Korunka ke korunce: Češi si oblíbili cashback, Skip Pay jim ho nabízí v rámci odložené platby
03.09.2024
Už sedmý měsíc v řadě rostou maloobchodní tržby – Češi letos pociťují příznivé dopady zkrocení zdivočelé inflace. Zároveň se ale v uplynulých dvou letech naučili více šetřit a zbytečně utrácet nechtějí ani domácnosti s vyššími příjmy. Vedle citlivosti na slevy, která vzrostla o 61 %, a nákupní opatrnosti, která vzrostla o 54 %, Češi vyhledávají i další způsoby, jak ušetřit. Skip Pay, fintech od ČSOB, proto nyní spouští cashback portál, který zákazníkům umožní ušetřit až 5 % a e-shopům pomůže oslovit zákaznickou základnu Skip Pay a získat si tak její loajalitu.
Za poslední dva roky se podle analýzy Skip Pay zdvojnásobila oblíbenost cashbacku. 52 % zákazníků, kteří běžně nakupují především podle ceny, už cashback velmi dobře zná a vybírá si podle něj nejen obchodníka, ale třeba i banku. Prudký nárůst je způsoben mj. právě tím, že cashback už není doménou specializovaných portálů – v bankovních aplikacích s ním přijde do styku mnohem více zákazníků. Celkem jej nyní využívají stovky tisíc Čechů.
Skip Pay proto srovnává krok s bankami a buduje největší cashback portál v Česku. Posiluje tak užitečnost svého platebního ekosystému pro běžného českého zákazníka, kterého cashbackem často „loví“ právě banky. Do konce roku by na portálu mohlo být až 700 nejoblíbenějších českých e-shopů. Uživatelé budou moci jeho prostřednictvím čerpat až 5 % z každého nákupu.
„Cashback je dalším dílem do skládačky naší odložené platby. Budujeme službu, která má potenciál být plnohodnotnou alternativou ke klasickému běžnému účtu. Proto nám dává smysl, aby nabízela stejné možnosti ušetřit, jaké nabízí klasická platební karta od vaší banky,“ říká David Filippov, obchodní ředitel Skip Pay.„Cashback portál přináší výhody i obchodníkům, kteří se zapojí – získají možnost zapůsobit na naši klientskou základnu. Když se jim to podaří, je to win-win. Zákazník získá e-shop, kam se bude rád vracet, protože tam vždy ušetří, a obchodník si zajistí dalšího zákazníka na nadcházející sezónu.“
Nejen sleva, ale peníze investované do loajality
Z analýzy dat zákaznického chování Skip Pay vyplývá, že zákazníci jsou letos meziročně o 61 % citlivější na slevové nabídky. Obchodníky letos před Vánoci čeká velká výzva – musí si zajistit, aby jim zákazníci neutekli k levnější konkurenci. Podle posledních dat Eurostat Češi loni téměř ve 40 % případů nakoupili online v zahraničí. A zdaleka přitom nejde jen o evropské obchodníky a tržiště. Už třetím rokem totiž do českého trhu stále více „zatínají drápy“ velká mimoevropská marketplaces – giganti jako Temu, na které letos podala stížnost Asociace pro elektronickou komerci kvůli nedodržování pravidel hospodářské soutěže a nedostatečnou ochranu práv spotřebitelů. Tato marketplaces jsou sice problémová jak z hlediska bezpečnosti, tak kvality, nabízejí ale bezkonkurenční cenu. A pro české zákazníky je cena stále zásadní faktor – podle dat Eurostatu k marketplaces putovalo 15 % českých online objednávek. Proto obchodníci hledají způsob, jak poskytnout slevy, ale zároveň je vyměnit za loajalitu, a nejen prostou akvizici. Stále častěji se také zaměřují na zkvalitňování služeb, které jim umožní vyniknout i nad výrazně levnější konkurencí.
„Prosté snížení ceny naštěstí není jediná sleva a často ani ta neúčinnější. S cashbackem od Skip Pay získají zákazníci slevu z vyúčtování za odloženou platbu ve výši až 2,5 % z ceny zboží, naši stálí klienti pak získají až 5 %. Zároveň mají zákazníci o důvod více se k obchodníkovi vrátit, což je ten nejlepší výsledek, jaký může obchodník za svou investici do cashbacku dostat,“ říká David Filippov.
Více informací zde: Získávejte peníze zpět z každého nákupu | Skip Pay
O Skip Pay
Skip Pay je fintech přední české banky ČSOB (Československá obchodní banka, a. s). Jeho misí je vytvořit komplexní ekosystém chytrých služeb spojených s placením. S chytrou platební kartou Skip Pay, kterou využívají tisíce spokojených Čechů, je možné zdarma odkládat platbu až o 50 dní do výše 50 tisíc korun a s nákupem bezplatně získat tříletou prodlouženou záruku a roční pojištění proti rozbití a krádeži na kupované zboží. Součástí služby je také možnost snadného vrácení zboží, uložení všech účtenek a nahlášení pojistné události na pár kliknutí – vše z jednoho místa online v pohodlí klientské zóny. Z limitu je možné také hradit platby libovolným třetím stranám nebo si nastavit trvalý příkaz. Skip Pay nabízí také možnost odložit si bez registrace platbu až o 30 dní do výše 10 tisíc korun. Pro větší nákupy a hodnotnější zboží je tu pak nákup na Třetinu, díky kterému si může zákazník rozdělit platbu až 60 tisíc korun do tří bezúročných splátek – třetinu zaplatí hned, další po 30 a 60 dnech. Skip Pay je jedním z nejrozšířenějších poskytovatelů BNPL plateb (buy now – pay later) v Česku. V současnosti je s ním možné nakupovat ve více než 15 000 českých e-shopech nebo online službách, jako je MALL.cz, Datart, CZC.cz, Košík.cz, Vivantis, Invia, Můjkoberec.cz, Qerko, Belenka, Niceboy, Kulina.cz, Luxor.cz nebo Slevomat.
Ke stažení
Máte další otázky?
Chcete se dozvědět více o tom, jak Skip Pay funguje a jaké máme produkty? Přečtěte si nejčastější dotazy, nebo nám rovnou zavolejte. Rádi vám to povíme.
Časté dotazy