Skip Pay pomůže českým e-shopům s konkurenceschopností – v rámci nového CSS programu jim nabídne až 20% slevu na reklamu na Google, ale především marketingovou konzultaci

20.05.2024

Čeští obchodníci se letos potýkají s velkou marketingovou výzvou – přední příčky vyhledávání vykoupil čínský gigant Temu, do Česka zároveň vstoupil i turecký marketplace Trendyol, který je také velmi aktivní v inzerci. Zejména pro malé obchodníky se tak marketingové náklady stávají neúnosnými. Skip Pay proto přichází s novým konceptem marketingové podpory. V rámci CSS programu získají obchodníci až 20% slevu na Google Nákupy a zároveň možnost konzultací s marketingovými specialisty Skip Pay. Ti pomohou co nejefektivněji zrevidovat marketingovou strategii, nastavit marketingové procesy, udělat nezávislý audit výkonnostních akvizičních kampaní i udržet loajalitu stávajících zákazníků.

Předchozí dva roky byly pro české obchodníky velice bolestivé. E-shopy se musely vyrovnat s poklesem e-commerce trhu kvůli snížení kupní síly běžných domácností, ztrátou loajality i skutečností, že zhruba 7 % aktuálních tržeb už se do českých e-shopů nevrátí – jak se zdá, přetáhla je mezinárodní tržiště a zahraniční obchodníci. Především čínské Temu, jehož „kobercovému bombardování“ nedokážou svými marketingovými rozpočty konkurovat ani velká evropská tržiště, drtí lokální obchodníky přepisováním dosavadních schémat při nákupu reklamy. A právě pro ně připravil Skip Pay novinku v podobě vlastního Skip Pay CSS programu, který vstupuje jako prostředník do Google reklamy v Nákupech a může tak poskytovat slevu, kterou běžný inzerent v Google CSS nedostane. Skip Pay navíc do svého CSS programu pustí jakékoli e-shopy, nejen partnery, kteří využívají odloženou platbu Skip Pay.

„Náklady na PPC se meziročně zvýšily o desítky procent. Dotýká se to i řady našich partnerských e-shopů, a proto spouštíme nový Skip Pay CSS program. Ten e-shopům zajistí inzerci v Google Nákupech s až o 20 % nižšími náklady – za stejné peníze dostanou více reklamního prostoru, a tím pádem i větší tržby, než kdyby si e-shopy reklamu zajišťovaly samy. V Česku se o této možnosti slevy na reklamu Google zatím moc neví. Proto ji chceme na českém trhu začít více propagovat a českým, ale i zahraničním partnerům tuhle možnost zprostředkovat,“ vysvětluje Tomáš Krásný. „Obchodníci ušetří na nákladech za reklamu a zvýší své tržby. I v konkurenčním prostředí Temu a dalších budou vidět v produktových inzerátech v Google Nákupech častěji. Přitom stačí jen vyplnit formulář, poskytnout ID do Google Merchant Centra a sleva se započítává.“

Marketingová podpora pro každého obchodníka – i bez BNPL

V pomoci českým obchodníkům jde ale Skip Pay ještě dál. Kromě zprostředkování až 20% slevy na reklamu na Google Nákupech pomůže obchodníkům i s nastavením marketingu. Pro e-shopy postavil specializovaný tým zaměřený na konzultace v oblasti e-commerce. V rámci měsíčního předplatného bude možné využívat jeho know-how, které zahrnuje například unikátní data o platebních preferencích Čechů nebo jejich chování ve finálních fázích nákupu. Těm obchodníků, kteří si nechávají kampaně spravovat externími agenturami, nabídne Skip Pay revizi a nezávislý audit.

„Menším obchodníkům často chybí dostatečná marketingová podpora – hlídají na nákladech každou korunu, ale paradoxně je kvůli tomu jejich marketing neefektivní. V rámci PRO měsíčního předplatného Skip Pay CSS Programu jim proto nabízíme optimální nastavení marketingu a pravidelné konzultace primárně v oblasti PPC, webové analytiky a affiliate marketingu každý měsíc,“ dodává Tomáš Krásný. „Právě přechod od nulové marketingové podpory k profesionální marketingové podpoře, byť v malém rozsahu, přitom dokáže u většiny obchodníků generovat obrovský rozdíl v tržbách. Proto tuto službu nabízíme jak našim partnerům, tak těm, kteří naši odloženou platbu zatím nevyužívají.“

Zákazník se změnil, e-shopům však chybí celkový obrat trhu

Cílem Skip Pay je připravit českou e-commerce na nový normál, který nyní přichází. Efekt šetřivého zákazníka, který není za každou cenu loajální, se plně ukáže v letošním roce – podle poslední sondy Skip Pay klesla zákaznická loajalita meziročně o 7 %. S klesající inflací postupně roste kupní síla a zákazníci se pomalu učí být opět věrní svým e-shopům, zatím ale není rozhodnuto, které e-shopy přijmou za „své“. Klíčovým úkolem českých obchodníků tak bude zajistit si efektivní akvizici, a to ideálně jiným způsobem než obětováním vlastní marže – nadstandardními službami, které jim konkurenční obchodník s lepší cenou nenabídne.

„Opatrnost zákazníků podle naší sondy meziročně vzrostla o 56 %. Obyčejná sleva nestačí, zákazníci vyžadují i nadstandardní služby. Stále více opatrných zákazníků podle dat Skip Pay slyší třeba na nabídku odložené platby, která jim umožní zaplatit za zboží až ve chvíli, kdy ho mají skutečně v ruce a chtějí si ho nechat,“ říká Tomáš Krásný. „Není jediný způsob, pokud si ale obchodníci nechtějí kanibalizovat vlastní marži horentními slevami, musí být k potřebám zákazníků o to vnímavější. A tato vnímavost začíná právě u marketingu.“

Co nabízí Skip Pay CSS program

  • 1. měsíc zdarma

  • Základní balíček služeb

    • Zařazení do Skip Pay srovnávače produktů

    • Až 20% sleva na produktové kampaně v Google Nákupech

  • VIP balíček

    • Vše, co nabízí základní balíček

    • Marketingová podpora v hodnotě 20 000 Kč cílená na klienty Skip Pay – maily, push notifikace, bannery na webu apod. Zdarma při objednání VIP balíčku na 1 rok

    • Marketingové konzultace v těchto oborech:

      • Marketingová strategie

      • PPC kampaně

      • Affiliate marketing

      • Webová analytika

Více informací o Skip Pay CSS programu zde: Vyzkoušejte Skip Pay CSS program | Skip Pay

O Skip Pay

Skip Pay je fintech přední české banky ČSOB (Československá obchodní banka, a. s). Jeho misí je vytvořit komplexní ekosystém chytrých služeb spojených s placením. S chytrou platební kartou Skip Pay, kterou využívají tisíce spokojených Čechů, je možné zdarma odkládat platbu až o 50 dní do výše 50 tisíc korun a s nákupem bezplatně získat tříletou prodlouženou záruku a roční pojištění proti rozbití a krádeži na kupované zboží. Součástí služby je také možnost snadného vrácení zboží, uložení všech účtenek a nahlášení pojistné události na pár kliknutí – vše z jednoho místa online v pohodlí zákaznické zóny. Z limitu je možné také hradit platby libovolným třetím stranám nebo si nastavit trvalý příkaz. Skip Pay nabízí také možnost odložit si bez registrace platbu až o 30 dní do výše 10 tisíc korun. Pro větší nákupy a hodnotnější zboží je tu pak nákup na Třetinu, díky kterému si může zákazník rozdělit platbu až 60 tisíc korun do tří bezúročných splátek – třetinu zaplatí hned, další po 30 a 60 dnech. Skip Pay je jedním z nejrozšířenějších poskytovatelů BNPL plateb (buy now – pay later) v Česku. V současnosti je s ním možné nakupovat ve více než 33 000 českých e-shopech nebo online službách, jako je MALL.cz, DATART, CZC.cz, Košík.cz, Vivantis, Invia, Můjkoberec.cz, Qerko, Belenka, Niceboy, Kulina.cz, Luxor.cz nebo Slevomat.

Máte další otázky?

Chcete se dozvědět více o tom, jak Skip Pay funguje a jaké máme produkty? Přečtěte si nejčastější dotazy, nebo nám rovnou zavolejte. Rádi vám to povíme.

Časté dotazy