V roce 2022 Skip Pay pravidelně používalo více než 130 tisíc Čechů – tedy o třetinu více než rok předtím. Celkový počet registrovaných klientů pak přesáhl 420 tisíc. Dohromady meziročně realizovali téměř čtyřnásobek transakcí – tedy odložených plateb, převodů, výběrů nebo investic. Celková hodnota transakcí realizovaných se Skip Pay poprvé přesáhla jednu miliardu, což je přes 340 % předloňských objemů.
Výrazný nárůst počtu transakcí i jejich objemu je o to hodnotnější, že přišel v roce, kdy se celá e-commerce potýkala s historicky prvním meziročním propadem – a to rovnou celých 10 %. Podle
„Do jisté míry se dá říci, že našim službám pomohla nepříznivá situace naopak ještě víc vyniknout,“
Ze Skip Pay se definitivně stal hlavní nástroj ke každodennímu placení
To ostatně potvrzuje také jedna z důležitých změn, která se mezi novými i stávajícími zákazníky Skip Pay odehrála. Skoro 60 % klientů začalo Skip Pay využívat pravidelně jako hlavní platební metodu. Tedy nejen k nákupům spotřebního zboží, ale také úhradě služeb, platbám nájmu nebo energií nebo dalších pravidelných výdajů. A i díky možnosti zdarma využívat virtuální kartu nebo vybírat bez poplatku v bankomatech v Česku i zahraničí se ze Skip Pay loni stal důležitý společník i pro dovolené a cestování.
„Vloni jsme se definitivně posunuli z roviny poskytovatele odložených plateb do role nástroje, který celkově pomáhá domácnostem s hospodařením. A většina nových klientů nás již takto vnímá. Tedy jako službu, se kterou chtějí pokrýt v podstatě všechny běžné platby a svůj hlavní bankovní účet si nechat jen na ty specifické,“
Zásadní posun za hlavního investora, banku ČSOB, potvrzuje i
E-shopům Skip Pay ušetřil stovky tisíc korun a přivedl nové zákazníky
Důležité inovace Skip Pay v loňském roce přinesl také pro své byznysové partnery. Jejich počet především díky spolupráci s e-shopovými platformami a platebními bránami loni vzrostl o 45 % na více než 13 tisíc. Pomocí odložené platby Skip Pay tak mohou zákazníci nakupovat na většině velkých e-shopů.
Zásadní inovací bylo rozšíření nabídky platebních možností o Nákup na Třetinu: tedy platbu za zboží ve třech po sobě jdoucích splátkách bez jakéhokoli navýšení. Ten ocení především obchodníci s dražším zbožím, za které zákazníci nebudou muset platit najednou – tedy sportovní výbavou, elektronikou, bílou technikou nebo třeba nábytkem. Pilotní provoz jasně ukázal, že takzvané rozložené platby mají šanci násobně zvedat míru dokončení nákupu a také přilákat nové zákazníky. Pro své e-shopy ho jako první nabídla platební brána Comgate a platformy Shoptet, Retailys nebo eBrána.
Obchodníkům s vysokým podílem vratek zase Skip Pay přinesl jednoduchý systém pro vracení nevhodně zvoleného zboží. Čas nutný k realizaci vratky se tak snížil na pouhou čtvrtinu, zároveň se mu díky synergii s logistickými partnery dařilo šetřit asi 75 % nákladů, které by musely e-shopy v obvyklých situacích platit. Za půl roku spolupráce se takto e-shopům podařilo ušetřit stovky tisíc korun.
„