Nákup na Třetinu míří do kamenných obchodů. Skip Pay umožní zdarma rozdělit velké útraty do tří splátek bez navýšení. Jako první ho využijí Datart a Invia

04.06.2024

Zaplatit za pračku nebo počítač, ale také třeba zájezd do zahraničí třetinu ceny a zbylé dvě bez jakéhokoli navýšení uhradit v následujících měsících. Princip takzvané „platby na třetiny“, velice dobře známý z online obchodů, míří poprvé do kamenných prodejen. Skip Pay tuto možnost představil v pilotním provozu hned s několika obchodníky. Od května Třetinu v ostrém provozu spouští například Datart, který se připojí k cestovní agentuře Invia.

Pro zákazníky bude novinka fungovat jednoduše: Pokud budou chtít nákup na Třetinu na kamenné prodejně využít, stačí digitálně ověřit svoji identitu pomocí Bank iD prostřednictvím odkazu ve svém chytrém telefonu a následně zaplatit první třetinu běžnou platební kartou. Právě proces ověření zajistí, že nákup na Třetinu nedostane zákazníka do problémů – služba je totiž určena jen pro ty, kteří umí s vlastními financemi řádně hospodařit.

„Klíčovým mechanismem všech našich produktů je unikátní skóringový algoritmus, který dokáže posoudit možnosti každého klienta zvlášť – díky tomu můžeme klientům poskytnout přesně tolik prostředků, kolik zvládnou bez potíží pokrýt. A pokud by využití služby nebylo z jakéhokoliv důvodu možné, jednoduše zaplatí hotově nebo kartou, jak byli zvyklí dosud,“ říká Tomáš Krásný, šéf marketingu Skip Pay.

Limit, v rámci kterého je možné službu čerpat, bude tedy určen individuálně – maximálně lze rozložit na třetiny nákup zboží v hodnotě 100 tisíc korun. Nákup na Třetinu bude možné využít na všechny druhy zboží včetně zlevněného nebo akčního. S veškerými kroky pomůže proškolený personál, o možnosti nové platební služby budou zákazníci informováni také přímo v obchodě nebo na cenovkách zboží.

**Placení se stává klíčem **

Podle Pavla Mikošky z obchodu s elektronikou Datart má pro zákazníky nákup na Třetinu několik nesporných výhod:

„V první řadě víme, že pomůže domácnosti lépe se vyrovnat s nenadálými výdaji. Rozbitá pračka, lednice nebo nutnost pořídit nový počítač pro školáka – to jsou investice, které mohou rozpočet domácnosti zbytečně zatížit. Pokud se tato zátěž rozprostře do tří měsíců namísto jednoho, je to pro rodinu jednodušší,“ zmiňuje** Pavel Mikoška, ředitel služeb zákazníkům v Datartu**. Ten zároveň upozorňuje, že zákazníci díky novému nákupu na Třetinu nebudou muset dělat kompromisy. „Díky rozložení platby na třetiny nebude zákazník muset slevovat z kvality nové pračky nebo třeba sušičky, která by mu měla sloužit další dlouhé roky.“

**Jiří Rippel, Head of Business Development cestovní agentury Invia, **zase poukazuje na časový faktor, který může větší nákupy často zbytečně prodražit a se kterým umí nákup na Třetinu pomoci.

„Domácnostem se vyplatí využívat akčních nabídek, a to zvláště pokud jde o vícečlennou rodinu. Přitom například first-minute zájezdy se často objevují už na konci roku. Díky nákupu na třetiny si naši klienti nemusí nechat utéct výhodnou nabídku, a navíc celou útratu rozloží tak, aby tolik nezatížila rodinný rozpočet,“ říká Jiří Rippel*.**** „Právě strategické plánování dovolených, které ostatně vyžaduje i řada zaměstnavatelů, umožňuje domácnostem ušetřit tisíce až desetitisíce korun, nehledě na stres s řešením letních prázdnin na poslední chvíli, což ocení zejména rodiny s dětmi.“*

Vítaná alternativa ke spotřebitelským úvěrům

Oproti běžnému spotřebitelskému úvěru má nákup na Třetinu nespornou výhodu v tom, že následné splátky jsou bez jakéhokoli navýšení. Pokud má zákazník u Skip Pay zřízený balíček MAXI s platební kartou, kterou za nákup zaplatí, může navíc využít posun splatnosti, pokud by mu to z nějakého důvodu bylo pohodlnější. Ten už je zpoplatněný – díky aplikaci ale zákazník přesně ví, kolik ho posun bude stát. Drtivá většina uživatelů nákupu na Třetinu navíc posun splatnosti stejně nevyužívá – rozložení platby jim zcela stačí k tomu, aby nárazový výdaj nerozkolísal jejich rodinný rozpočet, a oni splatí všechny splátky včas.

„V rámci kampaně Nakupuj s rozumem vedeme naše klienty k tomu, aby odloženou platbu i nákupy na třetiny využívali zodpovědně, nenakupovali zbytečně drahé věci a drželi se v mezích rozpočtu své domácnosti. Spotřebitelské úvěry ale plní specifickou společenskou potřebu. Ne vždy na to, co je rozumné koupit, máte volné prostředky. Vždyť i hypotéka je spotřebitelský úvěr, a přitom se pořízení vlastního bydlení považuje za jednu z nejzodpovědnějších investic,“ říká Tomáš Krásný.* „Pokud zákazníci nákup pečlivě zváží, a přesto se pro něj rozhodnou, nabízíme jim možnost si na nějakou dobu odložit splatnost zcela zdarma, na rozdíl od spotřebitelského úvěru, kde úroky naskakují od prvního dne.“*

Výhody online placení v kamenné prodejně

Dlouhodobě stále více českých zákazníků vyhledává možnosti pohodlného a bezpečného placení. Řada z nich si zvykla dokonce využívat kamenné prodejny pouze jako výdejní místa – podle dat DPD takto nakupuje 19 % zákazníků. Zároveň přitom platí, že když už do obchodu přijdou, obvykle přikoupí i něco navíc. U některého zboží nebo služeb, například zájezdu, zákazníci zase ocení servis a pomoc s výběrem, kterého je možné dosáhnout pouze osobně, když se jim přímo v provozovně věnuje specialista. Jisté je, že zákazníci chtějí využívat výhody online nakupování i v offline prostředí, a k tomu neodmyslitelně patří i výběr pohodlné platební metody.

„Zákazníci si chtějí zboží prohlédnout, osahat a až pak zaplatit. Což třeba u objemného zboží půjde z povahy věci jen velmi obtížně, a tak kvůli němu půjdou raději do obchodu. V případě výběru dovolené si zase zákazníci rádi nechají poradit přímo na pobočce cestovní agentury ohledně toho, jaký hotel v dané destinaci bude zrovna jim nejlépe vyhovovat. Dává nám smysl, aby obchod nabízel stejné platební metody, jaké nabízí online. A zákazníkům také – tam, kde mohou platit po svém, raději nakoupí,“ uzavírá Tomáš Krásný.

Jak nákup probíhá?

  • Zákazník na pokladně zvolí možnost zaplatit službou Třetina
  • Obsluha zadá objednávku a vygeneruje odkaz pro platbu Třetinou
  • Zákazník ve svém telefonu klikne na odkaz v e-mailu a digitálně se ověří prostřednictvím Bank iD
  • Svou platební kartou zaplatí první třetinu ceny (na platební bráně ČSOB, ne na terminálu) a odnáší si zboží
  • Další dvě třetiny kupní ceny se mu z karty strhnou po 30 a po 60 dnech od nákupu

O Skip Pay

Skip Pay je fintech přední české banky ČSOB (Československá obchodní banka, a. s). Jeho misí je vytvořit komplexní ekosystém chytrých služeb spojených s placením. S chytrou platební kartou Skip Pay, kterou využívají tisíce spokojených Čechů, je možné zdarma odkládat platbu až o 50 dní do výše 50 tisíc korun. Součástí služby je také možnost snadného vrácení zboží a uložení všech účtenek z jednoho místa online v pohodlí zákaznické zóny. Z limitu je možné také hradit platby libovolným třetím stranám nebo si nastavit trvalý příkaz. Skip Pay nabízí také možnost odložit si bez registrace platbu až o 30 dní do výše 10 tisíc korun. Pro větší nákupy a hodnotnější zboží je tu pak nákup na Třetinu, díky kterému si může zákazník rozdělit platbu až 100 tisíc korun do tří bezúročných splátek – třetinu zaplatí hned, další po 30 a 60 dnech. Skip Pay je jedním z nejrozšířenějších poskytovatelů BNPL plateb (buy now – pay later) v Česku. V současnosti je s ním možné nakupovat ve více než 33 000 českých e-shopech nebo online službách, jako je DATART, Košík.cz, Vivantis, Invia, Můjkoberec.cz, Qerko, Belenka, Niceboy, Kulina.cz, Luxor.cz nebo Slevomat.

Máte další otázky?

Chcete se dozvědět více o tom, jak Skip Pay funguje a jaké máme produkty? Přečtěte si nejčastější dotazy, nebo nám rovnou zavolejte. Rádi vám to povíme.

Časté dotazy