Rozvozy a online služby hledají cesty, jak platit bezkontaktně, MALL Pay pomáhá s expresní implementací odložené platby
16.03.2020
Zásilku položit přede dveře, se zákazníkem se bavit s několikametrovým odstupem anebo dokonce po telefonu. A hlavně nepřijímat hotovost ani platby kartou přes terminál. Stále více rozvozů a online služeb, na které spoléhají tisícovky uzavřených restaurací a jídelen, řeší, jakým způsobem kvůli zpřísněným podmínkám rozvozu nahradit kontaktní způsoby plateb. Tedy takové, u kterých je potřeba, aby se věc z bytu zákazníka dostala do kontaktu s kurýrem nebo jeho zařízením. Pokud zákazníci nezaplatili dopředu, často vzniká dilema – buď musí zákazník zboží následně doplatit převodem z účtu nebo nedojde k jeho předání. E-shopům a online službám se tak komplikuje již složitá situace a stále častěji hledají řešení. Čekat na peníze od totiž může znamenat problém pro cash-flow – stejně jako neprodávat.
<div class="Text Text--lg Text--strong">Zásilku položit přede dveře, se zákazníkem se bavit s několikametrovým odstupem anebo dokonce po telefonu. A hlavně nepřijímat hotovost ani platby kartou přes terminál. Stále více rozvozů a online služeb, na které spoléhají tisícovky uzavřených restaurací a jídelen, řeší, jakým způsobem kvůli zpřísněným podmínkám rozvozu nahradit kontaktní způsoby plateb. Tedy takové, u kterých je potřeba, aby se věc z bytu zákazníka dostala do kontaktu s kurýrem nebo jeho zařízením. Pokud zákazníci nezaplatili dopředu, často vzniká dilema – buď musí zákazník zboží následně doplatit převodem z účtu nebo nedojde k jeho předání. E-shopům a online službám se tak komplikuje již složitá situace a stále častěji hledají řešení. Čekat na peníze od totiž může znamenat problém pro cash-flow – stejně jako neprodávat.</div> <div class="Step Step--lg Step--v"></div> <div class="Text Text--lg">Jedním z nich je zavedení takzvané odložené platby. Ta umožňuje okamžitý nákup s tím, že platební metodu si následně zvolí zákazník sám. E-shop své peníze přitom dostane stejně rychle, jako kdyby zaplatili platební kartou. Startup MALL Pay, který celý systém odložené platby e-shopům nabízí a implementuje, již registruje desítky zájemců, kteří žádají expresní implementaci. Nejčastěji se jedná o služby, které vozí potraviny nebo hotové jídlo. Právě pro ně je totiž v současné situaci klíčové obsluhovat domácnosti, které nemají šanci, jak jinak si zásobování zajistit.</div> <div class="Step Step--md Step--smaller Step--v"></div> <div class="Text Text--lg">Podle MALL Pay se navíc nejedná pouze o velké služby, často musí podobnou situaci řešit i malí, lokální hráči. Pro tisícovky uzavřených restaurací, jídelen, bister nebo fastfoodů bude v následujících týdnech dobře fungující rozvoz hlavním zdrojem příjmů. A i z toho důvodu je pro ně klíčové hlídat v dané situaci cash-flow – čekat na peníze od zákazníka několik dní, než dorazí převodem, jim často ztěžuje zásobování a nákup nových surovin.</div> <div class="Step Step--md Step--smaller Step--v"></div> <div class="Text Text--lg">Své o tom ví třeba služba Padim.cz, která rozváží jídlo z restaurací ve Zlínském kraji. Té MALL Pay implementoval odloženou platbu v posledních dnech. <i>"Ne každý zákazník je ochoten platit za jídlo v předstihu, standardem je naopak platba až po bezproblémovém doručení. Od chvíle, kdy nepřijímáme z preventivních důvodů hotovost jsme potřebovali najít náhradní řešení. Odložená platba, která umožní zákazníkovi využít rozvážku a zaplatit následně libovolnou platební metodou včetně převodu z účtu je v dané situaci ideální řešení,"</i> zmiňuje <strong>Leona Kučerová, mluvčí Padim.cz.</strong></div> <div class="Step Step--md Step--smaller Step--v"></div> <div class="Text Text--lg">Obchodník díky odložené platbě dostane peníze stejně rychle, jako při karetní transakci. Stejný je také poplatek za tuto platební metodu – podle dohody se jedná o částku kolem 1 %. Služba nyní zrychlila implementaci, tak, aby jí rozvozy mohly začít využívat do pár dnů. <i>"Snažíme se nyní zrychlit co nejrychleji implementaci, velkou výhodou je možnost jednoduché aktivace, pokud obchodník používá platební bránu ČSOB. Doufáme, že alespoň tímto způsobem dokážeme všem službám, co pomáhají domácnostem, to co nejvíce ulehčit,"</i> zmiňuje <strong>Adam Kolesa, CEO MALL Pay.</strong> <i>"Jasně se ukazuje univerzálnost odložené platby. Zejména ve chvíli, kdy online začínají nakupovat i lidé, pro které to není běžné."</i></div>
O Skip Pay
Skip Pay je fintech přední české banky ČSOB (Československá obchodní banka, a. s). Jeho misí je vytvořit komplexní ekosystém chytrých služeb spojených s placením. S chytrou platební kartou Skip Pay, kterou využívají tisíce spokojených Čechů, je možné zdarma odkládat platbu až o 50 dní do výše 50 tisíc korun a s nákupem bezplatně získat tříletou prodlouženou záruku a roční pojištění proti rozbití a krádeži na kupované zboží. Součástí služby je také možnost snadného vrácení zboží, uložení všech účtenek a nahlášení pojistné události na pár kliknutí – vše z jednoho místa online v pohodlí zákaznické zóny. Z limitu je možné také hradit platby libovolným třetím stranám nebo si nastavit trvalý příkaz. Skip Pay nabízí také možnost odložit si bez registrace platbu až o 30 dní do výše 10 tisíc korun. Pro větší nákupy a hodnotnější zboží je tu pak nákup na Třetinu, díky kterému si může zákazník rozdělit platbu až 60 tisíc korun do tří bezúročných splátek – třetinu zaplatí hned, další po 30 a 60 dnech. Skip Pay je jedním z nejrozšířenějších poskytovatelů BNPL plateb (buy now – pay later) v Česku. V současnosti je s ním možné nakupovat ve více než 33 000 českých e-shopech nebo online službách, jako je MALL.cz, DATART, CZC.cz, Košík.cz, Vivantis, Invia, Můjkoberec.cz, Qerko, Belenka, Niceboy, Kulina.cz, Luxor.cz nebo Slevomat.
Ke stažení
Máte další otázky?
Chcete se dozvědět více o tom, jak Skip Pay funguje a jaké máme produkty? Přečtěte si nejčastější dotazy, nebo nám rovnou zavolejte. Rádi vám to povíme.
Časté dotazy