňském roce.
Do fintechu Skip Pay, patřícímu ČSOB, přichází od konkurečního Twista Michal Kročil. Jako supermanažer má v sobě skloubit kompetence CRO, CFO a jednatele. Bude tak odpovědný za řízení široké palety rizik, soulad s regulatorními požadavky a také za finanční zdraví instituce.
Noví zákazníci, kteří si založí účet Plus u fintechu Skip Pay (bývalá Mall Pay), jenž poskytuje odložené platby, získají bezplatně dálniční známku v hodnotě 1500 Kč. Podmínkou je, aby se svou novou Skip Pay kartou, kterou k účtu dostanou, poprvé zaplatili právě za roční dálniční známku na portálu edalnice.cz. Fintech jim pak platbu zaeviduje a zlevní o 100 % hodnoty.
Skip Pay nabízí zákazníkům možnost platit za dárky až po Vánocích, zároveň však nabádá ke zodpovědnému nakupování.Skip Pay, fintech zaměřující se na odložené platby, se ve své vánoční kampani zaměřuje na osvětu o zodpovědném nakupování. Zároveň novým zákazníkům nabízí tisíc korun na první nákup s jejich Plus účtem a následně dalších 1200 korun v průběhu roku, vždy po stovce za měsíc.
Zajímavou marketingovou akci si nachystala Skip pay s účtem plus a platební kartou, která nabízí na první nákup slevu 100 % až do výše 1 000 Kč. Za další aktivní nakupování můžete získat dalších 1 200 Kč. Jaké jsou podmínky? Jak na zřízení této služby? Lidé, kteří si nově založí ověřený účet Plus u služby Skip Pay, dostanou v rámci marketingové akce až 1000 korun na první nákup. Nabídka nemá žádné další podmínky ani omezení (například nějaká minimální hodnota samotného nákupu).
Největší nákupní mánie roku klepe na dveře. David Filippov ze Skip Pay v komentáři píše, v čem se obchodníci snaží zaujmout a kdo má mezi nimi navrch.
Fintech Skip Pay od ČSOB spouští předvánoční kampaň, s níž chce oslovit nové i stávající klienty. Součástí kampaně, pro niž dostala značka licenci od Disney, je i soutěž o dva letecké VIP zájezdy do pařížského Disneylandu.
Už sedmé čtvrtletí v řadě se propadají tržby českých internetových obchodů. Mnozí experti očekávali, že po loňském tvrdém nárazu, který způsobila hlavně nezvykle vysoká inflace, se situace kolem e-shopů časem uklidní. Nejpozději se tak mělo stát ve druhé polovině letošního roku, obrat ale nepřišel. Něco takového český e-commerce trh zatím nezažil, krize tak od základu mění fungování tuzemských e-shopů.
Polské internetové obchody cenově válcují ty české. Domácí spotřebiče či krmivo pro zvířata vychází zpravidla o několik stokorun levněji. Zahraniční konkurence se nyní do povědomí českých zákazníků dostává kvůli polskému internetovému tržišti Allegro.cz, které umožňuje různým e-shopům nabízet zboží na svém portálu.
Internetová tržiště útočí polskými cenami. Přihlížíme převratu v nakupování? Na Allegro.cz je přes sto milionů nabídek od 20 tisíc obchodníků. ANALÝZA. Polská cena a ohromující výběr nemusí být ještě zaručený recept na úspěch. Zákazníci českých e-shopů mají vysoké nároky. Přesto příchod velkých internetových tržišť na tuzemský trh pravděpodobně změní způsob nakupování.
Válka e-shopů zlevní Čechům nákupy. Vstup polského obra hýbe trhem, vyvolává prudké reakce Za levnějším zbožím už není potřeba jezdit do Polska, můžete ho koupit pohodlně i na webu. Vstup polského giganta Allegro na český trh zvýšil tlak na ceny. Na polskou e-tržnici reagují i v tuzemsku dosavadní suveréni včetně „jedničky“ Alza. Ta po covidu, kdy skončila řada menších e-shopů, posílila. Na ceny nebyl větší tlak, srovnatelné byly i s těmi v kamenných prodejnách. Ale nový hráč může tuzemský trh rozpohybovat.
Dlouhotrvající vysoká inflace mění chování českých zákazníků nejen v kamenných obchodech, ale i v e-shopech. Z loajálních zákazníků, kterými Češi dlouhá léta byli, se stávají lovci nejvýhodnějších cen. Hodnocení kvality daného internetového obchodu se tak posouvá až na další příčky. Vychází to z dat stovek klientů společnosti Skip Pay patřící ČSOB. Důraz nakupujících na nejnižší cenu potvrzuje i Asociace pro elektronickou komerci.
S blížícím se 1. zářím roste zájem o školní pomůcky, proti minulému roku si za ně rodiče připlatí více než deset procent. Cena výbavy pro prvňáčka tak letos může přesáhnout i 3000 korun. Zdražily jak aktovky, tak výtvarné nebo psací potřeby. Vyplývá to z informací prodejců, které oslovila ČTK. Vrchol poptávky očekávají na přelomu srpna a září. Už nyní je ale vidět, že se rodiče častěji než loni orientují podle slevových nabídek, dodali obchodníci.
V dnešní digitální éře, kdy se online obchodování a elektronické platby stávají nezbytnou součástí našeho každodenního života, je důležité mít vhodné nástroje, které nám umožní snadnou a bezpečnou platbu za zboží a služby na internetu. Jedním z klíčových prvků této infrastruktury je platební brána. Co vlastně platební brána je a k čemu slouží? Platební brána je technologický systém, který zajišťuje propojení mezi internetovým obchodníkem a platebním procesorem nebo bankou. Jedná se o klíčový prvek, který umožňuje přenos finančních transakcí mezi kupujícím a prodávajícím při online platbách.
Sociální sítě, influenceři, nové technologie včetně umělé inteligence , zhýčkanost části zákazníků, vliv ekologie , ale i tlak na peněženku díky inflaci a poklesu růstu ekonomiky . Některé trendy jdou v nákupním chování na první pohled proti sobě. Jaké jsou ty nejaktuálnější? Možnost širokého výběru od šíře nabídky až po volbu platby a dopravy se stala nutností
České obchodníky čeká další z těžkých roků. Ale kde jsou překážky, tam vznikají i nové příležitosti. A těch se řada v roce 2023 zhmotní také ve světě online i offline plateb. Přinášíme nejzajímavější trendy, které by měli obchodníci sledovat. Dobírka, jedna ze zákazníky nejoblíbenějších plateb, ale také nejdražších pro obchodníky, již dva roky přežívá svou ohlášenou smrt. Existovat bude pravděpodobně i nadále, jen se pod tlakem okolností její role změní. Obchodníci jí často fandí jen kvůli tomu, že pro konzervativnější zákazníky je „must have“ platební metodou. I kvůli rostoucím logistickým nákladům (náklady na dobírku jsou v současnosti zaplaceny marží z každého čtvrtého průměrného nákupu) však není divu, že ji zároveň nejrůznějšími způsoby limitují. A budou ještě více.
Na internetu nakupujeme už dlouhou dobu. S rozvojem e-commerce se ale spotřebitelům rozšiřují možnosti, jak za svoje nákupy platit. Jedním z relativně nových trendů je i fenomén odložených plateb. Spotřebiteli poskytuje možnost za zboží zaplatit až po jeho vyzkoušení. Tento způsob placení ale vyhovuje i e-shopům, které dostanou peníze od poskytovatele odložených plateb okamžitě, říká šéf společnosti Skip Pay Richard Kotrlík.
Ještě před dekádou bychom si nedovedli představit život bez plastové platební karty v peněžence. Jenže časy se mění, a přestože celosvětově počet vydaných karet nadále roste, jejich využívanost nikoli. Díky svým virtuálním protějškům, které je možné jednoduše nahrát do telefonu nebo chytrých hodinek, tak v peněžence plní spíše formální funkci. Vyplývá to z výzkumu platební služby Skip Pay, který realizovala na více než 1800 respondentech z řad svých klientů.
FinTech Spot: Není čas, ztrácet čas. Přinášíme vám pět úderných FinTech novinek, které vám nesmí uniknout! Novým obchodním ředitelem Skip Pay od ČSOB je David Filippov, zkušenosti má i z Klarny novým obchodním ředitelem fintechu Skip Pay, člena skupiny ČSOB, se stal David Filippov. Má bohaté zkušenosti s fintechy, do sektoru vstoupil hned po ukončení studia mezinárodního obchodu na VŠE. Kromě Klarny, kde působil v loňském roce, pracoval například v Dateio (klienti jako Santander nebo ING) nebo MBA Consult (šéf obchodu, na starost měl největší retailové hráče v oblasti pojišťovnictví, telekomunikací a energetiky).
Fintechový startup Skip Pay v loňském roce změnil název i majitele, od MallGroup odkoupila i druhý poloviční podíl banka ČSOB. Jak se trh odložených plateb změnil po vstupu švédského obra Klarna na český trh popsal v rozhovoru na E15 E-commerce Summitu Head of Sales startupu David Filippov.
Skip Pay je fintech přední české banky ČSOB. Jeho misí je vytvořit komplexní ekosystém chytrých služeb spojených s placením - odložená platba, platba na Třetiny, splátky a další. S chytrou platební kartou Skip, kterou využívají tisíce spokojených Čechů, je možné zdarma odkládat platbu až o 50 dní do výše 50 tisíc korun a s každým nákupem bezplatně získat tříletou záruku a roční pojištění na veškeré kupované zboží. Z limitu je možné také hradit platby libovolným třetím stranám nebo si nastavit trvalý příkaz. Skip Pay je jedním z nejrozšířenějších poskytovatelů BNPL plateb (buy now – pay later) v ČR. V současnosti je s ním možné nakupovat ve více než 13 000 českých e-shopech nebo online službách, jako je MALL.cz, Vivantis, CZC.cz, Košík.cz, LeoExpress.cz, Qerko, Patro.cz, Tescoma, Gant, Hudy, Husky nebo Trenýrkárna.cz.
Skip Pay je služba, kterou jste dříve mohli znát pod názvem Mall Pay. Vedení účtu je zdarma, stejně jako většina služeb souvisejících s tímto účtem. Můžete využít odložené platby až o 50 dní, rozložit si nákup na třetiny, nebo si splátku podle potřeby odkládat vždy o jeden měsíc. Tato služba už je ale zpoplatněná. Skip Pay vám poskytne finanční limit na nákupy až 50.000 Kč, a také s ní můžete investovat při svých nákupech po částkách, které si předem nastavíte. Spravovat vše můžete pohodlně z mobilní aplikace. Nákupy Skip Pay umožňuje ve více než 9000 Kč e-shopech a k tomu i v kamenných obchodech platební kartou Mastercard.
Fintech Mallpay, patřící Československé obchodní bance (ČSOB), přinesl od 20. července 2022 novinku v podobě 3% cashbacku při platbě Mallpay kartou v zahraničí. Pokud touto kartou zaplatíte, nebo z ní vyberete z bankomatu, vrátí se vám na účet 3 % v přepočtu aktuálního kurzu ČSOB. Výběry z bankomatu jsou bez poplatku. Tím budou mít držitelé Mallpay karty o 3 % výhodnější kurz.
Český FinTech Mallpay se rozhodl nabídnout přes léto jeden z nejlepších kurzů pro platby v zahraničí. Výhodnější kurz je možné využít u jakéhokoliv nákupu v cizí měně. S jeho pomocí je navíc možné nakoupit pohonné hmoty o 10 % levněji, a to u kterékoliv z čerpacích nebo dobíjecích stanic v České republice i ve světě.
Objednat, vyzkoušet a zaplatit až ve chvíli, kdy je jasné, které zboží si zákazník nechá. A co se nehodí, odeslat pohodlně zpět do e-shopu na pár kliknutí. Nejrozšířenější služba pro odložené placení Mallpay představuje důležitou novinku: snadné vracení nevhodně vybraných položek přímo z aplikace. Ve spolupráci se službou Retino tak odstraní dvě největší bariéry, kvůli kterým si Češi nákup na poslední chvíli rozmyslí – placení a vracení.
Služba Mallpay pro takzvané odložené platby, kdy uživatelé mohou platbu například za zboží z e-shopů zdarma odložit o padesát dnů od reálného nákupu, pomalu vstupuje do nové éry. Součástí transakce, kdy došlo k prodeji e-commerce hráče Mall Group do rukou polského Allegra, totiž Mallpay nebylo. Firma plně prošla pod křídla banky ČSOB, jež v ní předtím držela poloviční podíl. Nyní hlásí výrazný růst, personální změny i další produktové novinky s cílem stát se jedničkou na trhu.
Hlavní misí Richarda Kotrlíka bude v ředitelské roli navázat na aktuální růst projektu, který jen za loňský rok zprostředkoval platby za více než 300 milionů korun a jež pravidelně využívá přes 100 tisíc Čechů. S podporou sedmdesátihlavého týmu zároveň dokončí odloučení FinTechu od Mall Group a jeho větší integraci – již pod novým názvem – do aktivit nového 100% vlastníka, skupiny ČSOB.
Ve světě se za zboží z internetových obchodů platí v každém třetím případě až později, v Česku se odložená platba používá jen ve dvou procentech. Richard Kotrlík z fintechu Mallpay chce, aby se tento podíl dostal také na třetinu.
Při placení za zboží z internetového obchodu velká část zákazníků stále volí dobírku. Třeba nemají chuť ťukat číslo platební karty do prohlížeče. Nebo se bojí, zda jim objednávka dorazí. Anebo jen nechtějí platit hned, ale až ve chvíli, kdy mají všechno doma.
Cena benzínu se od začátku roku zvýšila o celých 22 %, což dělá vrásky nejedné domácnosti. Společnost Fintech Mallpay přichází na trh s nabídkou, která umožní řidičům na tři měsíce tankovat benzín či naftu, doplnit LPG, CNG nebo vodík či nabíjet elektřinou na všech čerpacích stanicích v Česku i okolních státech. Stačí pouze platit nově aktivovanou chytrou kartou Mallpay. Nabídka bude navíc platit nejméně čtvrt roku – tedy do poloviny prázdnin.
Fintech Mallpay na tři měsíce umožní tankovat benzín či naftu, doplnit LPG, CNG nebo vodík či nabíjet elektřinou na všech čerpacích stanicích v Česku i okolních státech. S kartou Mallpay lze do konce července tankovat/dobíjet vůz se slevou 10 %
Celkem 2,5 milionu eur – tedy přes 60 milionů korun – získává hned od tří investorů mladá česká společnost Qerko. Peníze jí posílají investorské duo Robert Kyncl a Jaroslav Beck, technologický fond Greenshark a skupina Miton. Té se Qerko obzvlášť zalíbilo, protože pro ni jde už o třetí vstup do firmy. Celkem tak Qerko získalo na investicích téměř 100 milionů korun a s nimi teď směle hodlá jít za hranice.
„Obliba odložených plateb v České republice i ve světě dynamicky roste a potvrzuje tak správnost naší investice do Mallpay před téměř třemi lety. Využíváme proto možnost získat 100 % kontrolu nad společností a vytvořit dodatečnou přidanou hodnotu pro naše klienty i akcionáře. Další příležitosti vidíme také v oblasti akceptace platebních karet, v níž patříme mezi lídry na českém trhu,“ říká Michaela Lhotková, členka představenstva ČSOB zodpovědná za Inovace a Digital.
ČSOB získala sto procent ve fintechu Mallpay, která poskytuje odložené platby. Dosud byl Mallpay společným podnikem ČSOB a Mall Group, oba partneři měli poloviční podíl. Společnost Mallpay nebyla součástí nedávno dokončené transakce, kdy skupina Allegro převzala 100% podíl ve společnostech Mall Group a WeDo od prodávajících akcionářů PPF, EC Investments a Rockaway Capital.
Noví držitelé Mallpay karty mohou do konce dubna nakupovat potraviny se slevou. Při nákupu veškerých potravin s touto kartou získají v obchodě pětinovou slevu, kterou mohou čerpat do celkové výše 1500 Kč.
Ceny potravin, podobně jako všeho jiného, letí vzhůru závratným tempem. Na vině je inflace, která se v únoru v rámci meziročního srovnání vyšplhala na úroveň 11,1 procenta. Systém odložených plateb Mallpay se na toto rapidní zdražování rozhodl zareagovat. A to tak, že všem novým uživatelům své karty nabízí až do konce dubna a do částky 1500 korun 20procentní slevu na veškeré potraviny.
Takové změny, jaké přinesly poslední dva roky, česká e-commerce zatím nepamatuje. Chuť, ale i nutnost nakupovat online přivedla do e-shopů snad nejpestřejší skladbu zákazníků v historii. Zběsilé tempo inovace se poprvé posunulo od velkých obchodníků i mezi malé a střední.
Tuzemský fintechový startup Mallpay, který vyrostl na poskytování takzvaných odložených plateb, má za sebou nejúspěšnější rok ve své historii. A to i přesto, že dvakrát skončil ve „slepé uličce“, jak přiznává jeho šéf Adam Kolesa.
Platební služba Mallpay nově umožňuje poslat peníze na jakýkoliv jiný účet. V praxi tak klientům nabídne bezúročný úvěr až na 50 dnů a zkombinuje výhody odložených plateb s kreditní kartou a kontokorentem. Zdroj: https://www.penize.cz/pujcky/429186-jako-pujcka-bez-uroku-mallpay-prevede-penize-na-ucet
Chvíle, kdy už za něco utrácíte, je ideální k tomu, abyste vydali ještě o něco víc. Alespoň tomu věří startup Mallpay nabízející odložené platby a investiční služba Indigo, a proto nyní spojují síly. Pomáhá tomu i fakt, že obě patří do stáje ČSOB. Nový nástroj má lidi přimět k investování právě tím, že začnou spořit automaticky s každým provedeným nákupem.
MALL Pay je vychytaná platební metoda v e-shopech. Získáte s ní nejen možnost odložené platby za nákup, ale také dopravu zdarma nebo šanci prodloužit si záruku, a nakonec ještě odměnu za nákup.
Služby typu „Buy Now, Pay Later“ známé v Česku jako „odložená platba“ jsou na vzestupu. Podle poslední studie Global Payments Report by měly mít do tří let 9% zastoupení mezi všemi platbami v Evropě, Africe a na Blízkém výcho
V posledních dvou měsících, kdy Česko zasáhla epidemie koronaviru, stoupl počet uživatelů internetu o desítky procent. A to i v kategorii seniorů 65+. Mnoho firem se uvědomilo, že nákupy přes internet budou čím dál důležitější. Jejich rozvoji by měly napomoci i takzvané odložené platby.
Již zhruba tisícovka e-shopů v současné době nabízí zákazníkům při placení za zboží možnost tzv. odložené platby. Nakupující má tak na úhradu ceny minimálně 14 dní, ale i měsíc. V e-shopech se tak můžete setkat například se službou Twisto Pay, Mall Pay a nově i PlatímPak, kterou před několika dny spustila Equa bank.
Český platební systém Mall Pay dokončil integraci do další e-commerce platformy. Tentokrát jde o Shoptet, díky čemuž Mall Pay může začít oslovovat dalších zhruba dvacet tisíc e-shopů, které na Shoptetu běží. Mall Pay už je k dispozici v platformách FastCentrik, Magento, PrestaShop, WooCommerce a dalších. Nedávno byl integrován také do platební brány ČSOB.
Krize způsobená šířením nemoci covid-19 urychlila proces digitalizace v Česku. Během několika týdnů se podstatná část dění přesunula do online světa. A velká část lidí u nového způsobu života zůstane i po odeznění nebezpečí. Tomu se přizpůsobuje i nabídka finančních služeb. Mezi ně patří i takzvané odložené platby za online nákup.
Odložená platba funguje tak, že nakoupíte zboží přes e-shop, ale fakticky ho zaplatíte až po jeho fyzickém doručení k vám. Služba je dostupná pro všechny. Stačí, když si při výběru platby na e-shopu zvolíte odloženou platbu. Při prvním nákupu zadáváte při ověřování osobní údaje, jako je jméno, rodné číslo a trvalé bydliště, telefonní číslo nebo e-mail. Průběh schválení není delší než několik sekund, ověření probíhá prostřednictvím SMS.
Doteď to byla často nejoblíbenější metoda, jak zboží objednané na internetu zaplatit. Úplně přesná čísla od internetových hráčů se trochu liší, ale jen o málo: zhruba polovina internetových nákupů v Česku se platí dobírkou. Tedy, platila. Až do poloviny března. V tu chvíli ji skoro všichni zúčastnění bez sentimentu opustili.
Před krizí se v obchodech platilo půl na půl hotovostí a kartou, nyní už karty vedou. Epidemie a karanténa uskutečňují to, o čem zastánci bezhotovostního placení dlouho jen snili. Přechod k ekonomice bez papírových peněz a mincí se během několika týdnů značně urychlil.
Skupina ČSOB bude čelit přibývajícím podvodným technikám a metodám i s pomocí umělé inteligence. Plánuje k tomu využít unikátní technologii české společnosti Resistant.AI, jednoho z účastníků jejího akceleračního programu Start it @ČSOB. Řešení Resistant.AI pomůže k odhalování falešných potvrzení o příjmu a dalších dokumentů v úvěrovém procesu.
Paradoxně teď máme horší ekonomiku než před pandemií, říká o e-shopech Mall Group šéf skupiny Oldřich Bajer. Zvýšená poptávka je sice cítit, na druhé straně ovšem stojí zvýšené náklady, odvozené především od hygienických opatření ve skladu.
Fintech MALL Pay, který nabízí nástroje pro snadné placení na internetu, rozšiřuje svůj affiliate program. Do konce dubna výrazným způsobem navyšuje platby pro zapojené partnery, zároveň přidává věcné odměny pro ty nejúspěšnější. Cílem MALL Pay je, i díky zapojení nových služeb, zdvojnásobit počet partnerů do poloviny roku.
Zásilku položit přede dveře, se zákazníkem se bavit s několikametrovým odstupem anebo dokonce po telefonu. A hlavně nepřijímat hotovost ani platby kartou přes terminál. Stále více rozvozů a online služeb, na které spoléhají tisícovky uzavřených restaurací a jídelen, řeší, jakým způsobem kvůli zpřísněným podmínkám rozvozu nahradit kontaktní způsoby plateb. Tedy takové, u kterých je potřeba, aby se věc z bytu zákazníka dostala do kontaktu s kurýrem nebo jeho zařízením. Pokud zákazníci nezaplatili dopředu, často vzniká dilema – buď musí zákazník zboží následně doplatit převodem z účtu nebo nedojde k jeho předání. E-shopům a online službám se tak komplikuje již složitá situace a stále častěji hledají řešení. Čekat na peníze totiž může znamenat problém pro cash-flow – stejně jako neprodávat.
V krizi se zvýšil podíl plateb kartou oproti hotovosti. Ukazují to čísla z bank i obchodů, která Seznam Zprávy shromáždily. Ačkoli celkové tržby v mnoha provozovnách klesly, narostl počet i objem bezhotovostních úhrad.
Odložená platba bývá považována za způsob platby budoucnosti. V současnosti roste nejrychleji ze všech platebních možností – například jen pomocí MALL Pay lidé o letošních Vánocích nakoupili zboží za několik desítek milionů.
ČSOB plně integrovala službu Mall Pay do své platební brány. Využití odložených plateb tak může svým zákazníkům nově nabídnout až tisíc provozovatelů e-shopů. Službu Mall Pay – společný projekt skupiny Mall Group a ČSOB – doteď využívá necelá třicítka e-shopů v čele s Mall.cz. „Očekáváme, že do konce tohoto roku počet nově aktivovaných e-shopů přesáhne stovku a odloženku budou moci využívat stovky tisíc zákazníků,“ říká Adam Kolesa, šéf Mall Pay.
Na pražském letňanském výstavišti proběhne 30. ledna již třetí ročník největší tuzemské akce určené české e-commerce scéně – Reshoper 2020. Přivítá více než více než sto tuzemských i zahraničních firem, které dodávají řešení nebo poskytují služby e-shopům. Součástí akce bude taky partnerský program, poradenská zóna, konference a veletrh. Svou účast na něm už potvrdilo přes čtyři tisíce zástupců českých a slovenských e-shopů včetně vystavovatelů nabízejících různé platební metody.
Nakupujete rádi na internetu, ale z důvodu nedůvěry k moderním technologiím stále volíte namísto platby převodem nebo kartou jako způsob úhrady dobírku, abyste tak měli jistotu, že vám bude objednané zboží skutečně doručeno? Pak na tuto praxi již můžete pomalu zapomenout. Stále více e-shopů totiž svým zákazníkům nabízí možnost takzvané odložené platby, která je v dobírce v mnohém podobná a v něčem dokonce ještě o poznání lepší. Jak konkrétně funguje?
V roce 2016 byla nejvyužívanější metodou platby na internetu dobírka. Loni už ji však zvolilo pouze 28,7 % dotázaných. Na tuzemském trhu e-commerce zato výrazně vzrostl počet nákupů prostřednictvím odložené platby MALL Pay.
Máte další otázky?
Chcete se dozvědět více o tom, jak Skip Pay funguje a jaké máme produkty? Přečtěte si nejčastější dotazy, nebo nám rovnou zavolejte. Rádi vám to povíme.
Časté dotazy

Potřebujete pomoct?
Náš chatbot je vám k dispozici – otevřete ho tlačítkem níže nebo ikonkou vpravo dole