David Filippov je novým obchodním ředitelem fintechu Skip Pay, chce posilovat partnerství s největšími e-shopy

29.03.2023

Na pozici obchodního ředitele fintechu Skip Pay, člena skupiny ČSOB, nastoupil David Filippov (34). Přebírá kompletní zodpovědnost za obchodní výsledky Skip Pay a klíčovou součástí jeho mise bude posílit partnerství s největšími hráči na poli českého e-commerce, pro které by měl být Skip Pay důležitým partnerem pro zvládání turbulencí na trhu.

Filippov má bohaté zkušenosti s fintechy, do sektoru ostatně vstoupil hned po ukončení studia mezinárodního obchodu na VŠE. Pro Leadsor – mezinárodní lead generation společnost – se podílel na expanzi do Španělska, která vyústila v akvizici 90 % hráčů na místním trhu. V MBA Consult, mezinárodní společnosti zabývající se správou úvěrů v selhání, měl jako šéf obchodu na starost největší retailové hráče v oblasti pojišťovnictví, telekomunikací a energetiky. V Dateio, průkopníkovi CLO marketingu v Česku, zajišťoval jako Head of Strategic Relationships business development globálních bankovních skupin jako Santander nebo ING.

Po krátké zastávce v globálním etalonu odložených plateb, společnosti Klarna, nyní nastupuje právě do Skip Pay. Tam chce zúročit své zkušenosti při budování klíčových partnerství s těmi největšími subjekty na české e-commerce scéně.

„Aktuální dění nám přináší perfektní příležitost ukázat české e-commerce scéně, jak moc může získat partnerstvím s námi – jako jedním z nejdůležitějších nástrojů na placení v e-commerce. A to v době, kdy segment poprvé v historii zaznamenal celkový propad tržeb. Probíhající ochlazení ekonomiky s sebou však nese narůstající tlak na zefektivnění procesů a zavádění inovativnějších řešení. I pro ty největší e-shopy to je zcela nová situace. Snaží se pracovat se zákazníky, kteří sice mají peníze, ale je výrazně složitější přimět je k nákupu. My jim nabízíme cestu, jak ‚roznakupovat‘ i ty nejopatrnější, a dáváme jim příležitost díky naší platební metodě a zákaznickému zážitku předehnat konkurenci. To vše s win-win rovnováhou mezi potřebami e-shopů i zákazníků,“ říká David Filippov, obchodní ředitel Skip Pay.

Podle Filippova je klíčem takzvaný „outsourcing problémů“. Skip Pay totiž dokáže zásadním způsobem ovlivnit zákaznický zážitek od momentu platby. A to se ve výsledku projeví ve dvou rovinách – loajalitě a hodnocení a případném doporučení e-shopu.

Obchodníci mají možnost převést na nás odpovědnost za pohodlí zákazníků při platebním procesu – od odložené platby, díky které mohou zaplatit jen za nákup, který si nechají, přes automatické bezplatné prodloužení záruky nad rámec zákona až po pohodlné vrácení zboží. Zároveň máme paletu platebních možností, které se snaží co nejvíce přizpůsobit potřebám – například jednoduchý BNPL odklad platby pro menší rychlé nákupy nebo rozložení splátek za větší nákupy na třetiny. Celý proces od výběru platební metody až po spokojeného zákazníka tedy bereme na sebe,“ vysvětluje David Filippov.

David Filippov naskočil do rozjetého vlaku. Za rok 2022 Skip Pay meziročně provedl čtyřnásobek transakcí, více než ztrojnásobil objem realizovaných plateb a překonal miliardový obrat. A růst chce i nadále:

„Největší příležitostí v oblasti odložených plateb je navýšení frekvence využívání koncovými zákazníky. Myslím, že trendy v USA, západní či severní Evropě nám ukazují, že jdeme správnou cestou. Navíc připravujeme řadu novinek, se kterými by měli uživatelé začít využívat Skip Pay skutečně na denní bázi,“zakončuje David Filippov. „Díky 100% vlastnickému spojení s ČSOB máme v zádech silného partnera, se kterým bychom se do budoucna navíc nechtěli omezovat pouze na ČR.“

O Skip Pay

Skip Pay je fintech přední české banky ČSOB (Československá obchodní banka, a. s). Jeho misí je vytvořit komplexní ekosystém chytrých služeb spojených s placením. S chytrou platební kartou Skip Pay, kterou využívají tisíce spokojených Čechů, je možné zdarma odkládat platbu až o 50 dní do výše 50 tisíc korun a s nákupem bezplatně získat tříletou prodlouženou záruku a roční pojištění proti rozbití a krádeži na kupované zboží. Součástí služby je také možnost snadného vrácení zboží, uložení všech účtenek a nahlášení pojistné události na pár kliknutí – vše z jednoho místa online v pohodlí zákaznické zóny. Z limitu je možné také hradit platby libovolným třetím stranám nebo si nastavit trvalý příkaz. Skip Pay nabízí také možnost odložit si bez registrace platbu až o 30 dní do výše 10 tisíc korun. Pro větší nákupy a hodnotnější zboží je tu pak nákup na Třetinu, díky kterému si může zákazník rozdělit platbu až 60 tisíc korun do tří bezúročných splátek – třetinu zaplatí hned, další po 30 a 60 dnech. Skip Pay je jedním z nejrozšířenějších poskytovatelů BNPL plateb (buy now – pay later) v Česku. V současnosti je s ním možné nakupovat ve více než 33 000 českých e-shopech nebo online službách, jako je MALL.cz, DATART, CZC.cz, Košík.cz, Vivantis, Invia, Můjkoberec.cz, Qerko, Belenka, Niceboy, Kulina.cz, Luxor.cz nebo Slevomat.

Máte další otázky?

Chcete se dozvědět více o tom, jak Skip Pay funguje a jaké máme produkty? Přečtěte si nejčastější dotazy, nebo nám rovnou zavolejte. Rádi vám to povíme.

Časté dotazy